402m R1 o Gixxer??

Gixxer slår dig på topp = ju fortare det går, ju mer kommer gixxern köra ifrån dig.
R1an är dock starkare i nedre registret...

Hoppas du dock inte är seriös och väljer hoj efter vilken som har bäst 402m tid... för det är marginellt och upp till föraren oftast.

absolut inte. har inte råd med nån av dom. och givetvis går jag inte efter en sån detalj. var bara intresserad av lite tider mer precisa, med duktiga förare. jag skulle nog köra på 16 så :)

om du skulle köra på 16 skulle jag inte tillåta dig att besöka denna sajten... även den sopigast Körkortsinnehavaren klarar 14 sek på en SPORTHOJ.....

gixxern är snabbare, men båda gör runt 9-10 sek med skarpa förare, R1an är dock ökänt svår att starta med eftersom den gärna går upp på bakhjulet lätt på 1an.

ja det är möjligt. har inte kört nån av dessa hojar. man jag kan tänka mig att det är mkt teknik. jag har åkt med däremot och det går ju minst sagt nåt fruktansvärt snabbt

jag försökte öka upp "åldern" på den här tråden, men det går inte...

fredrik, hur gammal e du?

Det hänger nog mer på vem som sitter i sadeln, dessa 2 bestar är inte lätta att tygla

GSXR1100R skrev:
Det hänger nog mer på vem som sitter i sadeln, dessa 2 bestar är inte lätta att tygla

det är väl inte så krångligt?

gasa, släpp kopplingen lagom fort, ta upp fötterna, växla, gör dig liten o framtung...??

ett par dakotaryck på kopplingen framåt mål om det känns slött kanske :banana

R1 och Gixxer är väl knappast värst? Kawatolvan, hayabusan, blackbirden och t.o.m. zx9:an brukar ju (vad jag sett) vara snabbare i verkliga världen?
För att inte nämna alla gammelgixxers..

Ugluk skrev:
R1 och Gixxer är väl knappast värst? Kawatolvan, hayabusan, blackbirden och t.o.m. zx9:an brukar ju (vad jag sett) vara snabbare i verkliga världen?
För att inte nämna alla gammelgixxers..

gammelgixxers suger i detta fall:-)
annars har du rät, men förstör inte stämningen nu.
zx9 är bara tung så den håller sig på backen.

varför skulle gammelgixxer va bättre än nyegixxer?

/ stolt gammelgixxer ägare =)

Silwer, gammelgixxrar är sällan på 1100 kubik nuförtiden! Det är inte ofta man ser en i fint originalskick.

JonnyN, vart det min kommentar du svarade på? Kliv ut från pappersvärlden och välkommen till verkligheten isf.. :tungan Jag berättar bara vad jag sett med egna ögon.

Edit:
HanneZ, hjulbasen och gammelgixxerägarnas sjuka böjelser för trimning.

Last edited:
Swedie skrev:
om du skulle köra på 16 skulle jag inte tillåta dig att besöka denna sajten... även den sopigast Körkortsinnehavaren klarar 14 sek på en SPORTHOJ.....
Förutsatt att man kommer imål då :D

Vmax ostrypt är väl lika snabb/snabbare?

HanneZ skrev:
hjulbasen? 18" lr vad? Varför vet ja inte vad hjulbas e hum...
Avståndet mellan fram och bak-axeln. Kortare hjulbas ger snabbare styrning och mer bakhjulstendenser. Inget man vill ha på 402m.

Micke_Lindstrom skrev:
Ugluk, vet du vad en GPZ 900R gör 402m på?
Jag har hört ner mot 10.5 s helt orginal med duktig förare.
Stämmer det?
Jag läste någonstans att någon liten japan efter några dygns oavbrutna försök kom ner i 10.6 under bästa tänkbara förhållanden. Fabriksangivna specifikationen är väl 11.2 om jag inte minns fel.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT