450 yzf -04

• Thread starter Thread starter axelsson_vpg
  • Start date Start date

axelsson_vpg

Guest
inskaffade idag en 450 yzf -04....

hojjen har gått 80timmar (timräknare)

kolven har inte blivit bytt, när ska ja byta den?
80 motionskörda mil..

någon som vet någon svaghet med dessa hojjar som jag bör vara försikti/nogran med!

riktigt mkt nöjd med köpet!!! kör ca. 4 timmar ikväll, bakhjulet var då rätt simpelt i jämförelse med min gsxr 600!! :yoparty

godnatt!

skottsäker maskin. behöver egentligen bara sköta olje- o filterbyte korrekt så puttrar den på. kompisen har en sådan, dock 03, som han tävlar med. den har gått snart 160h på en kolv. han har kollat ventilerna en gång vid 80h o de behövdes inte justeras o kollade då även kolven som var i nyskick.

sen vet jg inte om detta är det korrekta sättet att sköta sin båge, eller det vet jag iofs att det inte är, men den går som fisken simmar i vattnet. aldrig nåra problem.

så kör du på o var lugn.!

nää fan va nice! de låter ju mkt lovande! för överigt kört kanske 8 timmar redan, dra åt fan va fint den går!...:tummenupp

kolla även i WR-tråden. Samma morot i hojarna storsett, andra kammar i yz mer än så är det typ inte. Byt din olja o filter sen är det bara att mosa på. Följ dock instruktionerna i din manual ang kolla kolv osv. Jag öppnar upp min stånka varje höst/vinter och går igenom den. Än har det vart fina fisken! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back