Acewell Mätare

triplx skrev:
2336391 Nån som har erfarenhet av deras mätare? passar dom i orginal mätarkablage på en honda 954? Blir det några problem med stöldskyddet "HISS" om man byter ut mätaren? Är intresserad av modellen: http://www.lqt-racing.se/?step=2&section=2&prodid=9

Tacksam för svar.

Passar inte mot ngn orginal koppling tror jag.
Hade en polare o koppla in skiten men ska inte va omöjligt själv om man kan lite el.
 
triplx skrev:
2336391 Nån som har erfarenhet av deras mätare? passar dom i orginal mätarkablage på en honda 954? Blir det några problem med stöldskyddet "HISS" om man byter ut mätaren? Är intresserad av modellen: http://www.lqt-racing.se/?step=2&section=2&prodid=9

Tacksam för svar.

Tja!
Det är enkelt.. Även om inte någon kontakt passar in direkt så är det gjort på någon timme att montera in dessa. Som du ser på bilden har jag två st på min gamm-FiZzeR. Ace-2900 och Ace-2803 tror jag dom hette... Har egentligen inte haft någon som hellst problem med dessa, sedan jag monterade dom, under början av förra säsongen... Alla funktioner funkar perfekt, såsom hellyse, blinkers, motortemp, neutral, varvräknare, hastighetmätare etc... Och så lyser dom med en trevlig blå färg.. :tungan
Är inte Hondas stöldskydd bara kopplat till låset och med någon kodning på nyckeln?
Om du får problem är det bara att höra av dig.. Eller så kontaktar du lqt racing dirket. Dom är väldigt hjälpsamma om du får problem vet jag..

Mvh, Richi///
 

Bifogat

  • FiZzeR.JPG
    FiZzeR.JPG
    85.7 KB · Visningar: 241
Tackar, låter som det är hyfsat lätt att koppla dom, jo hondas stöldskydd borde bara ha med nyckeln att göra, det enda som försvinner är då bara den blinkande röda lampan som iocförsäg är rätt bra att ha, avskräcker säkert lite folk från att pilla på hojen om nätterna=) Men har ändå tänkt koppla nåt bra larm på hojen så då får man säkert med nån blinkande diod=)

Varför har du 2 mätare NETROOTER? har du en för varv å en för hastighet? tyckte alla deras mätare hade allt i samma? eller kanske kollade fel?

Bara att spara ihop pengar till en acewell nu alltså=)
 
triplx skrev:
2338968 Tackar, låter som det är hyfsat lätt att koppla dom, jo hondas stöldskydd borde bara ha med nyckeln att göra, det enda som försvinner är då bara den blinkande röda lampan som iocförsäg är rätt bra att ha, avskräcker säkert lite folk från att pilla på hojen om nätterna=) Men har ändå tänkt koppla nåt bra larm på hojen så då får man säkert med nån blinkande diod=)

Varför har du 2 mätare NETROOTER? har du en för varv å en för hastighet? tyckte alla deras mätare hade allt i samma? eller kanske kollade fel?

Bara att spara ihop pengar till en acewell nu alltså=)

Jag har en som först o främst visar hastigheten med stora siffror.. Men även varvräknare..klocka..och max hastighet, övervarsskydd o sånt.. Och den andra visar med stora siffror temp, men även med mindre varvtal etc.. Då det inte fanns runda mätare från acewell med hastighet, varv och temp på samma enhet så fick det blir på detta sätt.. Men faktum ÄR att jag nu faktiskt tycker det ser bättre ut med två st... :yoparty
Yeaaa, klart du ska köpa mätaren/na från Acewell! :banana

Mvh, Richi///
 
Netrooter skrev:
2339792 Jag har en som först o främst visar hastigheten med stora siffror.. Men även varvräknare..klocka..och max hastighet, övervarsskydd o sånt.. Och den andra visar med stora siffror temp, men även med mindre varvtal etc.. Då det inte fanns runda mätare från acewell med hastighet, varv och temp på samma enhet så fick det blir på detta sätt.. Men faktum ÄR att jag nu faktiskt tycker det ser bättre ut med två st... :yoparty
Yeaaa, klart du ska köpa mätaren/na från Acewell! :banana

Mvh, Richi///

ja alltså det ser ju hur bra som helst ut med 2 st, har själv dock rätt trångt kring styret så går på den enkla varianten, kommer nog bli svingrymt med ett polerat mätarhus och blått sken från mätarn=)

Tack för hjälpen
 
Jag har satt en på min TL 1000 och där är varvräknaren djävligt ryckig. Har inte forskat i varför och tänker förmodligen inte göra det heller.
Däremot retar det mig att det lyser svagt från oljetryckslampan hela tiden. Den lyser starkt innan man startar hojen men den slocknar inte helt när motorn är igång. Har kopplat in originalinstrumentet paralellt för att kolla och där får jag inget fel. :va
Någon som har samma erfarenhet?

/Rickard
 
Jag har kopplat in varvmätaren mellan CDI´n och tändspolen enligt beskrivningen men den ger väldigt ojämnt utslag. Har jag kopplat fel?

Svar: Vissa motorcyklar har en väldigt stark signal till tändspolen och det kan göra att mätaren tappar räkningen. Sätt ett motstånd på 1 megaohm parallellkopplat på den gula kabeln så bör problemet vara löst.

http://www.lqt-racing.se/?section=3
 
Jag tog och kopplade in sladden till orginal-varvräknaren, fick oxå först väldigt ojämnt varv från tändkabeln...

Läste på deras sida att man kunde sätta ett motstånd men detta var enklare.

Dock visar inte min nya acewell varv högre än 10 000rpm, blir ju rött vid 14 000, någon som vet?
 
Acewell

Jag har inhandlat en acewell 3853 och det följer med instruktioner på svenska med bilder så det ska inte vara några problem. Dom passar inte rakt av till ngn Mc. Tänkte ge mig på det idag eller imorgon.:tummenupp. Som jag fattar det så kan jag välja: Streckgrafisk varvmätare=11000rpm eller digital=19900rpm.
 
Last edited:
Acewell

Jaha, då var man färdig efter många fundersamma dagar:va . Nu sitter mätaren där den ska och allt är till original kablarna. Varvräknaren funkar perfekt. Det tog en dag men det var det värt. Efter lite lödning så blev det bra. Fick löda dit lite motstånd o ngn kondensator för att ta bort störningar så nu är det ingen fördröjning på rpm:n. Jag kommer att lägga upp både bilder o förklaringar mer noga lite senare. Hojjen skickade olika felmedelanden som man får klura o koppla lite. Först funkade inte varvräknaren som den skulle, då var det pga att oljenivålampan inte var inkopplad. Sen var det bränslemätaren: mätaren 100 ohm medans bränslemätaren ger signal 899-900ohm tror jag det var. Skitskummt. men men nu jävlar är det klart :yoparty
 
Last edited:
Låter ju kanon!! Grattis!! :yoparty
Upp med bilder så man får se hur fint det blev oxå.. :tummenupp

Mvh, Richi///


Black Devil skrev:
2393989 Jaha, då var man färdig efter många fundersamma dagar:va . Nu sitter mätaren där den ska och allt är till original kablarna. Varvräknaren funkar perfekt. Det tog en dag men det var det värt. Efter lite lödning så blev det bra. Fick löda dit lite motstånd o ngn kondensator för att ta bort störningar så nu är det ingen fördröjning på rpm:n. Jag kommer att lägga upp både bilder o förklaringar mer noga lite senare. Hojjen skickade olika felmedelanden som man får klura o koppla lite. Först funkade inte varvräknaren som den skulle, då var det pga att oljenivålampan inte var inkopplad. Sen var det bränslemätaren: mätaren 100 ohm medans bränslemätaren ger signal 899-900ohm tror jag det var. Skitskummt. men men nu jävlar är det klart :yoparty
 
Köpte en ny kåpa för att förnya sig lite. Dock ej godkänd men tuff. Kan man byta efter humör på 10 min. Här syns mätaren. kunde inte sätta den i mitten pga nyckeln inte går att få ut.
 

Bifogat

  • mc3.JPG
    mc3.JPG
    28.7 KB · Visningar: 121
  • mc2.JPG
    mc2.JPG
    41.2 KB · Visningar: 154
  • mc5.JPG
    mc5.JPG
    38.4 KB · Visningar: 154
Black Devil skrev:
2399082 Köpte en ny kåpa för att förnya sig lite. Dock ej godkänd men tuff. Kan man byta efter humör på 10 min. Här syns mätaren. kunde inte sätta den i mitten pga nyckeln inte går att få ut.


Du verkar vara haj på detta:tummenupp. hämtade min idag (den fyrkantiga mä allt utom tankmätare) och tog en titt på elschemat och jag hitta två grejer jag inte förstog. Det står att man skall koppla VDD till en sladd men va e VDD för nåt?:confused:. Sen va de de att de stog + på alla indikatorlampor utom oljenivå och neutralen där de stog minus. har jag fattat de rätt skall minussladden till gnd (jord)(?) men det spelar väl ingen roll på en lampe? hur vet man vilken som är + och vilken som är minus från givaren i andra änden?

Ha d gött / linus
 
triplx skrev:
2340000 ja alltså det ser ju hur bra som helst ut med 2 st, har själv dock rätt trångt kring styret så går på den enkla varianten, kommer nog bli svingrymt med ett polerat mätarhus och blått sken från mätarn=)

Tack för hjälpen

Köpte du en Acewell-mätare tillslut? Hur gjorde du med blinkreläet i så fall?

Hojen ser grym ut på din avatar, det går inte att förneka att 954:an ser bra ut som fighter! :tummenupp
 
t4pp3r skrev:
2566769 Du verkar vara haj på detta:tummenupp. hämtade min idag (den fyrkantiga mä allt utom tankmätare) och tog en titt på elschemat och jag hitta två grejer jag inte förstog. Det står att man skall koppla VDD till en sladd men va e VDD för nåt?:confused:. Sen va de de att de stog + på alla indikatorlampor utom oljenivå och neutralen där de stog minus. har jag fattat de rätt skall minussladden till gnd (jord)(?) men det spelar väl ingen roll på en lampe? hur vet man vilken som är + och vilken som är minus från givaren i andra änden?

Ha d gött / linus

Tjing. Är det 3803 eller 3915 du köpt. Ang. olje o neutral så märker du det när du slår på tändningen. antingen lyser den när du har neutral i eller när du har växel i. Jag ska ta o kika på ett elschema till din hoj och vilken mätare det är du har så ska vi nog kunna lösa detta. :tummenupp :D
 
Black Devil skrev:
2583034 Tjing. Är det 3803 eller 3915 du köpt. Ang. olje o neutral så märker du det när du slår på tändningen. antingen lyser den när du har neutral i eller när du har växel i. Jag ska ta o kika på ett elschema till din hoj och vilken mätare det är du har så ska vi nog kunna lösa detta. :tummenupp :D


haha de e lite sent nu:tungan den sitter redan på plats. tog en jävla tid å har brännt två säkringar men nu funkar de:yoparty. får inte loss temperaturgivaren i cylindern så jag får plocka av topen nån dag så jag kan dra ordentligt.
men sen har jag en annan fråga. tänkte vara lite förnulig och använda varningsblinkerslampan till mitt stöd och det funkar finfint när den är inkopplad ensam men går lyser hela tiden när alla lampor är inkopplade. vet att det beror på att givaren och lampan inte funkar på samma sätt (funkar som neutralen och oljenivålampan) men jag har ingen sån VDD på den sidan av mätarn så om jag har fattat det rätt så kan jag inte koppla in den om jag inte drar en sladd från vddn från dom andra lamporna. eller kan man göra på något annat sätt? eller nu kom jag nog på de själv:tungan kom på att jag har kopplar in även den lampan på samma minussladd som alla andra lampor, funkar det om jag tar en egen minussladd till just den lampan?

nu blev de väligt mycke såg jag nu och allt är säkert helt onödigt men får la skylla på att klockan e mycket.

tack ändå för den hjälp jag fick och som du kanske har lagt ner i onödan nu:D

Edit: glömde svara på frågan. en 3915 e de jag har köpt.
 
t4pp3r skrev:
2583215 haha de e lite sent nu:tungan den sitter redan på plats. tog en jävla tid å har brännt två säkringar men nu funkar de:yoparty. får inte loss temperaturgivaren i cylindern så jag får plocka av topen nån dag så jag kan dra ordentligt.
men sen har jag en annan fråga. tänkte vara lite förnulig och använda varningsblinkerslampan till mitt stöd och det funkar finfint när den är inkopplad ensam men går lyser hela tiden när alla lampor är inkopplade. vet att det beror på att givaren och lampan inte funkar på samma sätt (funkar som neutralen och oljenivålampan) men jag har ingen sån VDD på den sidan av mätarn så om jag har fattat det rätt så kan jag inte koppla in den om jag inte drar en sladd från vddn från dom andra lamporna. eller kan man göra på något annat sätt? eller nu kom jag nog på de själv:tungan kom på att jag har kopplar in även den lampan på samma minussladd som alla andra lampor, funkar det om jag tar en egen minussladd till just den lampan?

nu blev de väligt mycke såg jag nu och allt är säkert helt onödigt men får la skylla på att klockan e mycket.

tack ändå för den hjälp jag fick och som du kanske har lagt ner i onödan nu:D

Edit: glömde svara på frågan. en 3915 e de jag har köpt.

När man sitter o håller på med det så blir det ett jävla virrvarr :tungan men när allt funkar så kan man börja rensa o korta kablarna. Hoppas du blir nöjd. Prova med en egen minussladd. Lycka till o lägg upp en bild om det går:tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top