AKUT, code red!!!!!

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Laddade mitt batteri och nu när jag ska ta det igen ser jag att en liten rektangulär metallbit som har ett litet hål för en skruv fattas!!!!!
Denna del ligger precis där jag markerat med rött på bilden, och min fråga är:

1) Måste man ha den?
2) Kan ersätta den med nåt annat "hemmafix" som funkar lika bra?! :va
3) Om alternativ 1 lr 2 inte funkar, går det isf att köpa fanskapet, utan att behöva köpa nytt batteri? :gnissla

Och nej, this is not a joke, jag har letat igenom hela min lya som en galning efter denna tramsiga lilla detalj de senaste 2 timmarna.
Ja, t.o.m i dammsugarpåsen. :3freak :mad:
Så jag har befog för irritation då jag ska ut och hojja imöra kl 11.
Snälla hjälp mej, jag är desperat efter en lösning! :Bugar

Bifogat

• matta fukking batteri.jpg
    matta fukking batteri.jpg
    23.6 KB · Visningar: 379
Den är en form av mutter antar jag? Ser ingen bild om du skulle ha nån sån i ditt inlägg

Ersätt med valfri m5/m4 eller vafan det kan va för skruv-mutter :)

EDIT: ser bilden nu, japp, ersätt med valfri mutter

Är du snål så gå på biltema och pilla upp en batterikartong och "låna" en av deras

Du kan sätta dit en vanlig m6 mutter istället:krama.

Du kanske får låsa den me nån pinne när du drar åt , den som satt där var fyrkantig så den låser sig själv där nere.

Inget o hetsa upp sig fö

Vad är en m6 mutter för nåt..? :rodnar

Edit: Kan jag ta vilken mutter som helst som passar för skruven då alltså, har jag förstått korrekt? :va
Edit 2: Såg nu att det stod 'valfri' mutter i ett inlägg nu, yeeha isf!!! :banana
Nån bokhylla lr annan möble kommer slaktas.... :cdevil

Tack alla ni underbara för snabba och positiva svar, ovärdeligt för en som jag!!! :krama åt alla!

Last edited:
Jag har en kamrat som tappade bort sin mutterplåtbit i batteriet. En vanlig M6 får inte plats. MC-varuhuset hade såna mutterplåtar på skrotade batterier, så han fick en. Det är nog svårt att fixa en repris på det innan 11 imorron, dock

Jag har en kamrat som tappade bort sin mutterplåtbit i batteriet. En vanlig M6 får inte plats. MC-varuhuset hade såna mutterplåtar på skrotade batterier, så han fick en. Det är nog svårt att fixa en repris på det innan 11 imorron, dock

Där varade den lyckan...

Är du HELT säker Mattias, lr är du bara på ditt vanliga charmiga positiva humör? ;)
Ska prova återkommer med svar, så får vi se vem som får bära dumstruten.. :tungan

Där varade den lyckan...

Är du HELT säker Mattias, lr är du bara på ditt vanliga charmiga positiva humör? ;)
Ska prova återkommer med svar, så får vi se vem som får bära dumstruten.. :tungan

HEhe dessa I lands problem:D

Jorå en M6a kanske med lite pålägg av filen funkar garanterat

Du kan få en filad mutter av mig:yoparty

Last edited:
Alla har rätt.

Det finns batterier där en mutter får plats och batterier där man får fila på muttern för att de ska få plats.

Peace!

/Fredde

Summering: Sportbike hade rätt angående storleken på muttern vad gällande hur den passade emot skruven. Mattias hade rätt i hans antagande att just m6 muttern inte fick plats i det lilla utrymmet, och Andersson Turbo fick in bingo i sina antaganden! :tummenupp
Nu har jag tagit en mutter från min trampcykel, men dessvärre har jag ingen fil... :(

Så Andersson Turbo du kommer väl förbi imorron och droppar den dära filade muttern till mej va? ;)

Edit: Funkar det funkar med vanlig matfil månne? :D :banana

Skrapa muttern mot asfalten, annars kan man säkert få låna en fil (det får du). Min gissning är dock att du hittar originalmuttern i närheten av laddstället.

dunderhonung skrev:
Och nej, this is not a joke, jag har letat igenom hela min lya som en galning efter denna tramsiga lilla detalj de senaste 2 timmarna
Har du tittat i batteritråget på hojen eller letat runt den? Om du har lyft ur batteriet kanske den ligger i närheten av hojen.

Alla sätt är bra utom dom dåliga, så dom tog jag bort.

edit:dom dåliga alltså.

Last edited:
Jag har en fyrkantig mutter i min bra o ha låda.
du får den för 0:-.
Antar att den är till batteriet.
Har provat lite rostfria M skruvar.ingen vill passa "bra".
??????????????????????????
men men :confused:

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...