41 bilder från provkörningar idag

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Här finns lite bilder från idag.. :)
http://www.shell.linux.se/knit/bilder.html

27 hojar tror jag de hade som man fick provköra. :bow
För min del blev det (igår)
Triumph 955i Daytona
Triumph Speed Four
Suzuki GSX 1400

och idag
Kawasaki Z1000 (två gånger) :crash
Kawasaki ZZR1200
Kawasaki ZR-7
Kawasaki KLR 650
Suzuki Bandit 1200
Kawasaki 1500 Mean Streak
Suzuki SV1000S
Aprilia SL1000 Falco

:rock :rock :rock

micke85 skrev:
vilken var härligast att köra ?

Z1000 :tummenupp

Det var en riktig bushoj..
Enda nackdelen var att det blir lite blåsigt utan kåpor och att den blir lite "nervös" i höga hastigheter (>170).

För snabb körning på kurviga vägar skulle jag nog välja Aprilian eller SV1000S.. De kändes snabba och stabila som tusan.
Aprilian vinner nog med knapp marginal.
Jag hade inte kört twin tidigare och tyckte de vibrerade som slagborrmaskiner :rolleyes:
Aprilian vibrerade minst tycker jag. Därför blir den favoriten.
Det var förresten ingen av provkörningshojarna, utan det var "Taz" hoj.. Han ville nog försöka få mig att gå över till twin-älskarnas sida ;)

För körning med massvis med kurvor skulle jag välja Speed Four. Den var riktigt lätt och snabbsvängd. Bromsarna var finfina också. Enda hojen som hade bättre/lika bra var Z1000 tycker jag.

När jag blir gammal skulle jag kunna tänka mig en Bandit 1200. Skön touringhoj med mycket drag..

Hmm, du ska få prova min Duke någon gång - då får du känna på jätte-vibrator!! :D SV/SL-cyklarna går lent som symaskiner i jämförelse...

Jag kom ut till Sulas, precis när de andra var på väg tillbaka, så det var bara att vända. Men jag hade suttit inne en stund och kollat MotoGP och käkat lunch mitt på e.m. Blev dock lite åka ändå under dagen - och mycket poserande!

Ugluk skrev:
Kryptoniten: Hur kändes ZZR1200 då? :confused:

Jag tyckte att det är och känns som en stor hoj.. Inte så rolig att åka omkring snabbt på vid kurviga småvägar. Den är ett landvägslok som man lugnt skulle kunna åka ner till Göteborg och fika med för att sedan åka hem. Trots touringkänslan i den tyckte jag inte att kåpan skyddade så bra.

Om jag hade varit gammal och vill sitta bekvämt hade jag istället valt Bandit 1200. Den kändes roligare och köra.

Äsch.. Jag som sneglat lite på den. Tänkte att motorn måste ju vara brutalstark.. Kanske ett bra fighterobjekt om man hittar en krockad om några år.. :crash

Ugluk skrev:
Äsch.. Jag som sneglat lite på den. Tänkte att motorn måste ju vara brutalstark.. Kanske ett bra fighterobjekt om man hittar en krockad om några år.. :crash

Den var riktigt snabb, fast som sagt inte speciellt rolig. Jag upplevde Banditen som likvärdig fast lite roligare i kurvorna..
Streetfighter.. tja :rolleyes:

Tinatjejen skrev:
z 1000 lr gsx 1400 för hela slanten :D

Z1000 :rock

GSX:en hade dock väldigt skönt ljud i motorn..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park