Adblockvarning!

Status
Ej öppen för fler svar.

|ZooT

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
ingen
Suck, inte för att det är hela världen egentligen,
men ska ni lägga in ett varningssystem som kollar efter
AdBlock så tycker jag det ska funka 100% först.
Blir påhoppad av stora röda rutan 1-2 gånger om dagen,
och normalt räcker det med att uppdatera sidan så försvinner
den.. men fortfarande irriterande.
Till sist kommer väl nån på att 'vi bannar alla som kör med AdBlock'
och då är man rökt istället, bara för instabil sensor..

AdBlock - Upptäckt (meddelandet visas 1 gång till denna browserssession) - Vänligen stäng av Adblock så att annonserna visas igen.
Sjukt tråkigt att ni ska behöva lägga in sånt för att
få besökare till annonserna, men samtidigt så har det ju varit problem
med annonsscriptet som gjort att jag stänger av all grafik
när jag surfar på mobilen, nått buggar i högerkanten..
Men när man sitter hemma, som nu, så vill jag absolut inte se
att jag undviker annonserna, felaktigt.

Mvh Kenneth

+1 på den..

Kör inte med adblock eller något liknande men har fått upp dom där röda rutorna ett par gånger.. :(

Jag har inte fått upp några såna rutor, vad kör ni med för browser?
thyg0ds kommentar antyder ju iofs att det inte är adblock som är problemet eg, speciellt som jag använder det på två datorer och aldrig fått upp nån varning.

Jag fick dåligt samvete och letade frenetiskt efter hur jag skulle stänga ner grejen som blockade annonser.
Jag hade fan inte satt på nån spärr!!!
Men sen försvann "problemet" av sig själv.:rolleyes:

AdBlock - Upptäckt (meddelandet visas 2 ggr till)Vi ser att du valt att blockera annonserna på Sporthoj.com. Sporthoj är en sajt med hundratusentals besök varje vecka. Det är en sajt som når många människor och som ger många människor chansen att komma till tals, men också en sajt som är dyr att hålla vid liv. Driftkostnader och tekniska kostnader för en sajt i denna storlek summeras upp till mycket pengar varje år.

Sporthoj lever på sina annonser. Genom att blockera dessa gör du det svårt för Sporthoj att överleva. Konsekvensen av besökare med annonsblockerare är för oss mindre intäkter och därmed mindre möjlighet att utveckla Sporthoj och hålla sajten fräsch och fungerande. VI ber dig därför att stänga av din annonsblockerare på denna sajt för att stödja sajten och dess community.

Med vänlig hälsning
Sporthoj.com

Jag har inte fått upp några såna rutor, vad kör ni med för browser?
thyg0ds kommentar antyder ju iofs att det inte är adblock som är problemet eg, speciellt som jag använder det på två datorer och aldrig fått upp nån varning.

Jag kör Google Chrome.

Jobbets brandvägg klipper annonserna så jag får leva med rutan, hemma har jag annonser både med jobb datorn och den privata. Men jag klickar ju inte fler gånger på annonserna för det...

Explorer 8.0.6001..
Och har inte gjort nån inställning eller uppdatering sen
varningssystemet togs i bruk.

låter ju skumt, jag kör firefox 3.0.11/adblock och jag har inte fått nån varning varken hemma eller på jobbet från SH.

Lite OT kanske men en passning till den som skapar annonserna:
Så länge annonserna är rörliga blinkande grejer i klassisk 90-talsstil så kör jag ad-block utan dåligt samvete. När annonsörerna gör annonser som inte är i flash och inte fladdrar runt så stänger jag av ad-block.

Allt som finns på internet ska vara gratis! Det är min rätt att konsumera!
:rolleyes:

Adblockern kommer jag aldrig att helt stänga av, den besparar mig nämligen många problem och många sekunders laddtid både här och där. Kan givetvis tänka mig att stänga av den på vissa siter, som exempelvis SH.

Men snälla, se då i gengäld till att annonserna inte stör genom buggar, dåliga script, långa laddtider osv. Eller använder extremt stor läsyta (som t.ex. stora toppbanners).

Det är ett script som som körs, och eftersom man stänger av så webläsaren inte skall köra script som kan vara farliga får man upp samma ruta som de som kör adblock.

Detta script är ju dock rätt harmlöst och är istort sätt bara en variabel som updateras för att servern skall veta om scriptet har körts eller inte. Så vill man slippa rutan och ändå inte tillåta farliga java scripts eller komma undan med adblock går det med lätt att helt enkelt bara tillåta scriptet köras. Tex add exception: http://adserver.adtech.de/multiad/3.0/513.1/0/0/-1/*
Skulle tänka mig att scriptet byter adress ibland så man får updatera undantaget.

Då det visat sig vara ett fel på sciptet i sig har jag tagit bort det så länge.

Fortsätt dock diskussionen i tråden som Esquire pekar till ovan. Mer information där.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma