Aktiekurs en exakt dag?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Var kan jag hitta aktiekursen för Astra/AstraZeneca en exakt dag så långt tillbaka i tiden som fem år? Har kollat på Stockholmsbörsen men det är för oexakt.
Det är för deklarationen och försäljning av aktier.

Hej,

tror inte du kan få en exakt kurs så långt tillbaka i tiden. För deklaration och försäljning får du då använda dig av schablonberäkning; alltså att anskaffningsvärdet uppskattas vara 20% av försäljningsvärdet.

Ex. du säljer för 10.000 kronor. Anskaffningsvärdet uppskattas då vara 2.000 kronor.

Kan ha fel och att det går att få tag på exakt kurs, men vet inte var...

Är det inte bättre att göra ett schablonmässigt avdrag då? Så att du inte behöver betala så mycket i skatt om du nu har tjänat ganska mycket pengar på aktierna. Kan inte siffrorna exakt i huvet men det finns hjälp på deklarationen. Annars om du vill ha reda på exakta uppgifter finns det kanske hos astra själva eller nån nätmäklare.
Det borde ju gå att hitta på nätet. :tummenupp

Goodstuff skrev:
Var kan jag hitta aktiekursen för Astra/AstraZeneca en exakt dag så långt tillbaka i tiden som fem år? Har kollat på Stockholmsbörsen men det är för oexakt.

Har inte din mäklare dom uppgifterna lagrade nånstans?

Förlorar på schablonavdraget eftersom aktierna hade förlorat i värde, en del av dem i varje fall, vid försäljningen. Det är min sambos aktier för övrigt.
Ska ringa Handelsbanken men de är så motsträviga. :gnissla

Goodstuff skrev:
Fem år bakåt är ju inga problem. Be din mäklare kolla. Annars kan du väl ringa ecovision eller någon och be dem kolla åt dig. Kursen har sannolikt varierat under dagen men öppnings-, stängnings-, högsta och lägstakurserna får du utan problem.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back