625 smc -06 startar ej efter ventilspelskoll och annat arbete

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Hoj
CB1000R
Fick ta och byta svänghjul, stator och ett drev till elstarten på min KTM förra veckan då detta hade rasat. När jag endå hade allting nere kollade jag cylinder och topp, och det såg prima ut.

Skruvar sedan ihopa hojen och den är jävligt svår startad. Vi står nog och håller på halvt förgäves i en timme. Får tillslut igång den med ganska mycket vrid på gasrullen.
Den startar och går lite oroligt och dör sedan. Startar upp den igen och märker att tomgången är helt borta. Är detta normalt vid en demontering utav topp och förgasare?
Justerar upp denna och får den att gå jämnare men med ganska bra skrammel från ventilerna. Tänker att en ventiljustering är på sin plats. Sagt och gjort. När denna var klar så vill inte hojen starta för mig. Kan jag ha gjort något fel vid justeringen och vad isåfall?

Använde förövrigt 1/6 dels metoden som verkar vara uppskattad på många håll.

Hoppas på snabb och bra hjälp!
Tack på förhand!

Klämt någon slang från förgasaren? Fått in skit i förgasaren? Kolla så att manuella dekompen är "av".

Det var snabb hjälp, om den var bra vettifan :D

Klämt någon slang från förgasaren? Fått in skit i förgasaren? Kolla så att manuella dekompen är "av".

Det var snabb hjälp, om den var bra vettifan :D

Blir att "felsöka" detta direkt imorgonbitti när jag kommer till garaget. Tack för snabbt svar! :tummenupp

Så duktig som jag var innan hade kamkedjekugghjulet (är det ens ett ord) kommit en kugg åt fel håll när hojen stod i ÖD. Detta resulterade i väldigt slappa ventiler och att den inte startade fast motorn gick att dra runt utan motstånd och missljud. Fixade rätt kedjan, ställde ventilerna (med korrekt ÖD) och den startade på andra kicken :)

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back