Akut hjälp, KTM 660 -04

Hård

Retro-sportis
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
YZF 600
Är i stort behov av hjälp med min hoj!
Köpte en KTM 660 igår, får inte igång den idag. Den tänder efter mycket slit, men startar inte. Misstänker stiftet, men är mycket tacksam för hjälp och råd!
Och om nån råkar ha ett stift liggandes och har lust att hjälpa till, så skänker jag gladeligen en back öl eller dylikt, om ni hjälper mig att få igång hojen!

Problemet är att jag förlorade körkortet när jag hade för bråttom att hämta hojen. Så jag har tills imorrn kväll på mig att få glädje av hojen, så pleeease....

Stiftet är: NGK DCPR 8 E (eller ersättare, har ej nr. på dem)

Ring mig gärna på: 0707-981958! Hojen står i Borås.

// Fredrik

Skönt... Fick igång hojen...

Först en liten stund igår, innan den dog för att sen grina konstant.
Idag verkade det lika tungt, men jag knackade ihop stiftet lite (hade kollat gapet, var 0.9 som det skulle), sen joxa lite med startgas och en riktigt bra guide som jag läste i en annan tråd, med ett par fullgasjox och ett par dekompkickar innan den riktiga kicken.
Startade kanonfint och även sen när den var varm.
Så jag fick åka av mig lite idag, innan min "karens" börjar... :)

Tack för erbjudandet med stiftet, men det löste ju sig tillfälligt.

Och tack du som ringde o gav en riktigt fin förklaring oxå (vet inte ditt nick?).
Dock läste jag i en annan tråd att klicket försvinner när man kastar i en trimkam, vilket det e på denna... Sorry, visste inte att det hade nån betydelse!

Ang. kallstartläget, så har jag mestadels kört med den, ja. Har även testat olika kombinationer, men när den drog igång idag, så var det faktiskt utan choke... Står ju iofs i en varm källare, men ändå...?

Jaja, hoppas att den blir mindre kinkig med nytt stift i sen. Jag har ju nån månad på mig att få till det nu, så jag hoppas på en lååång vaaarm höst! =)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra