Allergisk mot axe?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Skulle vilja utfärda en varning för "axe" - deodoranten alltså. Jag fick, efter långvarigt bruk, en rätt rejäl klåda som höll i under månader. Efter att ha bytt deo försvann nästan all exem på bara några dagar. När jag några veckor senare råkade ta en axedusch en bråd morgon, så kom det tillbaka :tomten

Fler som känner igen detta?

inte av axe men av vissa andra deodoranter och aftershave... jag har parfym-allergi i släkten så. men men.. bara att pröva vilka som funkar. för mig gäller det att dom inte ska vara för "starka".

mb skrev:
2391429 Skulle vilja utfärda en varning för "axe" - deodoranten alltså. Jag fick, efter långvarigt bruk, en rätt rejäl klåda som höll i under månader. Efter att ha bytt deo försvann nästan all exem på bara några dagar. När jag några veckor senare råkade ta en axedusch en bråd morgon, så kom det tillbaka :tomten

Fler som känner igen detta?

Låter bekant, dock har det drabbat mig ibland oavsett vilken typ av deo jag använt. Irriterande.

Har dessutom råkat ut för samma sak men med duschtvål.. Jättekul när man tvålat in sig och en väldigt irriterande klåda plötsligt sprider sig över all hud man har. Tror det var Rexona som tillverkat den.. :kulspruta

Axe :va

Det är väldigt sällan jag använt mig av luktagottprodukter som saluförs på exempelvis Konsum.

axe och andra deos innehåller aluminiumsalter som täpper igen porer och irriterar huden, mer eller mindre beroende på individuell känslighet. Slutade använda Axe för snart två år sedan och kör numera enbart på Våg Deo Spray från Apoteket, fungerar skitbra :tummenupp

Axe trodde jag man använde i samband med mopedkörning och smygfyllor :va

mini-knutten skrev:
2391784 axe och andra deos innehåller aluminiumsalter som täpper igen porer och irriterar huden, mer eller mindre beroende på individuell känslighet. Slutade använda Axe för snart två år sedan och kör numera enbart på Våg Deo Spray från Apoteket, fungerar skitbra :tummenupp

Tror inte Axe innehåller någon aluminiumhydroklorid alls (som många "riktiga" deos gör), det är mest parfym och alkohol, och alkoholen torkar ut huden något otroligt.

FreddaGädda skrev:
2391975 Axe trodde jag man använde i samband med mopedkörning och smygfyllor :va
Tycker inte att det är värt att lägga ner mer än 20-30 kronor på en deo då jag inte bryr mig särskilt mycket. Ska det vara nåt finlir så får tjejen fixa det :tomten

Det var ett djävolusiskt tjat om hur risigt det är med axe. Nivea, rexona, axe och dove står för hälften av svenska mäns deodorantkonsumtion. Det är alltså vad folk över lag använder till vardags. Nu är jag inte präktigare än att jag haft en axeflarra ståedes i toalettskåpet kontinuerligt de sista 13 åren. Kanske har köpt en ny varje halvår ungefär.

IronMike skrev:
2391825 Raka armhålorna, å kör med aco utan parfym :tummenupp
Eller absolut torr från ett statligt bolag (apoteket) Funkar skit fint. Luktar inte billig handels resande.

mb skrev:
2392274 Det var ett djävolusiskt tjat om hur risigt det är med axe. Nivea, rexona, axe och dove står för hälften av svenska mäns deodorantkonsumtion. Det är alltså vad folk över lag använder till vardags. Nu är jag inte präktigare än att jag haft en axeflarra ståedes i toalettskåpet kontinuerligt de sista 13 åren. Kanske har köpt en ny varje halvår ungefär.

Oroa dig inte, det är samma snubbar som gnäller över hur bonnigt det är med plånbok, hur bra livet blev sedan man skaffade gay-case till sina kort, hur bra det är att ha keps (givetvis om kepsen kostar över en femhundring, inte annars) och att riktiga jeans inte får tvättas på flera månader...

Det är helt enkelt gay/metrosexuella pojkar med svag egen identitet, som tror att användadet av dyra produkter gör att dom själva framstår som elitistiska finsmakare...

Jag står över det....

GuW skrev:
2392303 Oroa dig inte, det är samma snubbar som gnäller över hur bonnigt det är med plånbok, hur bra livet blev sedan man skaffade gay-case till sina kort, hur bra det är att ha keps (givetvis om kepsen kostar över en femhundring, inte annars) och att riktiga jeans inte får tvättas på flera månader...

Det är helt enkelt gay/metrosexuella pojkar med svag egen identitet, som tror att användadet av dyra produkter gör att dom själva framstår som elitistiska finsmakare...

Jag står över det....

dra inte alla över en kant :(
finns vi som mixar allt dedär o e metro ena dan o totalt bonn andra dan..

AndreasNo skrev:
2392309 dra inte alla över en kant :(
finns vi som mixar allt dedär o e metro ena dan o totalt bonn andra dan..

KAM för helvete! Dra inte alla över en KAM.

Närå, jag vet att det finns fullt normala straighta killar som använder annat än Axe-produkter.

Jag är bara lite less på att folk inte törs köpa någonting annat än det alla kompisar har, för att dom riskerar att köpa det som bara anses vara näst häftigast.

Hur många trådar om "vilken hjälm är snyggast" "vilken färg ska jag välja" "vilken mobiltelefon" "vilken plasma/LCD tv" "vilket hemmabiosystem" "vilken vinterbil" "vilka solglasögon" ska jag som är totalt hjärntvättad och helt utan egen vilja välja har man inte sett här då....

Sen finns det då dom andra pojkarna, som har plånboken i bakfickan på ett par billiga jeans (som dom tvättar en gång i veckan), en mobiltelefon utan kamera och som kör Skoda som vinterbil (eller året runt).
Såna som är så säkra på sig själva att dom skiter i vad som står i "manstidningarna" (Slitz, Moore, Hemmabio och vad dom nu heter), utan köper det som fyller deras enkla behov så billigt som möjligt och lägger sina pengar på annat än att jaga status.

Vad dom inte inser dessa viljelösa offer för marknadskrafternas styrning är att om dom hade varit 20 år på 70-talet så hade det varit dom som hade haft dom buskigaste polisongerna, den brokigaste skjortan och dom mest utsvängda byxbenen.
Hade dom varit 20 på 80-talet hade dom haft den största pudelfrillan, mest kajal och mascara och den glansigaste pastellfärgade WCT overallen...

Historien kommer att framställa även er kära metrosexuella pojkar som fjolliga offer för dålig smak, och oss andra som dom som var kloka nog att se förbi det trendiga...

Last edited:
GuW skrev:
2392356 KAM för helvete! Dra inte alla över en KAM.

Närå, jag vet att det finns fullt normala straighta killar som använder annat än Axe-produkter.

Jag är bara lite less på att folk inte törs köpa någonting annat än det alla kompisar har, för att dom riskerar att köpa det som bara anses vara näst häftigast.

Hur många trådar om "vilken hjälm är snyggast" "vilken färg ska jag välja" "vilken mobiltelefon" "vilken plasma/LCD tv" "vilket hemmabiosystem" "vilken vinterbil" "vilka solglasögon" ska jag som är totalt hjärntvättad och helt utan egen vilja välja har man inte sett här då....

Sen finns det då dom andra pojkarna, som har plånboken i bakfickan på ett par billiga jeans (som dom tvättar en gång i veckan), en mobiltelefon utan kamera och som kör Skoda som vinterbil (eller året runt).
Såna som är så säkra på sig själva att dom skiter i vad som står i "manstidningarna" (Slitz, Moore, Hemmabio och vad dom nu heter), utan köper det som fyller deras enkla behov så billigt som möjligt och lägger sina pengar på annat än att jaga status.

Ett bevis på att jag inte bryr mig om vad andra säger, jag drar folk över en kant inte kam...

Jag tycker såklart man ska gå på de man själv tycker e bäst men ofta kan man behöva lite hjälp med att bestämma sig.. o de e inga fel med att ha nåt som man vet att andra också gillar...

AndreasNo skrev:
2392375 Ett bevis på att jag inte bryr mig om vad andra säger, jag drar folk över en kant inte kam...

Jag tycker såklart man ska gå på de man själv tycker e bäst men ofta kan man behöva lite hjälp med att bestämma sig.. o de e inga fel med att ha nåt som man vet att andra också gillar...

Nej, det är ett bevis på att du uppenbarligen inte har koll på det ordspråket. :tungan

GuW skrev:
2392356 KAM för helvete! Dra inte alla över en KAM.

Vad dom inte inser dessa viljelösa offer för marknadskrafternas styrning är att om dom hade varit 20 år på 70-talet så hade det varit dom som hade haft dom buskigaste polisongerna, den brokigaste skjortan och dom mest utsvängda byxbenen.
Hade dom varit 20 på 80-talet hade dom haft den största pudelfrillan, mest kajal och mascara och den glansigaste pastellfärgade WCT overallen...

Historien kommer att framställa även er kära metrosexuella pojkar som fjolliga offer för dålig smak, och oss andra som dom som var kloka nog att se förbi det trendiga...
Det är skilnad på att be om synpunker man kan ha missat och gå efter andra. Dock tycker jag axe luktar skit. Oavsett vad det kostar. palla de kör med absolut torr. Det är 30 gånger efektivare å håller en vacka (Testa och se) kostar mindre än axe.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti