alla e vi dårar

italiano

käns som det e vår jippi
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
aprila rsv mille r
gjorde en liten marknads undersökning i dag :4skrika
man kan ju alltid bräcka killen med ferrarin att man minsan.
betalar mer i månaden på sin jä--a försäkring än vad yuppin.
lägger i amortering på gocarten :rofl

alla satans försäkringsbolag kan slicka min svettiga rövspri--a :arsele

helförsäkring från vi tar bara din på trafick :brinnerup
eller 98500-24500

det kanske bara e jag som betalar 2500 kr i månaded på
försökring av mc :rolleyes:

*

Hur gammal är du samt hur länge har du innehaft mc körkort?.
Endel eller de flesta bolagen ger bättre premie om du är över 24 år samt haft mc kort i 5 år.Sen nästa steg blir när du fyller 30 då sjunker premien lite oxå.
Det kan ha betydelse för dina hutlösa 2500 kr/mån och så givetviss vart du bor oxå,då det i regel alltid är dyrare i storstäder än mitt ute i "skogen" :)

R1 racer skrev:
Hur gammal är du samt hur länge har du innehaft mc körkort?.
Endel eller de flesta bolagen ger bättre premie om du är över 24 år samt haft mc kort i 5 år.Sen nästa steg blir när du fyller 30 då sjunker premien lite oxå.
Det kan ha betydelse för dina hutlösa 2500 kr/mån och så givetviss vart du bor oxå,då det i regel alltid är dyrare i storstäder än mitt ute i "skogen" :)

har iof bara haft det sen 01 men jag bor mitt ute i potatislandet
är 25 men hur stor skillnad gjör det igentligen det blödder i pålnboken :rolleyes:

2500:-/månad är inte farligt alls. Det är vad de vill ha för min med halvförsäkring ju.
//håkan

italiano skrev:
har iof bara haft det sen 01 men jag bor mitt ute i potatislandet
är 25 men hur stor skillnad gjör det igentligen det blödder i pålnboken :rolleyes:

Jag hade 11400 kr helförsäkring helår på min R1 00:a,innehaft kortet i 5 år innan jag köpte denna hojen helt ny och skulle just fylla 25 oxå.
Hade hojen fram till augusti 2004.Gick o betalade 11400 de 2 första åren 00-01 sen 02 gick det upp pågrund av ökade olyckor o diverse som de skyller på,då hamna summan på ca 15000 kr för att sedan 03 åter sjunka till 11400 kr,märkligt undrar varför men jag klagade inte.
Och så då 04 gick det upp till 12800 kr.Ja vilket klyddande med priserna men jag var ändå fullt nöjd o ha hojen helförsäkrad/helår och att den stod givetviss på mej själv.Idag är jag 29,ska fylla 30 ...suck! men man är ju ung sålänge livet leker och man har barnasinnet kvar :hihi .
Hojlös för tillfället så det ska bli "intressant" o se vad man får för premie när man väl åter köper sig hoj.Funderar dock igen på eventuellt en R1:a,beg sådan och köra halvförsäkrat.Det finns ju så mycket extra delar att tillgå till dessa hojar så det man går o betal i höga premier kan man istället lägga på extra delar.
Lycka till!
Ps köp krasch puckar och eventuellt krasch kåpor för gatubruk,så spar du din hoj lite oxå :)

italiano skrev:
det kanske bara e jag som betalar 2500 kr i månaded på
försökring av mc :rolleyes:
Hittade du verkligen ingen lägre fösäkring än så? :va
Annars kanske du ska fundera på att byta till något som är billigare att fösäkra ... om du känner att du inte vill betala 2500:-/mån.

Jag betalar 24000 pix hel/hel/år.....för min r1 -01....Har haft mc kört i 20 år....If var det bolag som jag fick bästa pris....bor lite utanför stan....

DFMSWEDEN skrev:
Jag betalar 24000 pix hel/hel/år.....för min r1 -01....Har haft mc kört i 20 år....If var det bolag som jag fick bästa pris....bor lite utanför stan....
Jag bor i utkanten på hbg och betalar 2300:- helår/helför på
en cbr 900 iofs en 97,a, bra pris.

Sniper skrev:
Jag bor i utkanten på hbg och betalar 2300:- helår/helför på
en cbr 900 iofs en 97,a, bra pris.

Det är inte så att mc är om reggad på en lägre effekt.
jag vet att FB inte tar strypningar men jag har kompisar som haft strypta hojar på pappret och betalt för den effekten.(mycket låg premie)

Jag själv har en blade -00 och betalar 1200:- i månaden i halv

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...