A1 kort

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Jag var till körskolan idag och snackade med dom om uppkörning och teori (priser, osv.). Hon jag snackade med sa att det kommer bli problem för mig att hinna ta kortet med tanke på att jag fyller 16år den 26e september och enligt henne var sista uppkörningsdag för mc den sista september (31a) och sen blir det kanske nån extra uppkörning för dom som har kuggat i oktober beroende på väder.
Så, teorin hinner jag lätt med och antagligen hinner jag köra uppkörningen också. Men jag kommer deffenetivt inte hinna köra någon körlektion och om jag kuggar på uppkörningen så är det inte så stor chans att jag får köra en gång till. (ofta det är bra väder i oktober)
Men efter att man har klarat teoriprovet, får man börja övningsköra då? :confused: isåfall hinner jag i alla fall köra lite :)

Du får övningsköra sålänge du är 16, spelar ingen roll om du gjort teoriprovet eller ej.

när man övningskör måste man ha nån som sitter bakpå hojen va? Tänkte eftersom man måste vara 18 för att skjutsa på lått mc.

Flodis skrev:
när man övningskör måste man ha nån som sitter bakpå hojen va? Tänkte eftersom man måste vara 18 för att skjutsa på lått mc.

Japp, skriv ut en grön övningskörningsskyld, plasta in den med något som håller, bygg sedan nått hemgjort så den sitter fast där bak.

Flodis skrev:

Du skall ha en MC bakom dig.

Itacha75 skrev:
Du skall ha en MC bakom dig.
Fel fel fel... Den personen du övningskör med måste inte ligga bakom! Han/hon skall dock ha god uppsikt över dig när du kör, vilket man ofta har om man ligger bakom. (Därför att rekommendera)

Kan väll tillägga att på tung hoj får man övningsköra när man skussar handledaren, helt oki, men man får ju inte skussa på lätt... egentligen... :D

NSR_Martin skrev:
Kan väll tillägga att på tung hoj får man övningsköra när man skussar handledaren, helt oki, men man får ju inte skussa på lätt... egentligen... :D

När man övningskör får man ju :P

NSR_Martin skrev:
Om du är över 18år får du väl skjussa på 125a. lr?
Sen så kanske det inte är så stora personer man får skjussa om man om man tar hänsyn maxlasten

Biifer skrev:
Fel fel fel... Den personen du övningskör med måste inte ligga bakom! Han/hon skall dock ha god uppsikt över dig när du kör, vilket man ofta har om man ligger bakom. (Därför att rekommendera)

Det är iaf inte vad jag har hört, men jag kan dock ha fel!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show