Akrapovic helsystem/orginal R1-03

Gustaf

gkn
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
-
Hur gör ni när ni kör bana? Byter ni hela systemet eller har ni ng annan lösning?

Mitt helsystem klarar ljudnivån. Ditt Akra låter nog lite mer. Brukar det inte finnas en insats till de flesta systemen som gör dom "gatlagliga" (alltså sänker dB). Mitt Giannelli kommer med en insats, som man helt enkelt skruvar bort lätt med 1 skruv.

Swedie skrev:
Mitt helsystem klarar ljudnivån. Ditt Akra låter nog lite mer. Brukar det inte finnas en insats till de flesta systemen som gör dom "gatlagliga" (alltså sänker dB). Mitt Giannelli kommer med en insats, som man helt enkelt skruvar bort lätt med 1 skruv.

Har dock hört att man inte ens kommer in på A-torp om man inte har org?

De jag vet har krav på originaldämpare oavsett ljudnivån är Sviestad och Anderstorp. Säkert beroende på att slippa mäta ljud och tjaffset runt omkring.
Du får handla upp dig på en originaldämp och konvertera så den passar på helsystemet vid bandagarna.

Gör en adapter till ditt Akragrenrör som passar nån orginaldämpare.
Jag kör med en gammal CBR900-92 dämpare på min GSXR1000 med Akra Evo grenrör.

Gustaf skrev:
Hur gör ni när ni kör bana? Byter ni hela systemet eller har ni ng annan lösning?

Jag har samma problem!! Har en R6a med helsystem, kan man få den lite tystare med något enkelt knep? Är ju inte så värst sugen på att sätta dit orginal grejerna. Läste någonstans att man kunde svarva ett rör mm mm, har tyvärr inte dom möjligheterna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT