Allmän protest

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Jag vill bara säga att jag är otroligt besviken på hur en sådan sak som en humanitär katastrof i Haiti kunde bli ett inlägg i vår inhemska politiska debatt.

Hur fan kan man ens tänka tanken att spåra ur så fullständigt att man saboterar och raljerar över en sådan sak?

Jag trodde i min enfald att det var en "kul grej", där vi alla kunde hjälpas åt att samla ihop en slant av våra pengar. Där vi kunde möjligtvis med glimten i ögat välja tråd och sedan ge en slant.

Men nej....

VISSA var bara tvugna att spåra ur fullständigt med helt djävla sanslösa barnsliga kommentarer och pajkastning. Så jag säger bara med detta.

Skärp er för helvete, lyft era huvuden ovanför sandlådan och inse att man ska respektera varandras åsikter. Samt framförallt, Haitis naturkatastrof är inte till för att ni ska skaffa billiga poäng om höger/vänster i Sverige.

Så vad det sagt, någon som håller med?

Håller helt med! Men jag håller även med Markus då jag fått tillgång till tankarna bakom tråden innan dess sk urspårning.

Man kan kalla det osmakligt att en större katastrof kan utnyttjas till att folk får bekänna färg men å andra sidan är det först då det sker. Det är lätt att sitta och slå sig på bröstet om hur bra man skulle vara fall det skulle krävas med sedan fara iväg som en uppskrämd fasan då verkligheten kommer och knackar på dörren. Är man inte neggo eda ut i tånaglarna kan man ta tillfället i akt och lära sig lite om sig själv i stället och kanske samtidigt avvara en slant till bättre behövande.

Förstår inte att det har tillåtits att starta 3 trådar om politik på ett mcforum, så klart får man disskutera nästan vad man vill i OT forumet men politik kommer folk aldrig enas om och det känns lite onödigt att förstöra stämningen på forumet. Detta är ett forum där olika typer av människor samlas pga ett intresse. Kommer alltid finnas skilda åsikter och politiska ställningar. Trådskaparen skrev ett bra inlägg i en av insamlingstrådarna där han tyckte att det var synd att folk inte kunde respektera varandras politiska ställning, håller med där.

Sen att man gjort insamlingen till någon populäritetstävling är helt sinnesjukt. Är en väldigt bra tanke från början men sen urartar det som vanligt. Varför inte kontakta swedie och be han starta en insamlingstråd istället? Då blir det mer neutralt och ALLA är med och bidrar, inte dom som är polare med Markus.

Politik är ett känsligt ämne i sig, onödigt att skapa osämja och dålig stämning bland forumets medlemmar som redan är lättirriterade av saknaden efter vår och hojåka. :)

Det har ju spårat ur fullständigt. Är ingen gammal eller mogen nog för att säga detta fullt ut?

Vad för rättighet har vissa här att försöka ta reda på vad andra har för politisk åskådning samt sedan förlöjliga densamma?

Lägg ner pajkastningen och inrikta er på insamling av pengar.
Vad folk röstar/tror på är oviktigt, dessutom så har ingen annan med det att göra.

Förstår inte att det har tillåtits att starta 3 trådar om politik på ett mcforum, så klart får man disskutera nästan vad man vill i OT forumet men politik kommer folk aldrig enas om och det känns lite onödigt att förstöra stämningen på forumet. Detta är ett forum där olika typer av människor samlas pga ett intresse. Kommer alltid finnas skilda åsikter och politiska ställningar. Trådskaparen skrev ett bra inlägg i en av insamlingstrådarna där han tyckte att det var synd att folk inte kunde respektera varandras politiska ställning, håller med där.

Sen att man gjort insamlingen till någon populäritetstävling är helt sinnesjukt. Är en väldigt bra tanke från början men sen urartar det som vanligt. Varför inte kontakta swedie och be han starta en insamlingstråd istället? Då blir det mer neutralt och ALLA är med och bidrar, inte dom som är polare med Markus.

Politik är ett känsligt ämne i sig, onödigt att skapa osämja och dålig stämning bland forumets medlemmar som redan är lättirriterade av saknaden efter vår och hojåka. :)

Egentligen så skriver du mycket bättre än mig, det du skrev är nog egentligen mer som jag menar. Jag hänvisar snarare till det du skrev så mycket bättre än vad jag lyckades skriva med mina prinskorvar till fingrar.

Last edited:
Jag menar bara att vi ska ha kul på forumet. Att skapa trådar där man medvetet ska klaga eller anklaga andra är inte snyggt.

Tycker vi ska säga ifrån att vi vill ha en anständig debatt. Några få rötägg ska inte få trasha hela forumet med personliga anklagelser anser jag. Av alla som kör sporthoj så har vi alla olika politiska åsikter representerade, så är det bara. Men vi respekterar det, för alla kör hoj...

...men politik kommer folk aldrig enas om och det känns lite onödigt att förstöra stämningen på forumet. Detta är ett forum där olika typer av människor samlas pga ett intresse.

ett forum är just en plats, ett ställe, där debatter och diskussioner sker, bara som en påminnelse då du använder just ordet 'forum' i ditt inlägg. och i sann sh-anda, så är nivån hög (eller låg beror på från vems POV man ser det ifrån).

'ett' intresse? jag är ganska säker på att du har både startat trådar samt skrivit inlägg som inte enkom handlar om mc, eller hur?

i början med 14 medlemmar, var det säkert så, men nu när medlemmarna kan räknas till tusentals, så kommer fler intressen och ett behov av diverse anledningar, att kommunicera dessa, det är väl inte så svårt att förstå--->enkel matematik, det fick du redan lära dig i småskolan.

istället för att gå omkring och vara upprörd eller som svensken gör, knyter näven i fickan pga vissa rötägg, så inse att det är så det är så mår du bättre.

Last edited:
ett forum är just en plats, ett ställe, där debatter och diskussioner sker, bara som en påminnelse då du använder just ordet 'forum' i ditt inlägg. och i sann sh-anda, så är nivån hög (eller låg beror på från vems POV man ser det ifrån).

'ett' intresse? jag är ganska säker på att du har både startat trådar samt skrivit inlägg som inte enkom handlar om mc, eller hur?

i början med 14 medlemmar, var det säkert så, men nu när medlemmarna kan räknas till tusentals, så kommer fler intressen och ett behov av diverse anledningar, att kommunicera dessa, det är väl inte så svårt att förstå--->enkel matematik, det fick du redan lära dig i småskolan.

istället för att gå omkring och vara upprörd eller som svensken gör, knyter näven i fickan pga vissa rötägg, så inse att det är så det är så mår du bättre.

om du börjar läsa från början av mitt inlägg iställer för det som passar dig och ser sammanhanget så kanske du förstår vad jag menar. tänker inte disskutera varken mitt svar eller något annat i denna tråd. har sagt vad jag tycker och tänker, du har satt ditt minus på mitt inlägg och det hade räckt. :tummenupp

Tycker vi ska säga ifrån att vi vill ha en anständig debatt.

Ett av problemen i tråden som Two stroke man länkar till ovan och som är upprinnelsen till detta, är ju att folka här inte verkar vilja delta i en debatt, de vill bara slänga ur sig åsikter. Och det är faktiskt till stor del dessa åsiktsmänniskor, om du utsäktar uttrycket, som är anledningen till att Markus startade insamlingstråden. Jag ser insamlingen närmast som ett sätt att föra den politiska polariseringen vidare, eftersom det uppenbarligen inte fungerar att debattera här.

om du börjar läsa från början av mitt inlägg iställer för det som passar dig och ser sammanhanget så kanske du förstår vad jag menar. tänker inte disskutera varken mitt svar eller något annat i denna tråd. har sagt vad jag tycker och tänker, du har satt ditt minus på mitt inlägg och det hade räckt. :tummenupp

om du hade läst ditt eget inlägg och senare försökt förstå det också, skulle det underlättat för din egen del vad gäller att förstå mitt inlägg.

...och du hade inte behövt svara på mitt inlägg, det hade räckt med att sätta minus på det...

Det finns ju många som är osäkra hur de vill exempelvis rösta, dessa kan ju kanske lära sig en del ur en saklig debatt. Därför är jag för debatt. Men personangrepp och rena mobbningsfasoner har ju aldrig tillhört en debatt.

Varför alla dessa infantila personangrepp?

Vi får ju utgå från att de flesta här är 18 eller äldre, så jag förstår inte nivån på en del inlägg. Att man sedan hatar regering och vissa partier är väl okej, men det är mycket märkligt när man går på dess väljare personligen. Vi har snart val, där blir det antingen byte av regeringsmakten eller så stannar nuvarande. Men ändringar blir det med jämna mellanrum, och trots en dels domedagsprofetior så spelar det ingen större roll vilket som. Det brukar gå bra, varför hetsa upp sig?

Det finns ju många som är osäkra hur de vill exempelvis rösta, dessa kan ju kanske lära sig en del ur en saklig debatt. Därför är jag för debatt. Men personangrepp och rena mobbningsfasoner har ju aldrig tillhört en debatt.

Varför alla dessa infantila personangrepp?

Vi får ju utgå från att de flesta här är 18 eller äldre, så jag förstår inte nivån på en del inlägg. Att man sedan hatar regering och vissa partier är väl okej, men det är mycket märkligt när man går på dess väljare personligen. Vi har snart val, där blir det antingen byte av regeringsmakten eller så stannar nuvarande. Men ändringar blir det med jämna mellanrum, och trots en dels domedagsprofetior så spelar det ingen större roll vilket som. Det brukar gå bra, varför hetsa upp sig?

Jag tycker du skulle ta upp ditt gnäll med dina partivänner, dvs de som inte ville diskutera eller argumentera utan bara spela allan. Ankan bad space# flera ggr konkretisera sina åsikter men ni, dvs sossarna exkl dig i princip, satt bara och var dryga och spelade tuffa. Att vara sosse men inte kunna hosta ett öre var en grej jag ville göra en poäng av, ja.
Har faktiskt lyckats rätt bra också om jag själv får tycka, 4-5 papp skall in på mitt konto imorgon och det är aningen mer än om jag inte startat tråden - är inte det utmärkt?

:confused:

Om du vill ha en saklig debatt inför valet 2010 så föreslår jag denna tråd:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=214189

;)

Om du vill stoppa infantila personangrepp föreslår jag att du meddelar din ivrige påhejare space# att han inte ska fråga om folks horor till mammor har tvättat skötet - i synnerhet då dito mödrar är avlidna.

Deal?

Skulle det vara positivt då?
Att polarisera mera?

Misstänkte nästan att just det uttrycket skulle uppröra lite.:)

Polariseringen var redan ett faktum, precis som den i princip alltid är här på SH när politk kommer på tal. Väldigt många av dem som brukar vara aktiva i OT skrev i den där tråden, men viljan att komma med annat än omotiverade påståenden, var i stort sett lika med noll. Markus syfte med att starta insamlingen var, såvitt jag förstår, förutom att samla in pengar till behövande, också att få folk att i aktiv handling att ta ställning för de åsikter man givit uttryck för i rösta-tråden. Uttryckt på ett annat sätt; vill man inte argumentera för sin åsikt så kan man ju i alla fall i praktisk handling visa att man står för den.

Personligen har jag inte alldeles lätt för att förstå upprördheten över detta i sig. Sen att tonen i trådarna har en förmåga att bli negativ är i och för sig tråkigt. Ansvaret för det får ganska många ta på sig. Den dåliga stämningen kom sig under alla förhållanden inte av insamlingsinitiativet. Den dyker alltid upp i varje tråd med politiska förtecken förr eller senare.

Kan inte alla bara rösta på centern och vara vänner? :krama

Jag tycker du skulle ta upp ditt gnäll med dina partivänner, dvs de som inte ville diskutera eller argumentera utan bara spela allan. Ankan bad space# flera ggr konkretisera sina åsikter men ni, dvs sossarna exkl dig i princip, satt bara och var dryga och spelade tuffa. Att vara sosse men inte kunna hosta ett öre var en grej jag ville göra en poäng av, ja.
Har faktiskt lyckats rätt bra också om jag själv får tycka, 4-5 papp skall in på mitt konto imorgon och det är aningen mer än om jag inte startat tråden - är inte det utmärkt?

:confused:

Om du vill ha en saklig debatt inför valet 2010 så föreslår jag denna tråd:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=214189

;)

Om du vill stoppa infantila personangrepp föreslår jag att du meddelar din ivrige påhejare space# att han inte ska fråga om folks horor till mammor har tvättat skötet - i synnerhet då dito mödrar är avlidna.

Deal?

Nu visste jag iof inte att jag var sosse. Jag har ingen partibok någonstans, men jag är dock skeptiskt till nedrustningarna i välfärdssystemen på det sätt som nu sker. Mig veterligen så har jag inte ens bestämt mig hur jag röstar nästa val, annat än att det inte blir på nuvarande sittande konstellation.

Jag föreslår att du lugnar ner dig lite med dina förutfattade meningar om folk. Jag är lika lite ansvarig för exempelvis #spaces inlägg som du är, så det kan du ju hälsa han själv.

Om någon begår personangrepp så anmäler man detta till moderatorerna, man försöker inte överträffa det...

Saker och ting har spårat ur fullständigt, ni får lugna ner er en del.

Back