AKUT! Behöver hjälp med skruvinköp Sthlm.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag undrar om det finns ngn som har möjlighet att ta sig förbi Sifverts affär på Lindhagensplan 53 för att köpa 20 stycken skruvar till mig och sedan posta dem så jag har dem imorgonbitti? :Bugar

Skruven har artikelnummer 1-117006040 och är en M6-40 mm med gängstigning på 1.0. Skruvskallen har fläns och gängningen går bara 22 mm upp på skruven. Se bild.

Ring mig på 0768-30 49 06 :Bugar
DSC00192-1.jpg

Ibland är SH helt sjukt imponerande. Problemet verkar redan ha löst sig - tom med hemleverans. :)

Det där ser faktiskt inte ut som någonting som sitter på en räsercykel. Förklara dig karl!

Om du skruvar med hojen med jämna mellanrum så gör som Rolle säger; sätt dit pinnskruvar och kör med muttrar på dem!

Med tanke på tidigare telefonsamtal, ersätt med pinnbult du gänglåser med vätska i helicoil i cylindern. Sedan kupolmuttrar.

Mitt tips.
Det får bli sen. Hinner inte göra det nu.

Såna har man ju när man bygger altan. Passar inte på din moppe Gustav...:)
Förvillande lik plåtskruv men det är det inte. :)

M6x40 topplocksskruv,är det en grästrimmer eller:confused:
Ibland fyller den en sådan funktion också, dock med väldigt osnygga gräskanter som följd.

Kolla på Toyota eller nån annan japaner där finns sådana skruvar
Sifverts i Sthlm löste det.

Om du skruvar med hojen med jämna mellanrum så gör som Rolle säger; sätt dit pinnskruvar och kör med muttrar på dem!
Jo. Det hävdas att det är bättre.

Som HRC original alltså.
Ett mycket gott skäl att fortsätta som tidigare. :D

Last edited:
Jo. Det hävdas att det är bättre.

Jovisst är det så. Var gång du skruvar i och ur skruvarna så sliter du på godset. Stål är dessutom mer slitstarkt än aluminium ...
Med en pinnskruv sitter förbandet still i blocket och slitaget blir mellan mutter och pinnskruv. Pinnskruven är betydligt billigare att byta ut än blocket (cylindern)

Jovisst är det så. Var gång du skruvar i och ur skruvarna så sliter du på godset. Stål är dessutom mer slitstarkt än aluminium ...
Med en pinnskruv sitter förbandet still i blocket och slitaget blir mellan mutter och pinnskruv. Pinnskruven är betydligt billigare att byta ut än blocket (cylindern)
Jag vet allt det där men har inte möjlighet att ändra på det nu. Det får bli i vinter i så fall. :)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026