4 kg = 1 hästkraft

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Stackars Åsa tappar effekt varje dag.... idag väger jag 19 hästkrafter, jag har tappat 1 hästkraft sen i vintras, eller hur räknar man.
 
Nr:18 skrev:
haha, jag slår dej! Jag väger 24 hk :D

Jag är osäker på om det ger snabbare varvtider, man kanske ska väga mindre hästkrafter istället, en 250SP väger ju enligt detta exempel 240 kg, för att inte tala om Missilen, 160 hästar ggr 4 kg = 640 kilo, inte så konstigt att den är mera svårkörd än en 250SP.
 
Faan, då är jag ju effektsvagare än dig ju. Skit åsså. Ynka 18,75 hk har man.....
 
GSXR1100R skrev:
Stackars Åsa tappar effekt varje dag.... idag väger jag 19 hästkrafter, jag har tappat 1 hästkraft sen i vintras, eller hur räknar man.

Totaleffekt när du befinner dig på eller i ett fordon:

Motorns Effekt - (fordonet vikt/4 + din vikt/4) = kvarvarande ren och fin effekt!

Ex:

160hk - (180/4 + 96/4) = 91 fina rena hästar!!! :fakta






....eller något.....
 
13,75

Jahapp... då ska vi se om jag räknar ut detta rätt (enl. xenoformeln) ;)

158 hk - (185/4 + 55/4) = 125,5 hk kan detta stämma...!?? :confused: hmm...det är väl rätt bra maybe/vielleicht..!! :crash
 
MrGooFy skrev:
Det enda jag vet är att jag ska gå ned ca 5 hästar.

123-(185/4+82/4)=56,75

Tänkte att Sköld skulle trimma 20 kg åt mig...

Å själv skulle jag gå ner (eller är det upp?) en hästkraft...

/B
 
Last edited:
Re: Re: 4 kg = 1 hästkraft

XENOMORF skrev:
Totaleffekt när du befinner dig på eller i ett fordon:

Motorns Effekt - (fordonet vikt/4 + din vikt/4) = kvarvarande ren och fin effekt!

Ex:

160hk - (180/4 + 96/4) = 91 fina rena hästar!!! :fakta






....eller något.....

162 på veven - (160/4 + 76/4) = 101 nyvattnade ponnys

Detta måsta vara fel...
 
Re: Re: Re: 4 kg = 1 hästkraft

GSXR1100R skrev:
162 på veven - (160/4 + 76/4) = 101 nyvattnade ponnys

Detta måsta vara fel...

Ja inte fan vet jag? Jag hittade precis på formeln, men visst är den rolig?

:tummenupp
 
Re: Re: Re: Re: 4 kg = 1 hästkraft

XENOMORF skrev:
Ja inte fan vet jag? Jag hittade precis på formeln, men visst är den rolig?

:tummenupp

Xeno, du är ju helt underbar på vad du kan lura folk till. Och alla går på det för du verkar vara en sån "gla och ärlig påg".

:crash
 
Re: Re: Re: Re: 4 kg = 1 hästkraft

XENOMORF skrev:
Ja inte fan vet jag? Jag hittade precis på formeln, men visst är den rolig?

:tummenupp
Om man tar en Harley med en tjock skäggis på då... 60 Hästar - (300 kg/4 + 140 kg/4) = -50 hästar?
Ahhh det är därför som dom knappt rör på sig.
 
Seriöst räknat så har jag faktiskt listat ut att på mitt ekipage är det 3kg=1hk som gäller om man ser till kg/hk. Det var mycket gratistrim...
 
Chrille skrev:
Seriöst räknat så har jag faktiskt listat ut att på mitt ekipage är det 3kg=1hk som gäller om man ser till kg/hk. Det var mycket gratistrim...
Hur kan det skilja på din hoj, glädjekilon eller?
 
Nja, räkna lite på kg per hästkraft får du se.
170 kg hoj, 95 kg förare, 8kg bränsle, 135 hk....

Går jag ner 3 kg så ger det exakt 2,0kg/hk. Trimmar jag en hk blir det 2,0073 kg/hk.

I dagsläget ligger jag på 2,022 kg/hk.

Dessutom var jag yrvaken när jag räknade på det här och ser nu att det är 2kg=1hk som gäller(ger2,0074kg/hk )!! Nu börjar det här bli riktigt irriterande!!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top