GSXR1100R
The older i get the faster i was
Då var det dags igen då, ny säsong och nya galenskaper med magsårsvarning.
Vi hade toppat laget med Zölitch, Sugo och Survalmers, dessa vältränade elitförare sammanstrålade redan på fredagsträningen, detta bådar ju gott.
valmers har aldrig kört på Falken så han behövde verkligen träna, tyvärr så sträckte farbror valmers ryggen dagen innan träningen så han få linka runt i depån istället.
Rykten om läckande oljeplugg, avsaknad av MC-IDCARD samt andra småsaker dementeras av teamchefen, vi har alltid full koll på materialet.
Efter träningen så åkte teamet ut till lyx-stugan för att gå igenom taktiken samt att reda ut vem som gör vad och varför denne inte gjort det.
Lördag morgon så kvittrar fågeljävlarna klockan fem på morgonen, det är en råfuktig morgon men det ser ut att bli torrföre.
vi skickar ut valmers som förste man på kvalet, valmers kommer in i depån efter ett varv på 2.47... hojen bluddrar och går som en Ducce.
Bara att slita av tanken och genast så hittade vi en vikt bränsleslang, detta fixas på nolltid och snart är valmers ute och lägger feta varvtider (59.48).
Zölitch och Sugo tar resterande kvaltid och vi står trea bakifrån på gridden.
Detta spelade dock ingen roll eftersom ingen tutade i hornet fem minuter innan depån stängde, vi liksom 1/3 del av fältet fick starta från depån.
Zölitch går ut och lägger våldvassa varvtider som käkar upp bakdäcket på nolltid, efter 45 minuter så tröttnar vår hjälte och vinglar in i bränsledepån för att tanka, dock lyckas han irra in från fel håll och får en skarp varning av TL.
Tankning sköts perfekt av Robbie Labero samt teamchefen, vi fyller på fem sekunder utan en enda droppe spill.
Sugo tar andra stint och lägger (enligt honom själv) på ett ruskigt tempo, Sugo även kallad Hugo-Halvtimme är inte lika uthållig som dom andra förarna, Sugo saknar självkritik och det är troligen detta som gör att han ännu inte lagt ner sin så kallade karriär ännu.
Tredje stint tar valmers, vi hjälper farbron upp i sadeln och pekar vilket håll han ska köra åt, valmers myser runt och sänker sig flera sekunder varje varv.
Däckbyte innan fjärde stint, vi lägger på kvaldäcket det får duga, Zölitch gasar som en kokaindopad iller och sätter fina varvtider som det anstår en adlig A-förare.
Sugo surar för att han alltid får köra på slutkörde fuldäck men han fiser runt ändå på femte stint, denna stint är så kort att vi inte ens hinner upp till tankningen innan han kör förbi och viftar så där kvinnligt med handen som bara han gör.
valmers tar sjätte stint och lyckas hålla vår femtonde plats så länge som vi har pace-car, när fältet släpps så tar vi snabbt in vår pace-car ryttare för tanking och hjulbyte.
Vi hittar ett flång nytt bakdäck som stärker Zölitch självförtroende till den milda grad att han i sjunde stint blåser om Mozzberg så av gummikulorna stänker på visiret.
Åttonde stint så skickar vi ut Sugo som nu får deffilera med Pace-car i 40 minuter medans skamkärran hämtar in hojar på löpande band, det är ett oljespill i klass med Exxon Valdez som ligger innan högfartarn.
Dock ingen riska att Sugo vurpar i detta då han aldrig har lyckats hitta idealspåret, fältet släpps och racet är igång i tre varv innan målflaggen faller.
Vi kniper en fiin 12:te plats och konstaterar ännu en gång att Fiver, Dynamite och andra proffsteam inte är oslagbara.
Vinner gör Skåneligan, detta med orginaltank och standardhoj
Vi hade toppat laget med Zölitch, Sugo och Survalmers, dessa vältränade elitförare sammanstrålade redan på fredagsträningen, detta bådar ju gott.
valmers har aldrig kört på Falken så han behövde verkligen träna, tyvärr så sträckte farbror valmers ryggen dagen innan träningen så han få linka runt i depån istället.
Rykten om läckande oljeplugg, avsaknad av MC-IDCARD samt andra småsaker dementeras av teamchefen, vi har alltid full koll på materialet.
Efter träningen så åkte teamet ut till lyx-stugan för att gå igenom taktiken samt att reda ut vem som gör vad och varför denne inte gjort det.
Lördag morgon så kvittrar fågeljävlarna klockan fem på morgonen, det är en råfuktig morgon men det ser ut att bli torrföre.
vi skickar ut valmers som förste man på kvalet, valmers kommer in i depån efter ett varv på 2.47... hojen bluddrar och går som en Ducce.
Bara att slita av tanken och genast så hittade vi en vikt bränsleslang, detta fixas på nolltid och snart är valmers ute och lägger feta varvtider (59.48).
Zölitch och Sugo tar resterande kvaltid och vi står trea bakifrån på gridden.
Detta spelade dock ingen roll eftersom ingen tutade i hornet fem minuter innan depån stängde, vi liksom 1/3 del av fältet fick starta från depån.
Zölitch går ut och lägger våldvassa varvtider som käkar upp bakdäcket på nolltid, efter 45 minuter så tröttnar vår hjälte och vinglar in i bränsledepån för att tanka, dock lyckas han irra in från fel håll och får en skarp varning av TL.
Tankning sköts perfekt av Robbie Labero samt teamchefen, vi fyller på fem sekunder utan en enda droppe spill.
Sugo tar andra stint och lägger (enligt honom själv) på ett ruskigt tempo, Sugo även kallad Hugo-Halvtimme är inte lika uthållig som dom andra förarna, Sugo saknar självkritik och det är troligen detta som gör att han ännu inte lagt ner sin så kallade karriär ännu.
Tredje stint tar valmers, vi hjälper farbron upp i sadeln och pekar vilket håll han ska köra åt, valmers myser runt och sänker sig flera sekunder varje varv.
Däckbyte innan fjärde stint, vi lägger på kvaldäcket det får duga, Zölitch gasar som en kokaindopad iller och sätter fina varvtider som det anstår en adlig A-förare.
Sugo surar för att han alltid får köra på slutkörde fuldäck men han fiser runt ändå på femte stint, denna stint är så kort att vi inte ens hinner upp till tankningen innan han kör förbi och viftar så där kvinnligt med handen som bara han gör.
valmers tar sjätte stint och lyckas hålla vår femtonde plats så länge som vi har pace-car, när fältet släpps så tar vi snabbt in vår pace-car ryttare för tanking och hjulbyte.
Vi hittar ett flång nytt bakdäck som stärker Zölitch självförtroende till den milda grad att han i sjunde stint blåser om Mozzberg så av gummikulorna stänker på visiret.
Åttonde stint så skickar vi ut Sugo som nu får deffilera med Pace-car i 40 minuter medans skamkärran hämtar in hojar på löpande band, det är ett oljespill i klass med Exxon Valdez som ligger innan högfartarn.
Dock ingen riska att Sugo vurpar i detta då han aldrig har lyckats hitta idealspåret, fältet släpps och racet är igång i tre varv innan målflaggen faller.
Vi kniper en fiin 12:te plats och konstaterar ännu en gång att Fiver, Dynamite och andra proffsteam inte är oslagbara.
Vinner gör Skåneligan, detta med orginaltank och standardhoj

Last edited: