All Japanska mästerskapet 2006

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Den Japanska RR-serien avslutade sin säsong i söndags 5 nov.

I Superbike gjorde Yukio Kagayama ett inhopp på finalracet. Han hade inte kört i Japanska serien sen 2002. Han fick ihop sitt eget eget team med några frivilliga ganska så sent och körde med en Suzuki som var rätt så std. Teamet kallade han för "JK Suzuki with Bright Logic". Han kvalade 5:a.

I racet så fick Atsushi Wattabe bryta från sin andraplats efter 4 varv pga chatter. Men Yukio och Akiyoshi hade tydligen en riktigt bra fajt om att vinna racet. Yukio vann med 166/1000sek.

I 125cc och 250cc så stod båda serievinnarna i en egen klass. Takaaki Nakagami och Ryuji Yokoe vann alla racen som kördes i sina klasser.

Slutställning All Japanska Mästerskapet.
(JSB1000 körde 7st race, övriga 6st race.)

JSB1000
1. ITOH Shin'ichi. CBR1000RR. 118p
2. WATANABE Atsushi. GSX-R1000. 94 p
3. YAMAGUCHI Tatsuya. CBR1000RR. 81p
4. AKIYOSHI Kohsuke. GSX-R1000. 74p
5. YANAGAWA Akira. ZX-10R. 71p
6. DEGUCHI Osamu. CBR1000RR. 70p
7. TSUJIMURA Takeshi. CBR1000RR. 66p
8. TOKUDOME Kazuki. CBR1000RR. 53p
9. NAKASUGA Katsuyuki. YZF-R1. 42p
10. KAMEYA Chojun. CBR1000RR. 40p

ST600
1. YASUDA Takashi. CBR600RR. 94p
2. WATANABE Atsushi. GSX-R600. 89p
3. SAKAI Daisaku. ZX-6RR. 80p
4. OHSAKI Nobuyuki. YZF-R6. 78p
5. TERAMOTO Kohji. GSX-R600. 58p
6. OKUNO Masao. YZF-R6. 48p
7. TSUJIMURA Takeshi. CBR600RR. 45p
8. TAKAHASHI Hidemichi. CBR600RR. 35p
9. SUGAI Yoshiyuk.i 749R. 31p
10. SATOH Yuji. YZF-R6. 30p

250
1. YOKOE Ryuji. TZ250. 123p
2. WILAIROJ Rattaphak. RS250R. 103p
3. UI Yoichi. TZ250. 80p
4. TAKAHASHI Takumi. RBB250. 74p
5. OIKAWA Seijin. TZ250. 54p
6. AKIYA Mamoru. TZ250. 37p
7. HAMAMOTO Yuki. TZ250. 35p
8. YAMAZAKI Gun. TZ250. 33p
9. AKITA Takashi. TZ250. 33p
10. TAKAHASHI Kohk.i RS250R. 28p

125
1. NAKAGAMI Takaaki. RS125R. 123p
2. TOMIZAWA Shoya. RS125R. 84p
3. TAKEUCHI Yoshihiro. RS125R. 68p
4. KIKUCHI Hiroyuki. RS125R. 63p
5. ITE Toshio. TZ125. 56p
6. IWATA Hiro'omi. RS125R. 54p
7. INOUE Makoto. RS125R. 48p
8. YAMAMOTO Takehiro. RS125R. 41p
9. KUZUHARA Toshihisa. RS125R. 40p
10. NAKAJOH Hideyuki. RS125R. 38p
 

Bifogat

  • jpn.JPG
    jpn.JPG
    131.2 KB · Visningar: 92
  • jpn1.JPG
    jpn1.JPG
    93.1 KB · Visningar: 93
  • jpnr_07_b3.JPG
    jpnr_07_b3.JPG
    59.3 KB · Visningar: 57
  • jpnphoto4.JPG
    jpnphoto4.JPG
    58.6 KB · Visningar: 64
  • jpnphoto25.JPG
    jpnphoto25.JPG
    59.4 KB · Visningar: 71
  • jpnr_04_b.jpg
    jpnr_04_b.jpg
    85.7 KB · Visningar: 87
Last edited:
4 foto till..
 

Bifogat

  • jpnphoto1.jpg
    jpnphoto1.jpg
    113.1 KB · Visningar: 87
  • jpnr_02_b.jpg
    jpnr_02_b.jpg
    100.4 KB · Visningar: 88
  • jpn11055gp250.JPG
    jpn11055gp250.JPG
    119.1 KB · Visningar: 83
  • jpn250_01.jpg
    jpn250_01.jpg
    19.8 KB · Visningar: 80
Last edited:
Ser att det är ett par med samma namn i JSB 1000 / ST600. Olika personer eller två som dubblerar ?

JSB1000
1. ITOH Shin'ichi. CBR1000RR. 118p
2. WATANABE Atsushi. GSX-R1000. 94 p
3. YAMAGUCHI Tatsuya. CBR1000RR. 81p
4. AKIYOSHI Kohsuke. GSX-R1000. 74p
5. YANAGAWA Akira. ZX-10R. 71p
6. DEGUCHI Osamu. CBR1000RR. 70p
7. TSUJIMURA Takeshi. CBR1000RR. 66p
8. TOKUDOME Kazuki. CBR1000RR. 53p
9. NAKASUGA Katsuyuki. YZF-R1. 42p
10. KAMEYA Chojun. CBR1000RR. 40p

ST600
1. YASUDA Takashi. CBR600RR. 94p
2. WATANABE Atsushi. GSX-R600. 89p
3. SAKAI Daisaku. ZX-6RR. 80p
4. OHSAKI Nobuyuki. YZF-R6. 78p
5. TERAMOTO Kohji. GSX-R600. 58p
6. OKUNO Masao. YZF-R6. 48p
7. TSUJIMURA Takeshi. CBR600RR. 45p
8. TAKAHASHI Hidemichi. CBR600RR. 35p
9. SUGAI Yoshiyuk.i 749R. 31p
10. SATOH Yuji. YZF-R6. 30p

Förövrigt fin bild på Yukio Kagayama med blicken redan långt mot nästa böj eller liknande :tummenupp
 
Last edited:
Är nog samma personer som dubblerar i 2 klasser.

Glömde skriva att finalen gick på Suzuka.

Yokiu Kagayama
"The World Superbike Championship season is over and I wanted to ride for Japanese fans in Japan, Thanks to the great effort of Mr. Tsujimoto and so many volunteer people, my team was organised. My bike is almost the same as normal but I wanted to show my best ride to the Japanese fans and also ride for fun."
 
Axxexs skrev:
2596043 Är nog samma personer som dubblerar i 2 klasser.

Glömde skriva att finalen gick på Suzuka.

Yokiu Kagayama
"The World Superbike Championship season is over and I wanted to ride for Japanese fans in Japan, Thanks to the great effort of Mr. Tsujimoto and so many volunteer people, my team was organised. My bike is almost the same as normal but I wanted to show my best ride to the Japanese fans and also ride for fun."
Oki! Verkade lite svettigt då jag antog att racen går samma helg osv men det är ju inte säkert att dom gör! Kagayama visar på fin inställning till racing o fans :tummenupp

Även fin spridning av cyklar speciellt i ST600 till o med en Ducati där!
 
Last edited:
oscar skrev:
2596052 Borde man inte få ihop 150 pinnar om man vinner 6 race? :va

Dom har en lite annorlunda poängräkning mot oss. Vinst ger 20 poäng på alla race utom på finalen då man får 23 poäng.. :)

1. 20p
2. 17p
3. 15p
4. 13p
5. 11p

Finalpoäng.
1. 23p
2. 20p
3. 18p
4. 16p
5. 14p

Yukio Kagayama fick alltså 23 poäng för sitt inhopp och slutade då på en 14:de plats samanlagt i JSB1000-serien med dom poängen.
 
Last edited:
oscar skrev:
2596068 Vad är poängen med det??

Har inte riktigt förstått varför man har annan poängberäkning där. Förmodligen för att göra det tätare i poängställningen då det skiljer lite mindre med poängen mellan placeringarna.

Att man får mer poäng på sista racet är väl för att man tycker finalen betyder mer och för att göra att finalen blir lite mer avgörande att skaffa bra poäng på.
 
Axxexs skrev:
2596083
Att man får mer poäng på sista racet är väl för att man tycker finalen betyder mer och för att göra att finalen blir lite mer avgörande att skaffa bra poäng på.

…men differensen är ju densamma mellan alla placeringar, dvs 3 pinnar!?
 
oscar skrev:
2596097 …men differensen är ju densamma mellan alla placeringar, dvs 3 pinnar!?

Japanerna tänker nog inte riktigt som vi! :)

Finns nog någon logisk förklaring iaf. Differansen mellan poängen är samma för dom men på finalen får alla 3 poäng mer. Sista racet betyder mer för dom.

Vi har 5 poängs skillnad för den som vinner mot den som kom 2:a. 4 poäng för den som kommer 2:a mot den som var 3:a osv neråt med mindre poäng och skillnad mellan placeringarna.


Hittade ett foto till på Yukio från Suzuka.
 

Bifogat

  • jpn99AC371B-B383-45C1-BB9C-62E34781768F3578E0-640-0.jpg
    jpn99AC371B-B383-45C1-BB9C-62E34781768F3578E0-640-0.jpg
    41.4 KB · Visningar: 112
Last edited:
Neutral skrev:
2596106 Vad många Yamaha de körde i 250. Det är väl inte en enda i VM?

Av dom som tog poäng i Japanska 250cc så var 20st Yamaha och 5st Honda. Han som vann Japanska 250-mästerskapet gjorde inhopp som wildcard på Japans GP och kom 8:a. Sen var det några till wildcards som körde Yamaha i GP. Men inga ordinarie i VM nej.
 
Är det inte konstigt att de aldrig får fram en kandidat som på allvar kan hota etablissemanget i 500/MotoGP? De har ju alla tänkbara möjligheter: kulturen, materiella resurser, tillverkarna, banorna, viljan. Ändå blir det ingenting. Katoh var på väg men hann inte visa att han verkligen var ett allvarligt hot mot de bästa i MotoGP. Och nu är det som det alltid har varit: Italien, Spanien och USA fortsätter att leverera de bästa förarna. Någon som har en bra teori om vad Japans oförmåga att dominera i största klassen beror på?

:va
 
Axxexs skrev:
2596116 Av dom som tog poäng i Japanska 250cc så var 20st Yamaha och 5st Honda. Han som vann Japanska 250-mästerskapet gjorde inhopp som wildcard på Japans GP och kom 8:a. Sen var det några till wildcards som körde Yamaha i GP. Men inga ordinarie i VM nej.
Ingen som kör Aprilia i Japan? Det verkar ju annars vara hojen som gäller nu. Vad står RBB250 för? Någon variant av Honda som TSR ungefär?
 
Neutral skrev:
2596219 Ingen som kör Aprilia i Japan? Det verkar ju annars vara hojen som gäller nu. Vad står RBB250 för? Någon variant av Honda som TSR ungefär?

RBB är Burning Bloods team och dom är en chassietillverkare. Deras egen hoj men med Hondamotor. Korekta namnet borde kanske vara BB-Honda då chassi och sen motor ska anges. Ungefär som TSR-Honda ja. Några team i VM som Keifer och BQR har bl.a kört med deras chassi. (ett sånt chassi kostar 55k euro nytt).

Aprilia är det ont om i Japan. Tror jag såg en sån i nått resultat men många år sen. Typ 6 år. Stödet från lokala tillverkarna betyder nog en hel del.
 

Bifogat

  • 06sz_team01.jpg
    06sz_team01.jpg
    124 KB · Visningar: 66
  • 06sz_pw01.jpg
    06sz_pw01.jpg
    104.2 KB · Visningar: 76
  • 06sz_ryuta01.jpg
    06sz_ryuta01.jpg
    60.7 KB · Visningar: 77
  • 06sz_takumi01.jpg
    06sz_takumi01.jpg
    75 KB · Visningar: 66
Last edited:
Michelle No2 skrev:
2596589 Finns ju en hel del namn som kört ordinarie i 125, 250, 500 och MotoGP.

Förmodligen är det kanske ett par namn som kommer köra framöver i GP med.

Nyteknik skrev:
2596146 Är det inte konstigt att de aldrig får fram en kandidat som på allvar kan hota etablissemanget i 500/MotoGP? De har ju alla tänkbara möjligheter: kulturen, materiella resurser, tillverkarna, banorna, viljan. Ändå blir det ingenting. Katoh var på väg men hann inte visa att han verkligen var ett allvarligt hot mot de bästa i MotoGP. Och nu är det som det alltid har varit: Italien, Spanien och USA fortsätter att leverera de bästa förarna. Någon som har en bra teori om vad Japans oförmåga att dominera i största klassen beror på?

:va


Hade man visst det så skulle man nog kunnat tjänat en hacka på att låta mc-tillverkarna m.fl få bjuda lite för att få köpa den lösningen! :D
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top