ABUS granit detecto 8000 (larm)

pepperono

king of v-twin
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
suzuki sv 1000s -04
köpte ett bra lås trodde jag på nätet.:)
visade att själva klumpen man ska fästa fast i bromskivan på bakhjulet är för fet..får inte på den på skivan..:confused:
svor som satan nu tidigare ikväll..:mad:
vände hojen och tänkte sätta klumpen och tillhörande kätting på nån av skivorna ifram då istället..:tummenupp
Sitter där på huk och konstaterar att skivorna fram e ju jättestora..inte en chans man får in klumpen nu när det e ytterst lite bredare med kättingem monterad i klumpen.:gnissla
får inte ens in klumpen mellan skivan och fälgen..
sluta med iaf klumpen gick och vrida in tillslut men utan kättingen som skall förankras i en stolpe el nåt?:huvet

Surt... jag får bara på min på bakskivan men hade tänkt ha den i framskivan.

Jag tror att killen ovan kanske vill deala med dig och köpa kedjan om du ändå inte kan använda den.

PS. Säker på att du lirkat på rätt sätt. Låter lite märkligt att den inte ens passar bak.

ABUS Granit Detecto passar på min KTM 625 med 320 mm-skiva fram, SV1000 har väl 300 mm vilket torde ge ännu mer utrymme att fästa den i skivan.

Grejjen är att om du ska använda kedjan ska du fästa låsklumpen i kedjan och alltså inte nånstans i hojen. Det gör att kedjan egentligen är ganska värdelös till marknadens bästa skivbromslås. Lirka lite till så får du nog garanterat på den på nån av framskivorna.

Jag köpte ett ABUS granit detecto 8000 igår till min Buell, trodde jag skulle kunna ha den på framskivan men icke, så den får sitta bak. Ett riktigt tjusigt lås!

har oxå det låset... men är lite besviken på det låga larmljudet :tummenner

skit, jag som hade planer om att investera i ett sånt lås till min SV1000...
Får väl leta efter något annat då.

looptroop: har också ett sånt och ja, fan va besviken man blev på ljudnivån, nån dag ska jag kika på om man kan byta ut sirenen i det.

Det bör räcka bra på gatan men i garage lär det inte stoppa/störa hardcoretjuvar tyvärr. Bättre lite tjut än inget i alla fall. Jag tycker däremot att de borde gjort kedjedelen så man kan använda det med ett vanligt hänglås också.

looptroop: har också ett sånt och ja, fan va besviken man blev på ljudnivån, nån dag ska jag kika på om man kan byta ut sirenen i det.

Hade ett, men lämnade tillbaka det. Det stängde av sig om det stod aktiverat mer än några dagar.
Provade att byta ut det, men det nya var likadant. Vet inte om det kanske blev nån reaktion/oxid mot bromsskivan (som ska skapa kontakten).

Tyckte också att det larmade lågt och var klumpigt som f-n.

Har du vänt kedjeblecket rätt i låset? Tar mindre plats åt ena hållet.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti