4-takts 125: or ?!

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Jag ska sälja RG:n så småningom och börjar titta på offroad 125: or, o är lite sugen på en 4-takt.. jag är medveten om att där är mindre effekt, men med ett effektblås o lite godis kan man väl få dom o gå över 100 iaf.

Nu undrar jag om någon har en 4-takts 125:a eller någongång har kört en sådan och kan berätta hur dom är o köra jämför me 2-takt.

Jag är så jädra less på 2-takt o att sitta o varva ur hojen hela tiden... då vill jag hellre ha en stark hoj som man kan accelerera iväg med snabbare på alla växlar... plus att 4-taktare har så jädra skönt ljud :D

till sist.. vad finns det för offroad 125: or 4-takt... kvittar om dom säljs i sverige eller inte... jag kanske åker över till Tyskland o importerar en..
 
dessa finns bland annat
 

Bifogat

  • 11111111115091632-12566-1039360635.jpg
    11111111115091632-12566-1039360635.jpg
    12.2 KB · Visningar: 341
en till
 

Bifogat

  • 11111111124188496-27718-1059681994.jpg
    11111111124188496-27718-1059681994.jpg
    18.7 KB · Visningar: 371
någon som har erfarenheter av märket Hyosung ??? modellen är väl hyffsad snygg tycker ja men tror ni att det är någon kvalité överhuvudtaget ??

11111111117858762-18056-1047562395.bild
 
jag hyrde en sån här till min uppkörning, Honda XLR 125, den var ju inte direkt så snabb, gjorde lite mer en 110 km/h om man hade tur, men den hade ju mkt bättre vrid en i en 2-taktare, du behövde inte växla ner så många växlar för att den skulle orka iväg.
 

Bifogat

  • honda-xlr.jpg
    honda-xlr.jpg
    119.9 KB · Visningar: 305
Mz

Vafan, det finns på sidan :)
Men jag tycker att den är minimalt snygg och mest ful! :D
Så det är inget som man vill ha..


mz-faber
 
Last edited:
:)
 

Bifogat

  • mz sx kopia.jpg
    mz sx kopia.jpg
    73.1 KB · Visningar: 313
Last edited:
Den där MZ har jag kollat på innan men den verkar inte vara värd priset... begagnade i TYSKLAND kostar 30 000 :skrämd men jag blir mer o mer sugen för den blir snyggare ju mer man kollar på den... Sen är de alltid bra att de finns massa trimgrejor till den eftersom 4-taktarna e så slöa

Har även kollat på den här.. vet inte om dom har börjat säljas än... men tror inte de finns lika mycke trim till dom
 

Bifogat

  • citycorp.jpg
    citycorp.jpg
    42 KB · Visningar: 319
Sherco finns att köpa för länge sedan!
Men dom gör väl inte offroad eller ville du ha supermotard?

Om den finns i offroad så är den absolut snyggast,
Bland 4-takt då även motard. Dom ser ut som en riktig kamin hoj.
 
Last edited:
Köp en Honda Z50, och sätt på 85cc... och regga som lätt-mc!! Sen att komma på en sån liten jäkel i sisådär 100 knyck e ganska fräckt!! Grym hoj!! :tummenupp
 
Re: Till Joker:

mad_man_axel skrev:
Din meddelande korg är full!!
Har försökt svara dig i flera dar!

Ok, det förklarar saken att jag inte fått tillbaka pm!

Tack :tummenupp

Ps stanna online nu mad_man_axel


EDIT: Nu kan du nog skicka om jag har gjort rätt...
 
Last edited:
Köp en mz jag har kört min 2000 mil på knappt ett år och är helnöjd.
När hojen är inkörd och ombestyckad toppar den 130 på plan väg med 95 kg förare på.
Dessutom är segdragningsförmågan underbar. I helgen körde jag Skåne-Linköping och tillbaka motorvägstransport inga problem att hålla 110-120 med packning och dessutom så slipper du varva så att du blir rädd att få kolvarna i famnen.

Visst 4 takt är efter i raktframracing men på kurvig väg är det inga problem att köra ifrån nsr rs och annat skit.

Fördelen med fyrtakt är förutom ljudet att du slipper serva så ofta

Vill du tvunget ha mer effekt så finns det avgasystem som låter goare och ger bättre knuff samt tändboxar som varvar till 13200 vilket dock inte är att rekomendera för landsvägsbruk. www.mz-faber.de säljer mest trimgodis till mz.

Jag kan dessutom varmt rekomendera eurospeed som är den svenska importören. Pratar man med roger kan man få ett bra pris. Han är även väldigt generös med garantiåtaganden. ex jag sköt cdi boxen ringde bara upp och sa att jag ville ha en ny och det kom på posten efter en vecka :bow
 
Borsiin skrev:
Köp en mz jag har kört min 2000 mil på knappt ett år och är helnöjd.
När hojen är inkörd och ombestyckad toppar den 130 på plan väg med 95 kg förare på.
Dessutom är segdragningsförmågan underbar. I helgen körde jag Skåne-Linköping och tillbaka motorvägstransport inga problem att hålla 110-120 med packning och dessutom så slipper du varva så att du blir rädd att få kolvarna i famnen.

Visst 4 takt är efter i raktframracing men på kurvig väg är det inga problem att köra ifrån nsr rs och annat skit.

Fördelen med fyrtakt är förutom ljudet att du slipper serva så ofta

Vill du tvunget ha mer effekt så finns det avgasystem som låter goare och ger bättre knuff samt tändboxar som varvar till 13200 vilket dock inte är att rekomendera för landsvägsbruk. www.mz-faber.de säljer mest trimgodis till mz.

Jag kan dessutom varmt rekomendera eurospeed som är den svenska importören. Pratar man med roger kan man få ett bra pris. Han är även väldigt generös med garantiåtaganden. ex jag sköt cdi boxen ringde bara upp och sa att jag ville ha en ny och det kom på posten efter en vecka :bow

Låter helt underbart!!!! ser att du bor i bjärred oxå vilket inte är alltför långt ifrån Oxie (utanför Malmö) där jag bor... skulle man få kunna komma o testa din hoj nångång ?! Ja e helt såld på MZ:an o fassan hjälper gärna till o betala nån slant för att ja ska få en hoj som håller. Köpte du din ny ? va fick du ge för den ? Jag har sett att priserna ligger runt 40 för helt nya osså kostar dom runt 25-30 beg i Tyskland... Jag funderar på att åka ner till Tyskland o importera en, men då får man problem me dessa tyska strypningar... btw, ska du göra nåt ida.. ja kanske rent av kan ta bussen till bjärred ida om du inte ska göra nåt särskilt :hej
 
men strypningar e väll inget problem eftersom en 4-takt inte ger mer än 15 hk.
Angående hyosungen så har jag hyrt en sån i 2 dar från och med i kväll, så den ska ni nog kunna få en utvärdering av senare.
Mz sm finns det hur många ex. som helst av i tyskland så det blir inte svårt att hitta nån riktigt bra där.
 
Lurvas skrev:
men strypningar e väll inget problem eftersom en 4-takt inte ger mer än 15 hk.
Angående hyosungen så har jag hyrt en sån i 2 dar från och med i kväll, så den ska ni nog kunna få en utvärdering av senare.
Mz sm finns det hur många ex. som helst av i tyskland så det blir inte svårt att hitta nån riktigt bra där.

I tyskland har dom ju strypt alla hojar så dom inte gör över 80km/h... men de e väl bara o köpa en ny tändbox då skulle ja tro.. eftersom dom säljer trimtändboxar på mz-faber.de
 
en 125 4takt med vettigt effektuttag måste varvas högt för att orka, mina varvade alltid högre än mina motsvarande offroad 2t 125.
Tänk på att 4taktaren bara tänder varannat kolvslag, det om låga varv o vrid gäller inte på sånna här småhojar.
Möjligen kan motorn gå jämnare och kännas flexiblare än en puttersmälla.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top