Alaska to Patagonia Via the Darién Gap

Har det inte gått inflation i filmer/serier om Alaska till Patagonien eller tvärt om?
Innan jag lägger tid på denna, tar de sig verkligen igenom Darien gap, eller rundar som alla andra?

Innan jag lägger tid på denna, tar de sig verkligen igenom Darien gap, eller rundar som alla andra?
Inte alla... och rent tekniskt sett så kör de ju inte genom....hojarna tar sig genom djungeln landvägen....kanske inte alla hojar.....och de som var kvar inte i körbart skick......fast med väldigt mycket hjälp från lokala invånare....

Det var det som drog ned det hela lite och den överdrivna amerikanska patriotismen "we served our nation..." :rolleyes:

Skulle de lagt mera fokus på resan och möta där skulle den varit bättre.

Har det inte gått inflation i filmer/serier om Alaska till Patagonien eller tvärt om?
Ja det är ju lite det som är pop de jour.
Innan det Asien.

Vad blir coolt för 2020-talet?

Fd Ryssland, efter sammanbrottet.
Jag funderade på det, det hade ju en sving efter ursprungliga long way 'round, och borde kanske vara dags igen efter 2 decennier.

Men hur länge kommer det att ta innan det är hörbart igen? Kommer något annat hinna emellan?

Jag förstår inte varför de valde så tunga motorcyklar för den typen av resa.

KTM...?

Då hade Dariens Gap inte inneburit några problem.

...eftersom dom inte skulle nått såpass långt.

På en mer serriJös bog kan nämnas att just KLR 650 är den överförda betydelsen av ”pålitlighet” enligt jänkarnas sätt att se på saker och ting.

Detta gänget kan dessutom varit marinerade i armétänket där Hayes MultiFuel-konverterterade KLR är det bästa som finns.

Så, med amerikanska brillor på är inte valet så underligt.

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back