Alkohol och panodil/alvedon

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Vad är det egentligen som gäller? Har letat runt som en galning och har inte hittat något. Eller så är det bara jag som är dålig på att googla :gnissla

Jag vet att man inte ska ta alvedon/panodil (paracetamol) tillsammans med alkohol eller mot bakfylla. Men om man vänder på det. Jag tog en 500mg alvedon kl 8 i morse, kan jag fortfarande dricka ett par öl ikväll då? Det är ju fredag så det vill jag helst göra :fyllisar Tänkte inte på det då bara.

Förra sommarn fick jag mycket alvedon, och läkarn sa att ett glas vin va ok, men inte mer. Nu åt jag nått annat smärtstillande också, som i kombo med alkohol slog ut lungorna så pass att det var dödligt, så jag lät bli det helt och hållet. Man fick inte ens dricka alkohol dan innan eller två dagar efter att man åt dom där jävla pillren!

Blandar du ofta alkohol och Alvedon kan du få leverskador. Att du tog en alvedon i morse och krökar till i kväll är inget att oroa sig för. En rejäl fylla kommer kunna skada sig mer än vad morgonens eventuella Alvedon gör..

Blandar du ofta alkohol och Alvedon kan du få leverskador. Att du tog en alvedon i morse och krökar till i kväll är inget att oroa sig för. En rejäl fylla kommer kunna skada sig mer än vad morgonens eventuella Alvedon gör..
Ja, lite som att hoppa base eller "tävla" på bulten men samtidigt oroa sig för att man inte äter tillräckligt med grönsaker...

Det är väl bara supa som vanligt... Vad ska hända? det va anrt 12 timmar sen... Sup som ett svin och lev livet medans du ändå lever! :fyllisar

Såååååå överdrivet. Jag har tagit alvedon och jag har inga skador *rycker med huvet*
Att föredra är dock ipren utan paracetamol, jag brukar ta två när jag går och lägger mig efter jag festat med ett stoooort glas vatten och sen samma dos på morgonen så slipper iallafall jag bakfyllan. *ryckningar i ögat*

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back