Allmänhetens bankörning Måndagar

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Någon som vet om det kommer att bli allmänhetens bankörning på Måndagar på Mittsverigebanan som tidigare. Har någon pratat med Christer på MXE Racing om han kommer att köra iår också? samt hur upplägget kommer att bli?

Pratade med Christer och han har som mål att ordna körningar på måndagar även i sommar :tummenupp

Vilka tider brukar det va på Mån och Tis

Vore kul att komma upp och åka med er igen.

Va tar dom för att hyra banan en heldag?

/ Micke GBG

Knixen skrev:
Vilka tider brukar det va på Mån och Tis

Vore kul att komma upp och åka med er igen.

Va tar dom för att hyra banan en heldag?

/ Micke GBG
Ifjol kostade det 5000:- + moms för en vardag och 17 000:- + moms för en helgdag.

Ursäkta en dum fråga.. Mittsveige banan var ligger den och vad är det för typ av bana? :confused:

Jag har en fråga hur det ligger till med supermotard? Vad är det som gäller i priser osv? Ska nämligen köpa en husaberg nu till sommarn. Funderar på att börja köra! Verkar så grymt kul! Krävs det någon licens för banan?

MVH // Rasmus

Master_ skrev:
Kanske man skulle besöka nån gång i sommar när jag är i krokarna.. mamma bor i hudik och då blir det ju bara 11 mil att åka dit sen... :tummenupp
Självklart skall du göra det. Bankörning är hur kul som helst och Mittsverigebanan är en rolig bana. Många från Hudiksvall är ofta uppe och kör.
Skriv här på forumet när du är i Hudik innan du skall dra till banan så får du säkert sällskap upp. Kan även vara värt att kolla med det här glada gänget http://www.hmck.se De brukar t.o.m ordna egna bandagar :tummenupp

rosena skrev:
Jag har en fråga hur det ligger till med supermotard? Vad är det som gäller i priser osv? Ska nämligen köpa en husaberg nu till sommarn. Funderar på att börja köra! Verkar så grymt kul! Krävs det någon licens för banan?

MVH // Rasmus
Klart du skall börja köra.
På Måndagkvällar krävs ingen licens. Priset för att köra en kväll brukar vara 250 eller 300:- har jag för mig.
Licens krävs dock för RR träning på Tisdagkvällar. Och om du skall börja tävla.
Norra Roadracing Sällskapet har kurser till våren. Kolla in www.n-r-s.se

Härligt!
Blir en del stunder på mittsverigebanan i sommar då antar jag, börjar tröttna på all skit osv på crossbanor :rolleyes: närå...
Men det ska bli riktigt kul att sätta igång! Men som sagt det blir nog en sån där kurs nu snart då så man lär sig grunderna i motard osv.

Tack så mycket!

Kul! och välkommen i bankörningsgänget.
Ni hittar självklart många trevliga bilder från körningarna i bildgalleriet på N-TRADE RACING hemsidan :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing