Affärsidé: Fortkörningsförsäkring?

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Tjena, någon som är bra på siffror får gärna sno min brillianta idé.
En fond eller ett medlemskap som kostar 100:- / mån och i retur betalas det ut de pengarna en fortkörning kostar.

Så med hjälp av sin medlemskap så skyddar vi syndare varandra. :tummenupp

Vad tycks är det moraliskt rätt? Finns det någon juridisk hake? :va

Teoretiskt upplägg:

Avgift 100kr/mån

Måste kunna bevisligen visa på att man fått bot och får max en utbetalning 2 gånger i månaden, givetvis ska man inte busköra framför snuten för att jävlas sen...

Har personligen kört för fort säkert 100 gånger och aldrig blivit tagen, varannan människa på vägen kör för fort. :/

Last edited:
Fan, det fanns ju redan :D haha, satt på tåget hem och filosofera och trodde jag hade revolutionerat världen. Aja, får bli en einstein en annan dag.

Sporthoj's egna försäkring kanske?

Om jag inte minns fel så är det en beprövad affärsidé som föll just på juridik då den indirekt uppmanar till brott och direkt påverkar straffet vilket ganska sannolikt finns reglerat i lag.

Dessutom är det ju en rätt dålig affärsidé då bötesbeloppen är förhållandevis små, och det man egentligen är rädd om är körkortet. Du vill ju gå med vinst, vilket ger att jag i snitt måste betala MER än böterna för att det ska gå runt. Tror inte på det helt enkelt.

Föräkringar är klockrena, men man ska försäkra sånt som inte FÅR hända. Inte "sånt som händer".

Se bara hojförsäkringar. Förut, innan alla vurpollons högtid kom. Så var helförsäkring nästan självklart om man hade en dyr hoj. Idag är det knappt värt det ens om hojen är helt ny. Hutlösa självrisker och premier på tiotusentals kronor gör det nästan meningslöst att helförsäkra även om det skulle kosta 50´ att fixa hojen efter en krasch. 1,5 säsong försäkringsfritt så är man kvitt.

Lite samma med fortkörningsförsäkring.

If you cant do the time, dont do the crime..Som Hund säger, en försäkrings skall hjälpa en mot sånt som inte FÅR hända inte sånt som händer..Det fanns liknande för bilförsäkring..och där var det så "idiot" säkert där försäkringen täckte, liknande upp till 20 för fort på 70 och 90 vägar..hå hå ja ja..¨täcker inte 30, 50 och farter över 20 över gällande hastighet eller liknande..

Nej inget för mig, men spinn vidare på idén:tummenupp

Låter inte som nån höjdaridè, slutar säkert med att folk vill ha valuta för sina pengar. Vissa kanske tänker, -nu kan ja köra riktigt hårt ( böterna slipper jag ju stå för ändå )

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!