500 kr i belöning!!!!

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
honda 954
Jag håller på att bli tokig!! planerad gasning i helgen och jag har fått knas på hojen!!

Hjälp mig att hitta felet och jag sätter över 500 kr direkt!!

Hojen är en 900rr fireblade 97 års modell! jag har plockat av kåporna och satt på crosstyre!! Nymonterat dynokit !! men verkstaden hade problem att få till det !! p,g,a av att jag tagit bort kåpan sa dom den får tydligen lite för mycket luft!!!!

felet yttrar sig såhär!! huxflux när jag var ute och körde så började den bluddra på höga varv!! den tappar effekten vid kanske 7000 varv och det känns som den går in i varvstoppen!! den fortsätter dock att varva men går inget och det känns tydligt!!

mycket frustrerande då cykeln går prima upp till 7000 startar och går som vanligt!!

Jag har kollat förgasarna! bensinkranen! dränerat tanken!
inga slangar iklämm!! bytt tändstift! bytt tändspolar!!
kollat kontakten vid stödet!

hjälp mig innan fredag kväll snälllllla

tips tips tips

Avesta Björn!!


__________________
 
Öhhh... hoppas att du inte betalade för jobbet...

Verkar onekligen som om den får för lite soppa..

Hur går den om du kör med choken i??
 
Exakt samma symptom hade jag när jag körde med för mager bränsleblandning på min hoj en liten tid förra säsongen...sen skar den faktiskt också på grund av det. :rolleyes:

Testa att köra på fullgas på sexan upp mot toppfart. Släpp sedan av lite på gasen. Börjar den då öka i hastighet istället för att tappa fart så är det solklart att din soppablandning är för mager.

Mitt förslag är att du åker till en seriös verkstad som har bromsbänk och juserar in den så att du får det att lira riktigt bra.
 
gasa ur den ordentligt .. skruva ur ett tändstift o kolla hur det ser ut.. är det torrt.... blött.. grått..
skulle gissa allafall att den går för snålt..
har en lika hoj som du.. o laborerade förra sommaren med Kehingasare.. den hade samma symptom som din när den gick för snålt.
 
Om felet kom helt plötsligt och inte i samband med Dynojet-arbetet skulle jag gissa på förgasarna i alla fall eller att kammen kuggat över ett hack.
 
Har inge tips men kul att hitta en från Avesta här inne på forumet !!! Hoppas du hittar felet snart...

Mvh Makke
 
Verkstan kanske har fel monterat dynokitet. Om hojen fungerade när du lämnade in den så är det väl deras skyldighet att fixa. Fel bestyckade eller lortiga förgasare verkar det som. Om verkstan inte har tid så byt tilbaka till org.
 
Den får för mycket luft! täck för ena eller halva luftintaget med silvertejp och prova kör en runda.. Går den bättre så gör en snyggare permanent lösning för att strypa lufttillförseln..
Jag hade sedan kört den en runda i bänk med lambda och sett var den behövs finjusteras(lyfta nålen, större huvudmunstycken mm.)
 
Ett typiskt soppa fel.Den får för lite soppa.Kolla alla slangar på förgasaren dom vidgas när dom blir varma=inte täta
 
Kolla med choken

Går de bättre med choken så är det för magert elller skit i förgasaren, men dem hade du kollat, vilken verkstad har du varit på ? om inte prova en dynojet verkstad och kör den i bänken med full koll på hela registret, lycka till.
 
Alla säger ju samma sak som varandra, då måste ju alla dela på belöningen. Jag drar en chansning och säger att det är feghet. Du vågar inte gasa, helt enkelt, och så mesar du. Detta gillar inte hojen, och börjar blöddra för att få uppmärksamhet.

Så är det väl? :crash
 
Det är säkerligen redan sagt men jag säger det ändå (har inte linserna i just nu så jag har lite problem att se skärmen när jag läser om ni förstår, hehe) , iaf, jag skulle gissa på att det har med munstyckena att göra. Lycka till! :)
 
Eftersom jag måste säga något som inte är sagt så tror jag felet är gammal bensin :rolleyes:.
Testa att fyll på ny bensin!
 
En fråga bara, är det vid just 7000 rpm den börjar gå dåligt, under alla omständigheter, alltså på tvåan såväl som på högsta växeln ?

Har felet inget med hastighet att göra så borde det väl vara som alla säger, ombestyckning som behövs.

När du tog av alla kåpor, ändrade du nåt som har med luftburken att göra då ? Jag menar kanaler till luftburken, lock till luftburken eller vad som helst ? Har inte bytt filter ?

Hoppas de löser sig iaf !!


/XJR
 
..får væl posta mina smartass commetns då :D

IS PÅ GATAN! den bluddrar inte, den ligger och tuggar varvtalsstopp! :tummenupp

Gamla tændkablesnøren, dom orkar inte ge mer gnistor æn så dom hoppar øver varannat :eek:

Hojen har blivit strypt av firman.....just nu har en mellankortare en keihin brygga och 180 bakhjulshæstar på sin nya mellanklasshoj! Och du har 25 kW på ditt 180 hæstars monster :cool:

Gå och :öl , den blir sækert bra tills imorgon! :D
 
Pålle skrev:
Den får för mycket luft! täck för ena eller halva luftintaget med silvertejp och prova kör en runda.. Går den bättre så gör en snyggare permanent lösning för att strypa lufttillförseln..
Jag hade sedan kört den en runda i bänk med lambda och sett var den behövs finjusteras(lyfta nålen, större huvudmunstycken mm.)

Får för mycket luft??? Kan tänka mig FÖR LITE bensin däremot.. Strypa lufttillförseln...varför då? Du har ju gigantiska luftburkar för att få tillräckligt med luft när det behövs... Förstår inte ditt resonemang...

Appropå problemet med din hoj:
Herr Brink vet kanske hur du kan kolla vad det är för fel..

Imorn ska jag väcka min TL i alla fall.... BRAAAAAP!!! :crash
 
prova byta tillbaka till ditt vanliga styre eller kanske är det felmonterat :tummenupp

behåll dina 500 kr det är lugnt jag klarar mig lycka till
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top