640 bensin läckage ?

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
Hej. Jag har precis köpt en LC4 640 SM. Idag märkte jag att efter en wheelie (en kort wheelie i ettans växel) för jag är nybörjare och allmänt dålig :)....... så kom det kanske 15droppar bensin på marken från (motorn?)...

är detta något som någon känner igen eller ska jag bli orolig ?

tacksam för era svar.
Annars är jag jätte nöjd med köpet, en riktig kanon cykel.

Det kommer säkert från någon ventilationsslang från förgasaren.Inget att börja grina för :)

Så som jag har förståt det så är det så att det flödar över i från förgasaren vid bakhjulsåkning.

Men det kommer säkert en KTM expert snart :)

jonnep skrev:
Hej. Jag har precis köpt en LC4 640 SM. Idag märkte jag att efter en wheelie (en kort wheelie i ettans växel) för jag är nybörjare och allmänt dålig :)....... så kom det kanske 15droppar bensin på marken från (motorn?)...

är detta något som någon känner igen eller ska jag bli orolig ?

tacksam för era svar.
Annars är jag jätte nöjd med köpet, en riktig kanon cykel.
Inget att oroa sig för, det är normalbetende hos Mikunis vakumfugge. Och du kan åxå få samma sak att hända vid bromsning. Om du testar att bara åka rakt fram och bromsa ordentligt så kommer den att trycka ur sig lite soppa precis då det slår stopp.

.

tjena jonne!.. grattis än en gång till köpet..! jag provade hans hojj också idag o drog nån wheelie.. riktigt underbar cykel!! ... men vi hade några andra frågor också, Det är en -02a ... och på tanken som är en 660 tank (9liters) efter en nytankning och lite gas gas så verkade de bli övertryck i tanken och det pressades ut lite bensin under locket.. det är normalt också?? ... Samt handtaget som sitter ovanför(bakom) kopplingshandtaget.. decomp handtaget.. kan någon förklara snabbt meningen med det? Dra in det vid kall-start eller när den e svårstartad?? ... Fan jag ska köpa ktm när pengarna finns!!!! :) :tummenupp

cbr_micke skrev: