625 SuperComp

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Hittade ingen vettig info.

Vad skiljer mellan årsmodellerna för en ktm 625a? Har blivit erbjuden byte både mot en 02a (ca 1000mil) och en 04a (750 mil). Elstart var det på 04an men hur är det motormässigt? 620n skulle man tydligen se över lager o skit efter 1000 mil, hur är det med 625an?
 
eisbaer skrev:
Hittade ingen vettig info.

Vad skiljer mellan årsmodellerna för en ktm 625a? Har blivit erbjuden byte både mot en 02a (ca 1000mil) och en 04a (750 mil). Elstart var det på 04an men hur är det motormässigt? 620n skulle man tydligen se över lager o skit efter 1000 mil, hur är det med 625an?

625 har klarat sig rätt bra från ev ras men en sak har alla 625 stort sett råkat ut för är kopplingslagret!

625 fick el-start redan -03 men då var det enbart offroad då motard kom igen -04 igen.

Highflow toppen gjorde väl lite annars var det samma förgasare fast acc-pumpen satt utanpå -02 och inbyggd -03 och framåt!
Kolla lager & skit efter 1000mil, nja det beror oftast men inte alltid hur hojen har skötts och ev hur man har kört. Alla motorer behöver lite varmkörning innan man tokgasar men många verkar inte fatta det!

Du får ju hydraul kopplingen på -04 men inte på -02 men vajer funkar också.
625 är skitlätt att få igång men om du är lat så är -04 att föredra!
 
eisbaer skrev:
Hittade ingen vettig info.

Vad skiljer mellan årsmodellerna för en ktm 625a? Har blivit erbjuden byte både mot en 02a (ca 1000mil) och en 04a (750 mil). Elstart var det på 04an men hur är det motormässigt? 620n skulle man tydligen se över lager o skit efter 1000 mil, hur är det med 625an?

Tror väl att 02:an är att föredra.....äkta/rätt känsla med kick och komphandtag, :yoparty

Sen är den nog bättre inkörd och skulle den sen vara fullservad så är ju hojen i fräsch skick. Vilken ser bäst ut på bild? (tänkte om nån av dom var lite ombyggd)'

Ut och provkör båda så kanske du bara faller pladask för just ena, då är ju saken biff! :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top