8000 sek i garageförsäkring..

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Jag har för det mesta ansett att vi sporthojsåkare kan skylla oss själva för att föräkringarna är skyhöga. Men när jag igår ringde Folksam och skulle ta garageförsäkring på min R1:a blev jag något förvånad. Jag skulle få betala drygt 8000 sek/år för att ha den stående inlåst i ett förråd med trippla lås och skydd över?! Det är ju mer än många har för en helförsäkring:va .

Då jag undrade hur det kunde bli så dyrt meddelade de att R1:an är ett monster till hoj som är mycket olycksdrabbad i trafiken. Jag höll med henne om detta men påtalade att det inte är mycket till trafik i mitt förråd. Hon meddelade att garageförsäkringen baseras på den försäkringen då den är i drift. Helt idiotiskt anser jag, garageförsäkringen bör baseras på värdet på hojen.

Tog bara försäkringen över helgen och skall nu leta nytt bolag med mer humana priser och framförallt ett annat synsätt på det här med garaförsäkringar. Vilket försäkringsbolag kontaktar man?

Tack! D.

Vilket försäkringsbolag kontaktar man?

Tack! D.

Jo, denna djungel är som vanligt lika rolig. :va
När det kommer till sporthojar har jag alltid haft bäst premie på Trygg-Hansa. Vet inte varför. Min avställning på -07 ZX-10 kostar från nu och 6 månder framåt 637kr. Inga frågor om garage eller någonting. De utgår kanske från att man är lite rädd om åket och har det, men i alla fall.
Efter det får jag betala 1004 sek för halvförsäkring när den är påställd. Det tycker jag är bra pris. :)

Lycka till med letandet.

/Wip

49 kr/månad i garageförsäkring hos IF, fast din hoj är å andra sidan betydligt dyrare, men kolla med IF och de andra:)

dom kan inte gilla dig speciellt mycket då .. ring runt o kolla .. jag ligger på en hundring med folksam ..

men 800 är på tok förmycket

betalar 191 spänn 1oktober-31 mars trygg hansa , ioförsig en 01:a ,men 8000 kan inte va möjligt,ring o kolla igen

If skulle ju ha 97.000 hel/hel för min -00a.. Så dem har jag inte mycket till övers för.

Tack för alla bra svar! Jag skall ringa runt och kolla.

Det som retar mig mest är nog att jag har 3 barn, 1 villa, 2 motorcyklar, 1 bil och 2 båtar försäkrade hos Folksam och har ALDRIG använt en enda försäkring i hela mitt liv. Fatta att man blir arg när de i slutet av samtalet undrar om vi vill förlägga våra barns sparande hos dem:mad: :huvet . Bad henne be regionschefen ringa upp mig nästa vecka, fatta vad de måste tappa kunder om de fortsätter på det sättet.

Ärligt talat funderar jag på att sälja min R1-07:a igen och köpa en Aprila RS 250 (igen) som kostar minimalt att försäkra. Det är inte de stora kostnaderna som retar upp en utan mest hur de hanterar kunder som sköter sig bra, de borde vara mer rädd om sina kunder då det snart kan komma en lågkonjuktur..

/D.

Det som retar mig mest är nog att jag har 3 barn, 1 villa, 2 motorcyklar, 1 bil och 2 båtar försäkrade hos Folksam och har ALDRIG använt en enda försäkring i hela mitt liv. Fatta att man blir arg när de i slutet av samtalet undrar om vi vill förlägga våra barns sparande hos dem:mad: :huvet . Bad henne be regionschefen ringa upp mig nästa vecka, fatta vad de måste tappa kunder om de fortsätter på det sättet.

Ärligt talat funderar jag på att sälja min R1-07:a igen och köpa en Aprila RS 250 (igen) som kostar minimalt att försäkra. Det är inte de stora kostnaderna som retar upp en utan mest hur de hanterar kunder som sköter sig bra, de borde vara mer rädd om sina kunder då det snart kan komma en lågkonjuktur..

/D.
Med tanke på att du bor i villa med vad jag antar eget garage är det bara att ta bort försäkringen helt. Risken är väl nästan noll att den skulle bli stulen.
Jag skulle få betala 300:-/mån för garageförsäkring så jag har min stående utan. Min hoj är iofs. bara värd knappa hälften jämfört med din, men men...

/D.

Om du har så pass mkt fordon och ägodelar så ska du prata med if då dom har mängdrabatt! Om du kan säga till dom att du flyttar över tio prylar till dom så kommer du få enorm rabatt! Pyntar ca 300+ för garageförsäkring hos dom för min k5!

if s garageförsäkring=25% av delkaskot,för mig 900/helår på 6an.

Henrik

If tar typ 40 spänn i månaden för en hoj som va värd ca 40k senast jag kolla. Fast det är ju inte i stockholm heller.

Har oxå Folksam som ville ha 8300 av mig. Jag tror de tar en sådan hög garageförsäkring för att slippa dem som inte vill ta deras helårsförsäkring. Dom utgår nog från att flera av halvårsnissarna(inkl mig) ställer av och på lite mer för att utnyttja bolaget.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman