650 -> 700cc?

TheCrow

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Hoj
Intruder M800 -06(Till Salu), GSX650FA -13, M1800R - 08
Tjenis, nån som har koll på hur stor skillnaden skulle bli om man satte i ett kit som ökar från 650 -> 700cc? Upptäckte just att det finns kit till min lilla sporttourer.

/Freddo

10% tumme pekfinger ?

Du lär behöva skruva till blandningen, gissar den är insprut ?

Nya packningar, cylinder och kolv, 6 - 8 h jobb om du inte kan göra det själv.

Blir kanske inte jättebilligt när allt är klart.

Jag antar att kitet är tämligen komplett och nä billigt är det väl aldrig att trimma nått. Vart mest förvånad att det fanns. Med dyno och annat utblås och insug så borde det ju bli lite extra knuff. Fast jag har fortfarande motorgaranti kvar så det dröjer nog.

Men 10%, från 85hk till 93hk då... tveksamt om det gör så stor skillnad kanske.

Jag tror skillnaden är 50 kubikcentimeter. :crash Och inte värt det, byt hoj om du vill ha mer pulver.

8% mer kubik och allt annat lika kommer naturligtvis inte ge några 10% effektökningar, snarare kan du hoppas på 4% vilket är svårt att känna skillnaden på.
Som sagt var bättre att byta hoj.

Allt annat kommer iofs inte vara lika, byter man kolvar lär man ju också sätta i en PC, annat utblås och insug(filter).

Men det är antagligen inte värt det annat än att det är kul att överraska med en pigg liten cykel...

Jag tror skillnaden är 50 kubikcentimeter. :crash Och inte värt det, byt hoj om du vill ha mer pulver.

Rent krasst, visst har du rätt

Men feelingen i att ha plockat ur sin motor - Fixat, trixat, borrat ur och pillat i nya cylinderfoder........ja det blev nya Wiseco-kolvar med av bara farten.........och kralligare koppling.......och mycket dyrare än man först trodde, men ändå !!!

Det var ofta värt det - Kanske inte rent ekonomiskt men i andra dimensioner !

Rent krasst, visst har du rätt

Men feelingen i att ha plockat ur sin motor - Fixat, trixat, borrat ur och pillat i nya cylinderfoder........ja det blev nya Wiseco-kolvar med av bara farten.........och kralligare koppling.......och mycket dyrare än man först trodde, men ändå !!!

Det var ofta värt det - Kanske inte rent ekonomiskt men i andra dimensioner !

Jag har gått genom det där några gånger under tiden med busbilar...så jag sitter med facit. ;)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...