ApriliaRs125
Ny medlem
Tjena!
Jag e lite ny för det här med sporthoj o liknande, men va jag vet, är att jag MÅSTE ha en!
Nu skulle jag däremot behöva svar på ett par snabba punkter som jag fortfarande inte fått svar på efetr att ha läst andras inlägg.
1.
Hur väljer jag rätt hoj?
Jag vet redan att jag vill ha en ApriliaRs, dels pga. att den e snyggast, och har flest Hk.
Men när jag väl ska köpa den, hur vet jag att det e ett bra köp?
Jag känner ingen som skulle kunna provköra, ska jag endast utgå från vad försäljaren säger då jag inte har kort själv ennu?
2.
Vad kostar underhållet för en låttvikatre per år, inräknat bensin (ungefärlig), olja, översikt o liknande
3.
Skjutsa, är som sagt förbjudet, även om det nu e en oerhört löljig lag.
Ska man bry sig om den, eller bryr sig inte bylingen ifall båda har ställ och hjälm och föraren har ett förarintyg?
Vad blir konsekvensen OM man åker fast?
4.
Om man åker fast för fortkörning, vad blir egentligen konsekvenserna?
Har hört rykten om att det inte ska vara så farligt som man tror.
5.
Skinställ eller allround ställ?
Tack för svar...
Jag e lite ny för det här med sporthoj o liknande, men va jag vet, är att jag MÅSTE ha en!
Nu skulle jag däremot behöva svar på ett par snabba punkter som jag fortfarande inte fått svar på efetr att ha läst andras inlägg.
1.
Hur väljer jag rätt hoj?
Jag vet redan att jag vill ha en ApriliaRs, dels pga. att den e snyggast, och har flest Hk.
Men när jag väl ska köpa den, hur vet jag att det e ett bra köp?
Jag känner ingen som skulle kunna provköra, ska jag endast utgå från vad försäljaren säger då jag inte har kort själv ennu?
2.
Vad kostar underhållet för en låttvikatre per år, inräknat bensin (ungefärlig), olja, översikt o liknande
3.
Skjutsa, är som sagt förbjudet, även om det nu e en oerhört löljig lag.
Ska man bry sig om den, eller bryr sig inte bylingen ifall båda har ställ och hjälm och föraren har ett förarintyg?
Vad blir konsekvensen OM man åker fast?
4.
Om man åker fast för fortkörning, vad blir egentligen konsekvenserna?
Har hört rykten om att det inte ska vara så farligt som man tror.
5.
Skinställ eller allround ställ?
Tack för svar...