"Action-cam" på hunden.

KungCocos

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Novalette
En kompis har inhandlat en sk "action-cam", en läcker vattentät & stöttålig kamera av litet format.
Testade att sätta den på min hund igår, men sjukt svårt att få stabilitet på den. Så min fråga är; Hur i hela helvete ska man få den stabilare? Kanske svårt, men borde inte vara omöjligt!?

Här är ett exempel:

[YOUTUBE-ID]n_iAw4UNrmg[/YOUTUBE-ID]

http://www.youtube.com/watch?v=n_iAw4UNrmg

Tanken är att skulla kunna prova ha den på honom då han jagar i höst. Blir läcker vy då vi satte den i sidan, men hoppar som fan då vi satte fast den i selen vid bogen.

Varför vill jag testa? För mycke fritid & för lite göra.:wiggle

Last edited:
Stabilaste stället att fästa en kamera på är alltid huvudet.
Såväl hundar som människor stötdämpar skallen automagiskt.
Dessvärre så är det antagligen omöjligt att få ett stadigt fäste där.
Därför föreslår jag en välpassande varselväst med kameran mellan frambenen.

På filmen ser det ut som du fäst kameran på svansen på en mycket glad jycke.. :hihi

Stabilaste stället att fästa en kamera på är alltid huvudet.
Såväl hundar som människor stötdämpar skallen automagiskt.
Dessvärre så är det antagligen omöjligt att få ett stadigt fäste där.
Därför föreslår jag en välpassande varselväst med kameran mellan frambenen.

Jo så är det, jag har en hund som accepterar det mesta, så han skulle nog fan jaga med hjälp på om så vore. :D Mellan frambenen har jag med funderat på, men efterson vi jagar i skogen,, med mycke ris & snår så vettefasen om den sittar kav så länge.

På filmen ser det ut som du fäst kameran på svansen på en mycket glad jycke.. :hihi

Håller med dig, han är livlig & rörlig. :yoparty

Sätt den mitt på huvudet, raka nogrannt och en klick superlim så är det bara att åka :)

En kompis har inhandlat en sk "action-cam", en läcker vattentät & stöttålig kamera av litet format.
Testade att sätta den på min hund igår, men sjukt svårt att få stabilitet på den. Så min fråga är;
Hur i hela helvete ska man få den stabilare?

Sätt den på en ko istället!

Barncykelhjälm med fästen? :va

Annars finns västfästen iaf till GoPron :)

Sätt den mitt på huvudet, raka nogrannt och en klick superlim så är det bara att åka :)

tvåkomponent borde fan funka. Eller kemisk metall?

Har du provat att borra?

:hihi

(i skallen då såklart)

Isf måste jag "modda" kamerans infästning med... Hmm.

Sätt den på en ko istället!

Tappar lite poängen med en ko om det är en jagande hund jag vill ha den på?

Barncykelhjälm med fästen? :va

Annars finns västfästen iaf till GoPron :)

Känner mig skitdum, borde fan ha tänkt på det!
Jag har som sagt provat sätta den påspårselen, har även en väst med kardborrefästen för "pejl", men tror den sitter ännu sämre med den.

Ta ut ena ögat och bygg en cyborghund. Ryggen är inte en bra plats för en kamera eftersom att det är där maskingevären bör monteras.

Du får nog göra en egen sele.
Typ brett tyg av stretchmaterial som går rajt runt bröstkorgen/ryggen. Du kanske ska använda kardborre i varje ändå så att du kan dra åt bandet så att det sitter hyffsat tajt. Borde inte påverka hunden något tycker jag.
Sedan syr du på en bit som går fram runt halsen så att inte bandet halkar ner från bröstkorgen över midjan på hunden.

Kameran får du fästa i bandet på ryggen på nåt smart vis. Lim kanske?

Kan han inte hålla den i munnen? :D

Kul idé iaf, jag skulle vilja sätta GPS på min katt för att ta reda på vad han egentligen har för sig när han sticker hemifrån...

30715_534x534.jpg

Å några varv runt huvudet bara!

*/ ?>
Back