97kg och sugen på 250 4-takt

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Är sugen på att börja köra cross igen och är väl mest sugen på en 250 4-t men då jag aldrig har kört någon 250 4-t så undrar jag vad ni tror blir det problem om man närmar sig hundringen i vikt?
Har ägt en RM 250 2-takt men är inte intresserad av 2-takt sedan ägde jag en YZF 450 tyckte om nästan allt med den förrutom att den var så djävla våldsamt snabb på våra korta snäva bana därför jag nu funderar på någon 250 4-taktare.
Hur är det med ork i en sådan för lek i ett sandtag?

asså jag är ingen tjockis direkt. 186cm på 80kg.. Men jag tycker inte det är så jävla fint klös i en 250 4t så det är värt att köpa en, och jag var ändå inne på det ett tag och hann provköra några olika bågar. Tyckte rent av att dom var slöa. Originalskick på allihop. Så fort man har lärt sig spaka hojen så kommer man yla sönder den stackars motorn. Topprenoveringarna kommer komma som brev på posten.

Nä, väger du bortåt 100 pannor så skulle jag alla dagar i veckan köpt en 450. Meeen det är som sagt min åsikt. Testa å se hur det känns.

Har testat en efter landsväg och då tyckte jag den var psyktslö, ju mer jag tänker på det så blir det nog en 450.

Vad är ditt mål? Att köra så snabbt din talang tillåter eller att sprätta grus med poolarna?

95% av Sveriges enduro/cross motionärer (även 100+ grabbarna) är inte chaffisar nog att köra snabbare på en 450 utan borde ha en 250 då den är mer förlåtande och lättkörd så man orkar ladda längre i heaten och utvecklas snabbare som förare.

Men visst fan är 450 roligare att sprätta runt med....

Har inget som helst tävlingsmål sprättar mest med grabbarna men vill vara så snabb som möjligt runt banan och orka så många varv som möjligt i hyffsad fart.

Har inget som helst tävlingsmål sprättar mest med grabbarna men vill vara så snabb som möjligt runt banan och orka så många varv som möjligt i hyffsad fart.

Men om du då t.ex köper en lite "billigare" 250f och sen slänger på lite trim? då har du ju lite mera ös iaf :) Så hade jag gjort :)

Tror en 250f passar bra till det du skall nyttja den till!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT