50/50 Grus, Asfalt i Polen/Tjeckien

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Lite sugen på västra TET från Gdansk till norra Tjeckien för att susa lite i bergsområdet där, tillbaka till Polen och turista i Wroclaw innan jag gör en sväng tillbaks :D
Någon som varit och snurrat i området och har tips? Tänkte jag skulle tagit min lilla grusmaskin drz400. :tungan

Jag vill också! Funderar på om min Caballero 450 skulle funka till detta.
Kommer nog fungera galant, men jag har beslutat att ta asfaltshojen nu. Hade en krasch på grusmaskinen förra veckan och stukade foten ganska illa och är inte helt bra. Syd-Västra Polen sägs vara mycket sand i skogen där och jag vill inte stå med det ensam om det skulle hända något. Jag tror också att kartorna att döma asfaltsstandarden speciellt i norra delen är bättre än vad jag först trodde.

Jag såg din tråd också. Kommer du iväg tror du?

Fasen nu får jag ju ideer här. Jag skulle gärna haka på din tripp, och jag kan ju ta min "asfaltshoj", en Royal Enfield Shotgun 650. Så klart är det säkrast att INTE köra cross utomlands, med tanke på ifall nåt händer.

Tänkte hoppa till min tråd, vill bara nämna att det blir nog ingen tjeckientripp i år heller. Camilla blev väldigt nervös, .. ärligt talat storbölade hon halva kvällen tills jag fick säga att jag INTE kommer åka. Hon grät och ältade att "dom kommer döda dig och sno din motorcykel ... " osv, hela kvällen. Jag vet inte var hon får allt ifrån.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!