Aj. Slanga inte med lättklädd bitch..

tror den där är fett gammal hörrudu, men ack så hemsk usch usch :(

kjuze skrev:

"bitch n 1. a derogatory term, usually a female. Note: in some groups, however, the word has come to apply to either gender and is used as a well-meaning greeting. ("She is such a bitch!" "What's up, bitch?") 2. a person who complains frequently. ("Stop being a bitch.") 3. a servant. ("I'm not your bitch!") 4. the pillion (passenger seat) of a motorcycle. Also, a term of derision among bikers when one must "ride bitch" with another due to breakdown, unavailability of one's own bike, etc. Origin: according to common practice, men usually drive motorcycles and women sit behind the men. ("Babycakes rode bitch with Bugs all the way to L.A.") Submitted by J. Rogers, Birmingham, AL, USA, 12-04-1998. 5. the middle seat in the front or back of a vehicle. ("You've got to sit bitch.") Submitted by Emily Marcroft, UC Berkeley, CA, USA, 01-13-1998. -v 1. to complain. Also bitch and moan. ("Oh, he's just bitching about his boss.")"

hrc skrev:
"bitch n 1. a derogatory term, usually a female. Note: in some groups, however, the word has come to apply to either gender and is used as a well-meaning greeting. ("She is such a bitch!" "What's up, bitch?") 2. a person who complains frequently. ("Stop being a bitch.") 3. a servant. ("I'm not your bitch!") 4. the pillion (passenger seat) of a motorcycle. Also, a term of derision among bikers when one must "ride bitch" with another due to breakdown, unavailability of one's own bike, etc. Origin: according to common practice, men usually drive motorcycles and women sit behind the men. ("Babycakes rode bitch with Bugs all the way to L.A.") Submitted by J. Rogers, Birmingham, AL, USA, 12-04-1998. 5. the middle seat in the front or back of a vehicle. ("You've got to sit bitch.") Submitted by Emily Marcroft, UC Berkeley, CA, USA, 01-13-1998. -v 1. to complain. Also bitch and moan. ("Oh, he's just bitching about his boss.")"
Engelskt uppslagsord bitch

Svensk översättning gnäll; klagan {informellt} (substantiv)

Exempel they were having a bitch about Jane when she was out buying groceries---de gnällde över Jane när hon var ute och handlade mat

Svensk översättning hynda; tik (substantiv)

Svensk översättning satkäring; slyna {nedlåtande; vulgärt} (substantiv)

Stående uttryck you bitch!---din satkäring!

Svensk översättning tjata; knata {informellt; slang} (verb; intransitivt)

Exempel stop bitching about everything!---sluta tjata om allting!

Svensk översättning vara spydig; uttala sig elakt om andra {slang} (verb; intransitivt)

Exempel she's always bitching about her colleagues---hon uttalar sig alltid så elakt om sina kolleger

Svenskt uppslagsord hynda hyndan hyndor subst. tik

Engelsk översättning bitch

Svenskt uppslagsord ragata ragatan ragator subst. argsint och grälsjuk kvinna

Engelsk översättning bitch, cow

Svenskt uppslagsord satkär(r)ing satkär(r)ingen satkär(r)ingar subst. elak kvinna

Engelsk översättning cow, bitch

Svenskt uppslagsord slyna slynan slynor subst. ouppfostrad flicka

Engelsk översättning bitch, hussy, minx

Svenskt uppslagsord tik tiken tikar subst. honhund

Engelsk översättning bitch

börjar inte den här tråden spåra ur lite? Vänta bara tills tjejerna på forumet får nys om denna :)

Det blir lite :fatta! :huvet :smasha hehehe

ape skrev:
börjar inte den här tråden spåra ur lite? Vänta bara tills tjejerna på forumet får nys om denna :)

Det blir lite :fatta! :huvet :smasha hehehe

Äh man kan lika väl kalla en kille bitch...
så de är la inget å hänga upp sig på

Alicia skrev:
Äh man kan lika väl kalla en kille bitch...
så de är la inget å hänga upp sig på

Nej nej, jag tycker inte man kan kalla en kille för Bitch :rofl :rofl :rofl
Endast brudar kan vara en bitch

burner skrev:
Nej nej, jag tycker inte man kan kalla en kille för Bitch :rofl :rofl :rofl
Endast brudar kan vara en bitch

Ja Jo. Vore jag amerikan, vilket jag inte är, skulle jag nog föredra "dawg" när min enkla person omnämns i direkt tilltal. :hihi

Solan skrev:
Ordet bitch används av menlösa fjortisar som tror att det är tufft bara för att Eminem använder det i sina texter!

Exakt min mening. Förövrigt förstår jag inte vad tjejen i filmen gjort för att bli kallad bitch. För mig är det inget positivt.

Fast trådskaparen kanske har för vana att kalla kvinnorna omkring honom hoe och andra mysiga ord.

Sist den här filmen var på tapeten så hade tråden ett ännu värre namn vill jag minnas.

Bitch brukar killar som inte har doppat så ofta använda, tex fjortisar :rolleyes:

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla