30mm Mikuni Förgasare[]smäller vid gasavdrag

Weezley

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2015
Hoj
08, Lifan, Fiddy
Tjena! Jag är en nybörjare och en ny medlem inom forumet ^^. Jag har en kina 250cc "fiddy" med märket lifan. Men problemet är att den smäller vid gasavdrag, men den gör de bara när jag tar i ungefär hälften av gasen och släpper snabbt men inte när man tar i lite och släpper snabbt, hahha lite CP där men hoppas ni förstår...och detta händer vid både låga och höga varv. En mikuni 30mm förgasare har jag. Vet inte om jag ska bestycka upp den men isåfall hur större munstycke hög/låg ska jag ha?? Hur stora har ni? Vad ska jag göra??

Du skall inte göra någonting. CV-förgasare bestyckar man för att hojen skall GÅ bra, inte att den skall LÅTA bra när man slår av på gasen.

Du skall inte göra någonting. CV-förgasare bestyckar man för att hojen skall GÅ bra, inte att den skall LÅTA bra när man slår av på gasen.

Tror du det sitter en Mikuni CV gasare på en Pitbike?
Jag skulle tro att det är en vanlig Rundslid VM30.

Sätt i ett större lågfartsmunstycke Weezley eller så provar du höja nålen.

Tja grabben hade med en kina fiddy 250cc med 30mm rundtrottel mikuni kina kopia ingen axpump eller något annat. Gör som nickel sa byt huvudmunstycket.. Om du hittar något som passar då kopian inte har samma munstycken som mikuni:tummenupp

Back