#63 RRR NEC Falken delrapport

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Då var det dags igen då, ny säsong och nya galenskaper med magsårsvarning.

Vi hade toppat laget med Zölitch, Sugo och Survalmers, dessa vältränade elitförare sammanstrålade redan på fredagsträningen, detta bådar ju gott.

valmers har aldrig kört på Falken så han behövde verkligen träna, tyvärr så sträckte farbror valmers ryggen dagen innan träningen så han få linka runt i depån istället.

Rykten om läckande oljeplugg, avsaknad av MC-IDCARD samt andra småsaker dementeras av teamchefen, vi har alltid full koll på materialet.

Efter träningen så åkte teamet ut till lyx-stugan för att gå igenom taktiken samt att reda ut vem som gör vad och varför denne inte gjort det.

Lördag morgon så kvittrar fågeljävlarna klockan fem på morgonen, det är en råfuktig morgon men det ser ut att bli torrföre.

vi skickar ut valmers som förste man på kvalet, valmers kommer in i depån efter ett varv på 2.47... hojen bluddrar och går som en Ducce.

Bara att slita av tanken och genast så hittade vi en vikt bränsleslang, detta fixas på nolltid och snart är valmers ute och lägger feta varvtider (59.48).

Zölitch och Sugo tar resterande kvaltid och vi står trea bakifrån på gridden.

Detta spelade dock ingen roll eftersom ingen tutade i hornet fem minuter innan depån stängde, vi liksom 1/3 del av fältet fick starta från depån.

Zölitch går ut och lägger våldvassa varvtider som käkar upp bakdäcket på nolltid, efter 45 minuter så tröttnar vår hjälte och vinglar in i bränsledepån för att tanka, dock lyckas han irra in från fel håll och får en skarp varning av TL.

Tankning sköts perfekt av Robbie Labero samt teamchefen, vi fyller på fem sekunder utan en enda droppe spill.

Sugo tar andra stint och lägger (enligt honom själv) på ett ruskigt tempo, Sugo även kallad Hugo-Halvtimme är inte lika uthållig som dom andra förarna, Sugo saknar självkritik och det är troligen detta som gör att han ännu inte lagt ner sin så kallade karriär ännu.

Tredje stint tar valmers, vi hjälper farbron upp i sadeln och pekar vilket håll han ska köra åt, valmers myser runt och sänker sig flera sekunder varje varv.

Däckbyte innan fjärde stint, vi lägger på kvaldäcket det får duga, Zölitch gasar som en kokaindopad iller och sätter fina varvtider som det anstår en adlig A-förare.

Sugo surar för att han alltid får köra på slutkörde fuldäck men han fiser runt ändå på femte stint, denna stint är så kort att vi inte ens hinner upp till tankningen innan han kör förbi och viftar så där kvinnligt med handen som bara han gör.

valmers tar sjätte stint och lyckas hålla vår femtonde plats så länge som vi har pace-car, när fältet släpps så tar vi snabbt in vår pace-car ryttare för tanking och hjulbyte.

Vi hittar ett flång nytt bakdäck som stärker Zölitch självförtroende till den milda grad att han i sjunde stint blåser om Mozzberg så av gummikulorna stänker på visiret.

Åttonde stint så skickar vi ut Sugo som nu får deffilera med Pace-car i 40 minuter medans skamkärran hämtar in hojar på löpande band, det är ett oljespill i klass med Exxon Valdez som ligger innan högfartarn.

Dock ingen riska att Sugo vurpar i detta då han aldrig har lyckats hitta idealspåret, fältet släpps och racet är igång i tre varv innan målflaggen faller.

Vi kniper en fiin 12:te plats och konstaterar ännu en gång att Fiver, Dynamite och andra proffsteam inte är oslagbara.

Vinner gör Skåneligan, detta med orginaltank och standardhoj :yoparty

Last edited:
som vanligt bra skrivet och rolig läsning :tummenupp

Du skriver roligt som vanligt, härlig stämning i ert team! :)

Gör Sugo och valmers nånsin något bra enligt dig?? :gnissla

Ja, det var en kul dag! Ska man dela box med någon så är det med er!:tummenupp

Vi blev ju tolva. :mad:

Vi tackar vår nya huvudsponsor Ipren (McNeil Sweden AB).

1-0
Grattis till platsen bakom oss..och bli slagna av ett par nybörjare som oss måste svida....

Jag och valmers var nog bland dom långsammast på hela banan, jag lyckades med bragden att äntligen köra om någon.

Varvet efter fick jag en svartflagga pga dräll i depån.

1-0
Grattis till platsen bakom oss..och bli slagna av ett par nybörjare som oss måste svida....

Jag och valmers var nog bland dom långsammast på hela banan, jag lyckades med bragden att äntligen köra om någon.

Du hyrde ju in två snabba A-förare din fuskis :mad:

Var det verkligen svartflagg, eller var det GSXR"#"W!!11RR svarta jympabrallor som man allt som oftast ser honom flanera runt i?

Eidit: Hur gick det för er i lång-långloppspremiären? Jag fick äran att agera depåchef åt mitt team denna gång. Falken är visst för kort, enkel och mjuk för tre förare i wRECk. :mad: :tungan

Skärmen visade 13:de plats vid målgång, blev någon utesluten ?

Vi blev 11:a på racet:arsele . Men eftersom vi körde vår andra ERF-tävling någonsin och tog erbjudandet att köra NEC (fast Morgan tyckte det var kallt att köra utan kläder!?!) med wildcard istället för REC (för det skulle ju bli utkvalade 20 team om vi inte bytte!!! Vart tog de vägen???) räknas tydligen inte vårt resultat...:huvet Så nu får vi väl inga poäng i REC eftersom vi inte körde där, och tydligen inte heller i NEC för att vi inte hörde dit..... Någon som kan tala om för oss varför vi måste betala serieavgift?:gnissla

1-0

Jag klämde i med fantastiska 53.297 som bäst. På slutet körde jag om flera stycken.

Tyvärr kör en massa okamratliga förare om mig mest hela tiden.

Givetvis skyller jag på ont i ryggen samt att det är första gången jag kör på Falkenberg.

jajamensann och jag var ute i över en timma bakom SC :mad:
Samma strategi som vi kör, när SC är ute så skickar vi ut valmers eller Sugo, när fältet släpps så skickar vi ut Zolitch.

Det är den enda chansen att bibehålla placeringen, ibland så hinner vi inte plocka in sölkorvarna och då rasar vi i tabellen snabbare än telias aktier.

Givetvis skyller jag på ont i ryggen samt att det är första gången jag kör på Falkenberg.

Helt godtagbara ursäkter när GSXR11000R skyller ifrån sig när han egentligen är gammal och rädd

Eidit: Hur gick det för er i lång-långloppspremiären? Jag fick äran att agera depåchef åt mitt team denna gång. Falken är visst för kort, enkel och mjuk för tre förare i wRECk. :mad: :tungan

Jag har allvarlig funderingar att köra REC igen så jag kan varva flugan och gottis :gnissla

Last edited:
Helt godtagbara ursäkter när GSXR11000R skyller ifrån sig när han egentligen är gammal och rädd

Jag har allvarlig funderingar att köra REC igen så jag kan varva flugan och gottis :gnissla
Där slog du spiken på huvudet, att ligga på 55:or duger inte i NEC, man måste skotta på lite till och då blir det läskigt.

Dessutom så strejkar ju sjukhusen och en massa annat som jag inte kommer på just nu.

Det är faktiskt helt ok att vara teamchef, makten ger en adrenalinkick som kan liknas med att snorta strösocker istället för koks, det ser spännande ut men blir rätt snart en antiklimax.

Men man slipper iaf att slå sig, betala en förmögenhet, få skällning, vara livrädd när Jimmy Bad Boy kör om en under armhålan samt allt annat som hör till.

Livet tar inte slut när man fyller förtio, det bara känns så....

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing