7 år sedan...

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
Idag är det 7 år sen som det dog 63 ungdomar i Hisingsbranden. Tänkte bara så folk skulle veta om detta... RIP

Minns ännu den där hemska natten jag hade sagt till min mor att vi skulle va i stan när jag vaknade på morgonen så hade jag 25 missade samtal från familjen och vänner är en av Göteborgs mest Fruktansvärda händelser :(.
Jag hoppas att minnes platsen kommer att få stå där utanför i all tid så folk minns den hemska natten och dom ungdomarna som förolyckades :(

som sagt låt oss alla ha en tanke på nära och kära även till som som tidigt i morse omkom i MC olyckan

Jag, verkligen tragiskt :(

Körde förbi platsen där det brann inatt, och det var fullt av gravljus och blommor. Man blir ritkigt rörd...

jo den kvällen eller morgonen efter minns man som i går
jag och några polare hade varit på kompaniet (med falsklegg) men en av de andra killarna fick inte komma in efterssom han skulle in på mitt falsklegg vakten kände igen legget och beslagtog det så det blev en rätt kort utekväll vi gick till biljardpalatset och tog några kalla drog med en droska hem till mitt föräldrarhem och av någon jävligt lustig anledning läste vi på texttv om att det var en barand på ett disco i gbg. Sommnade och vaknade antal timmar senare och polarna hade ett gäng missade samtal på sina telefoner..... kan inte ha varit roligt att vara förälder den morgonen och upptäcka att barnen inte kommit hem under natten och sedan inte svarar på telefonen heller!

är i alla fall en sjukt tragisk händelse

Usch det är så länge. :(

En mycket nära tjejkompis förolyckades i den branden. Har en del bekantas bekanta som är riktigt brännskadade efter att ha varit där under tiden.

7 år... Tiden går fort.

Tror nog att mer eller mindre alla i GBG kände någon som omkom där tyvärr.

Bara att hoppas att vi slipper vara med om något liknande i framtiden.

Träffade ett flertal av de brännskadade killarna på mitt gamla jobb.

Kan säga att det gör ont i kroppen bara man ser deras skador och jag måste säga att jag va impad av deras levnadsglädje och hur de hanterade sina svåra skador.

Kommer speciellt ihåg en kille med brännskador i ansiktet som alltid va grymt trevlig o hans tjej som inte brydde sig om hans utsende utan för hans sätt att vara.

Mina tankar går till alla inblandade i katastofen.

//Blondie

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...