#63 RRR Remoterapport NEC på Torpet 2007

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
#63 RRR Remoterapport NEC på Torpet 2007

En säsong som man helst vill glömma, jag missade 5 av 6 race medans Sugo och Sölis kastade sig i alla sandfållor som dom hittade, jag missade även finalen på Torpet och därför smiddes elaka planer.

Sugos moppe mulades av Sölis på Knudan och som straff så tog teamet Sölis nya blanka orejsade K6 raket, raketen fuldekalades med #63 och sedan tog vi in en hemlig förare.

Valmers hade redan tidigt i år kastat in handduken och det kändes skönt, det enda problemet vi hade var just Sugo som gillar att bada i Der Leca Zee och då helst med andras mopeder.

Sölis skrapade av isen från sitt visir i gryningen och såg sådär tuff ut som han alltid gör innan start, med den obligatoriska morgonciggen i munnen så blickade han ut över mossen med en hård och kall blick, morgondimman rykte ut hans mun och total tystnad rådde.

Sugo virrade runt och bredde mackor till teamet men var mest i vägen som vanligt, Sugo hade glömt det mesta hemma och gick ut på stjälavandring bland tälten.

12.00 står Sölis beredd att traska över banan och ladda stenhårt, att alla andra springer i starten bekymrar inte vår hjälte, Brånalt ger tecken och racet börjar.

Sölis kör stabilt och kör upp oss till en bra placering direkt, efter en timme så byter Sölis till Sugo som deffilerar runt ett par varv innan han lämnar över till MR X.

MR X kör topptider och är stabil som en fura, tankningar och hjulbyten går som i trans, Sölis tar fjärde stint och laddar stenhårt, Sugo lallar runt på femte stint och sista stint tar MR X med bravur.

Vi kom i mål på en fin 11:e plats och det är en riktig bra placering.

Bilder från detta har vi knyckt av Henke, Sugo körde för korta stinter och ingen hann därför få med honom på bild, lökmekandet har i år nått nya bottenrekord, jag var inte ens där.

Nästa år blir det andra bullar… kanske….

Bifogat

• IMG_8144-173.jpg
    IMG_8144-173.jpg
    79.4 KB · Visningar: 72
  • IMG_7841-115.jpg
    IMG_7841-115.jpg
    100.2 KB · Visningar: 84
  • 20070908(005).jpg
    20070908(005).jpg
    62.2 KB · Visningar: 69
Last edited:
Farbror är visst grinigare än vanligt.:)
Grinig är bara förnamnet, när vissa i teamet som jag inte vill namnge (Sugo)missköter logistiken och glömmer alla viktiga föreredelser bara för att han vet att jag alltid fixar allt ändå så blir man ju vansinnig :mad:

Den enda trösten är att vi slog FET med 4-2 i år, #63 kom före #5 i fyra av sex race, att FET vann två race får vi svälja och ta som män.

Nu ska jag åka till Bilbuttricks och köpa billiga plastpokaler till hela teamet, det tycker jag att dom förtjänar, ja nästan alla iaf....

Fast anderstorp i bakgrunden ser ju väldans smal ut :rolleyes:

var nr 63 ens där? :)
Bilden på Sugo vid räcket är från Knudan, en av de få tillfällen som Sugo fastnat på bild.

Sugo är en lätt filisofisk människa med många fina sidor som han dock ännu aldrig har lyckats uppvisa.

Efter mulningen på Knudan så ställde Sugo den ramsneda fulrettan i trädgådsskjulet med orden "om den står hela vintern så kanske den lagar sig själv" ett uttryck som han hämtat från sin racementor Enrique Chorez.

Bilden på Sugo vid räcket är från Knudan, en av de få tillfällen som Sugo fastnat på bild.

Sugo är en lätt filisofisk människa med många fina sidor som han dock ännu aldrig har lyckats uppvisa.

Efter mulningen på Knudan så ställde Sugo den ramsneda fulrettan i trädgådsskjulet med orden "om den står hela vintern så kanske den lagar sig själv" ett uttryck som han hämtat från sin racementor Enrique Chorez.

Kan inte vara lätt med sådana teamkamrater :)

Den där Sugo verkar vara en trevlig kille, är han upptagen :D

Varför är valmers borta, är han ersatt av nSB33??

Last edited:

Eftersom valmers är självupptagen med Biaggiattityd så har han fått sparken, vi lånade vi in NSB33 för detta race enkom av denna anledning.

Jag bänkade Valmers när jag kom på honom med att vara värmlänning.

GSX250F är sur för att han har fått sitta på bänken under varje rejs den här säsongen. På knudan låtsades vi att han skulle få vara med, men planenligt kraschade vi hojen innan han skulle ut, för att slippa skammen med att han var förare i vårat team.

Überpiloten NSB33 plockades in för att reparera poängskadan som Bänke orsakade.

GSX250F är sur för att han har fått sitta på bänken under varje rejs den här säsongen. På knudan låtsades vi att han skulle få vara med, men planenligt kraschade vi hojen innan han skulle ut, för att slippa skammen med att han var förare i vårat team.

Ok nu får man äntligen höra den bittra sanningen, jag hade på känn att något inte stämde i teamet, valmers ringde och grät varje kväll i hopp om att få en chans till men jag var benhård.

Sedan kom äntligen racet på Knudan där jag brukar slippa skämmas allt för mycket, strategiskt så såg Sugo till att komma med bajken 23 minuter innan kvalet och då var hojen skodd med torra slicks som han stulit på miljöstationen.

Med allt för snäva tidsoleranser så tvingades vi att köra träslicks i regn och detta var helt enligt Sugos plan, han ville ha oss långt ner i fältet på startgridden.

När starten gick så knallade stålfarfar Sölis lugnt över banan medans alla andra sprang till sina hojar, dock tog det inte många varv förens Sölis låg 8:a. 40 min senare var det snart min tur att gå ut, kallsvetten rann nerför ryggen och visiret immade igen fast det var uppfällt, hur f-n ska jag klara av att hålla 8:onde plats i 45 minuter när hela Skandinaviska endurance eliten är ute och jagar placeringar.

Men plötsligt så hör man det dära ljudet av kasande ratbike och då släppte all ångest som en gråsten, Sölis hade kastat sig för min skull, jag slapp förnedra mig, lite senare samlades alla i teamet och åt trerättersmiddag, vi njöt av den utsökta maten i lugn och ro medans dom andra temen slet och kämpade om placeringarna.

Last edited:
Och vi andra tackar farbror, häcklarnas okrönte konung.

Vinner du bidgivningen på Pinky eller?
Mjae det verkar gå trögt med budgivningen på liket, vi får väl se om DQ släpper den till skambudet som jag gav.

En ny mattsvart biltemalack, pepitatejp och hackspett dekaler från Hobbex vore mumma i BOTT, kort sagt en raggarhoj :yoparty

Aha jag förstår nu varför Valmers är så bitter, jag har träffat honom en gång innan ni började förstöra hans liv med lögner och förtal.Att vara värmlänning är bara en merit.

Att GSX250R kallas för bänke har väl knäckt honom också.

Vem är den där mystiske NSB??är han lika trevlig som sugo?

Aha jag förstår nu varför Valmers är så bitter, jag har träffat honom en gång innan ni började förstöra hans liv med lögner och förtal.Att vara värmlänning är bara en merit.

Att GSX250R kallas för bänke har väl knäckt honom också.

Vem är den där mystiske NSB??är han lika trevlig som sugo?

NSB33, eller Peter Gudmundsson som hans mamma kallar honom, är både trevlig och snabb, nästan lika trevlig som Sugo [förkortning av Snygga/Snabba/Suveräne Hugo, vanlig benämning bland mina fans].

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman