aldrig körd med skinnställ.....

Förmodligen att det inte finns minsta risk för repig tank mm.
Eller att hojen är "lugnt" körd, de flesta, även de som är dumma nog att köra utan skinnställ kör väl lugnare när de inte har stället på.

//A.

vet inte.
Men den går säkert bra utan det.

Tänk vilket felköp det måste ha varit "aj jävlar, jag ville ju ha en bil eller en vattenskoter i stället".

Törnberg skrev:
Förmodligen att det inte finns minsta risk för repig tank mm.
Eller att hojen är "lugnt" körd, de flesta, även de som är dumma nog att köra utan skinnställ kör väl lugnare när de inte har stället på.

//A.

Finns ju Gore-tex också :)

TheDude skrev:
Finns ju Gore-tex också :)

Japp, för att inte snacka om kevlarställen som såldes under 2 år i början av 90-talet (1990 och 1991 tror jag det var). Gissa om de repar tanken :hihi

Blev sedermera förbjudna i tävlingssammanhang pga. den betydligt högre friktionen mot asfalt vilket gjorde att föraren började tummla runt i betydligt högre farter än med ett skinnställ. = Värre skador!

// Niklas

Hmmm...bara jag som tycker det bore vara större risk för repor om man kör utan skinnställ. Blir väl oftast jeans istället, och jag har iaf en eller flera knappar på mina jeans.

Tanken är kanske att han menar att den aldrig blivit hårt körd?

Han har bara kört den i putterfart med jeans?

Jag måste säga att jag har mer respekt för en sån hoj än att jag kör den utan ställ övberhuvudtaget, det man skulle vilja göra med en sån så fort man fick chansen var ju att dra ur den sså mycket det går för att se om det är nåt att hojta om:lol

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti