All belysning dog!

Jonthengberg

Fullt ös
Gick med
1 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-S750 2019 & KTM 640 SM 2004
Tjenare!

Är så att hojen stod på tomgång och puttrade när plötsligt all belysning slocknade. Och då menar jag allt!
Stängde av hojen och när jag vred på nyckeln hände inte ett piss :gnissla
Cykeln går om man rullar igång den men inget händer som sagt när man vrider på nyckeln. :va

Kollat batteriet och det är friskt, kablarna sitter fast och inget glapp.
Hjälp mig pleeease :) Hojen är en Cagiva Freccia -90.

Mvh Jonathan

Huvudsäkringen brukar sitta vid batteriet ev. på startreläet. Kolla även om batteripolerna är ordentligt fastsatta.

hehe, på tal om skjutna säkringar. När jag var grön så sköt huvudsäkringen efter någon mil varje gång jag var ute och åkte.
Jag leta i veckor efter el fel och hitta ingenting. Tillslut upptäckte jag att fotbromskontakten kortslöt när man bromsa...

Man kände sig lite blåst när man insåg hur lätt felet var :huvet

hehe, på tal om skjutna säkringar. När jag var grön så sköt huvudsäkringen efter någon mil varje gång jag var ute och åkte.
Jag leta i veckor efter el fel och hitta ingenting. Tillslut upptäckte jag att fotbromskontakten kortslöt när man bromsa...

Man kände sig lite blåst när man insåg hur lätt felet var :huvet

:tummenupp

Minns när jag köpte hojen. När jag provkörde den körde jag bokstavligt talat skiten ur den för att se om den höll/orkade. Inga problem :gnissla
När jag sen bestämde mig för att köpa den började jag rulla hemåt, halvvägs dör den helt plötsligt så jag och farsan fick ta av alla kåpor och lasta in den i bagaget på bilen (Saab 9-5). :D :yoparty
Körde med halvöppen lucka från Borås till Göteborg i det värsta spöregnet..

När jag kommer hem ser jag att det är en jordkabel under tanken som lossnat. Bara att sätta dit den, ut på vägen och springa igång skiten och vroooom ;) eftersom kabeln inte satt fast laddade inte generatorn :tungan

Nyheter
Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”