AGV-hjälm

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Funderar på att köpa mig en AGV-hjälm alla' rossi gp replika (bilden), den jag provade satt som handen i handsken. okey nu till frågorna, vad tycker ni om agv, finns det spegel/rök visir till, ris och ros det är bara att ösa på. Sen är det ju det att det är en rossi kopia är det riktigt "töntigt" att ha och all garvar och pekar eller är det helt ok ?, har fått för mig att om man har en sån hjälm så är men en wanna be. Tycker själv att den är riktigt fräsig så det blir nog en om ni som haft en sån hjälm kan rekomendera den

Pewwo

Bifogat

• 60-288.jpg
    60-288.jpg
    17.4 KB · Visningar: 138
Agv

Tjena!

Köpte mig en AGV replika hjälm i höstas, mycket mycket bra komfort & ventilation, jag har dubbla visir, men kör mest med ett rökfärgat.
Kan varmt rekomendera den!
Replika är INTE töntigt! ser bra ut!

Köp! :yoparty
/Klas

Pewo skrev:
Funderar på att köpa mig en AGV-hjälm alla' rossi gp replika (bilden), den jag provade satt som handen i handsken. okey nu till frågorna, vad tycker ni om agv, finns det spegel/rök visir till, ris och ros det är bara att ösa på. Sen är det ju det att det är en rossi kopia är det riktigt "töntigt" att ha och all garvar och pekar eller är det helt ok ?, har fått för mig att om man har en sån hjälm så är men en wanna be. Tycker själv att den är riktigt fräsig så det blir nog en om ni som haft en sån hjälm kan rekomendera den

Pewwo

Det viktigaste är ju att den passar dig, vad andra säger är en annan sak. Jag hade AGV gary mcoy replica( stavning? eller han kanske heter nåt annat , han är en vilt sladdande australiensare i alla fall), och den var skön och hade ett flertal billiga visir i olika färger ( och det svarta visiret som jag hade var bra även på natten , en del andra märken som jag provat var alldeles för mörka för att använda på natten enligt mitt tycke), och skön klick funktion i visiret när man ville ha det lite öppet, mycket olika inställningar för ventilationen. Jag köpte till en sån där flärp som man sätter under hakan för att få det lite tätare där, den gjorde även sitt jobb vid en ordentlig marksyning som jag gjorde...

Har precis en sån hjälm... Sitter skitbra och e allmänt shysst... Har köpt till ett spegelvisir... :tummenupp

Kolla noga på bilden. Det sitter ett mörkt "tearoff" på. Det är ruskigt smart. När det blir för mörkt på kvällen rullar man bara ihop och stoppar filmen under kutsen. Jag har i alla fall inte plats för ett helt extra visir under min kuts och jag tycker tearoff:en funkar kanon.

Jag har OGK men en på jobbet köpte av mig och petade dit - passade kanon. De kostar ca 70 spänn/styck så man slänger dem inte direkt. Ett 3-pack räcker hela sommaren om man är försiktig och lägger det i blöt innan man rengör med svamp.

Nicke skrev:
Kolla noga på bilden. Det sitter ett mörkt "tearoff" på. Det är ruskigt smart. När det blir för mörkt på kvällen rullar man bara ihop och stoppar filmen under kutsen. Jag har i alla fall inte plats för ett helt extra visir under min kuts och jag tycker tearoff:en funkar kanon.

Jag har OGK men en på jobbet köpte av mig och petade dit - passade kanon. De kostar ca 70 spänn/styck så man slänger dem inte direkt. Ett 3-pack räcker hela sommaren om man är försiktig och lägger det i blöt innan man rengör med svamp.

Vad är Tearoff? Förklara för en mc nybörjare. Ska också köpa den där hjälmen men jag vet inte vilket visir ja ska ha. Roökfärgat eller Rök BOLT vet inte skillnade.

Tearoff är en plastfilm som du fäster i två "knappar" på visiret. Du ser en på bilden högst upp. Finessen är att du kan ha klart visir och köra med mörk eller spegel-tearoff. Det ser ut som att visiret på bilden högst upp är klart, du ser att det ser helt genomskinligt ut högst upp.

Kruxet som tearfoff fixar är att det bli för mörkt med mörkt visir på kvällen. Då måste du antingen vara trafikfarlig eller byta visir - jag får inte plats med ett visir under kutsen i alla fall. Tearoff-film är bara att ta loss rulla ihop och stoppa under kutsen eller i fickan. OGK har både mörkt, klart och iridium(spegel)-film.

Lankfisher skrev:
Vad är Tearoff? Förklara för en mc nybörjare. Ska också köpa den där hjälmen men jag vet inte vilket visir ja ska ha. Roökfärgat eller Rök BOLT vet inte skillnade.

Dem flesta "riktiga" hjälmar är replika lackerade!

kolla bara åp Arai Rx7 som är den värsta hjälmen av alla... den finns med Colin Edwards, Teddy, Mcoy m.m.

...Grymt snygg hjälm du tänkt köpa!

Du glömde ju X801 checa... mmmm..

knäskrap skrev:
Dem flesta "riktiga" hjälmar är replika lackerade!

kolla bara åp Arai Rx7 som är den värsta hjälmen av alla... den finns med Colin Edwards, Teddy, Mcoy m.m.

...Grymt snygg hjälm du tänkt köpa!

Bifogat

• X_801_20.jpg
    X_801_20.jpg
    13.8 KB · Visningar: 168
Nicke skrev:
Tearoff är en plastfilm som du fäster i två "knappar" på visiret. Du ser en på bilden högst upp. Finessen är att du kan ha klart visir och köra med mörk eller spegel-tearoff. Det ser ut som att visiret på bilden högst upp är klart, du ser att det ser helt genomskinligt ut högst upp.

Kruxet som tearfoff fixar är att det bli för mörkt med mörkt visir på kvällen. Då måste du antingen vara trafikfarlig eller byta visir - jag får inte plats med ett visir under kutsen i alla fall. Tearoff-film är bara att ta loss rulla ihop och stoppa under kutsen eller i fickan. OGK har både mörkt, klart och iridium(spegel)-film.

Ahh dom där plupparna på visiret är tearoff tekniken alltså. Jaja där ser man.. Men pedant som man är så vill ja inte ha dom där plupparna. Finns det spegel visir till xr-2? Va hos min märmaste mc butik och dom hade gul rök, rök bolt, blå och silver. Är silver spegel?

Någon som har en sida med visir?

Tack på förhand.

Tipsa om några bra racing handskar. :P

Mycke på en gång blev det.

Lankfisher skrev:
Finns det spegel visir till xr-2? Va hos min märmaste mc butik och dom hade gul rök, rök bolt, blå och silver. Är silver spegel?

Någon som har en sida med visir?

Visorshop
nånstans i Storbritannien har det mesta.

Ni som har/haft Rossi gp hjälmen är den tyst ?? Eller håller den samma standard som typ Shoei (chimera) eller Nolan i tysthets grad, det är dom hjälmar som jag kan jämnföra med och haft innan.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park