4 dars körning i Mo I Rana 13-16 juli.

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
http://baneviken.com/baneturer.html
Kolla denna länk. Har en kompis som ska tävla där uppe på lör,sön 11-12 juli.
Sen blir det 4 dars körning. Jag åker med släpkärra(täckt) ev. fredagskväll eller lördagsmorgon så man kan kålla ett race(supermono) där uppe.
Finns plats i min kärra om det är någon som vill med. Lite förarbete bara så den går att spänna fast. Det blir mycket körning och så delar vi på bensinpengarna upp 125mil en väg.

Hoppas att ni får det kul :tummenupp , vi hyrde banan för några år sen men aldrig mer :rolleyes:

En otroligt rolig bana, MEN vädret på platån där banan finns bjuder på ca 95% möjlighet till regn. Ta med regndäck, helst två uppsättningar!

Hög höjd och molnen lägger sig som ett lock på banan som måste släppa regn för att lyfta och gå vidare.
Men banan är sjukt rolig även i regn, och bra grepp.
Depåboxarna ser dock ut som en bunker från 2:a världskriget, mycket hårt åtgågna av klimatet.

Glöm inte varma kläder, temperaturen på kväll och natt är sällan över 8 grader.

MEN, har man tur med vädret så ska alla vara sjukt avundsjuka.

/Nitrous

Kompisen har kört där i 15 år i rad och bara haft 2 regndagar vid denna tidpunkt(Juli). Får väl bara hoppas att det blir fint denna gång också:tummenupp

Hoppas att ni får det kul :tummenupp , vi hyrde banan för några år sen men aldrig mer :rolleyes:

En otroligt rolig bana, MEN vädret på platån där banan finns bjuder på ca 95% möjlighet till regn. Ta med regndäck, helst två uppsättningar!

Hög höjd och molnen lägger sig som ett lock på banan som måste släppa regn för att lyfta och gå vidare.
Men banan är sjukt rolig även i regn, och bra grepp.
Depåboxarna ser dock ut som en bunker från 2:a världskriget, mycket hårt åtgågna av klimatet.

Glöm inte varma kläder, temperaturen på kväll och natt är sällan över 8 grader.

MEN, har man tur med vädret så ska alla vara sjukt avundsjuka.

/Nitrous

Vi är nog ett tiotal från norr/västerbotten som skall dit och köra
så ni blir inte ensamma att försvara svenska flaggan :tummenupp

Regnigaste sommaren på 400 år i Norge, då bokar Actionpics :D
den sommaren slogs flera regnrekord i Norge, så det var inte en "normalsommar" det året iallafall

PS med tag regndäck eller mycket :öl om det skulle ....

/Stefan

Var i Mo kanon väder 22-23 grader alla 4 dagarna. Körde ca:110-115 mil på banan och då orkade jag bara halva sista dan. Hade köpt ett set med regndäck men de fick jag inte bruk för.

Vi var också där i finvädret:) Jäklar vilken brutal bana det var, Ska lätt dit och köra nästa år också..
Men arrangemanget kunde de ha gjort lite bättre, var väl egentligen bara sista dan det funkade bra med race gruppen tyckte jag.

Jeg var der også. Har varit dær tilsamman 23 dagar på 4 år och bare hatt regn 1 dag :)

1,37,3 ble bestetid på meg med en gammel og sliten ZX9R-98 modell :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti