30dagböter 3månader utan kort!

Maxan

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
660
Japp, blev av med kortet 3 månader, samt 30dagsböter!! för 20 meter slanga! dubbelfilig väg inga vilar eller trafikanter! :huvet
dom gör en ju inte sugen på stanna nästa gång direkt!

Japp, blev av med kortet 3 månader, samt 30dagsböter!! för 20 meter slanga! dubbelfilig väg inga vilar eller trafikanter! :huvet
dom gör en ju inte sugen på stanna nästa gång direkt!

Jösses, Åkte på vårdslöshet i trafik lr? trist att dom va så hårda om det nu inte var några trafikanter.

//Jocke

Minns jag fel, eller var det inte så att nån nyligen blev frikänd för bakhjulsåkning?
Det gick inte att sätta dit honom eftersom han inte var nån fara för nån annan, eller nåt sånt. Att riskera att skada sig själv kan ju inte vara straffbart, då skulle ju dom flesta sporter, inklusive fotboll, vara förbjudna.

Har också varit där för bak-hjulsåkning,,inte kul.. Fick 4-månader och en massa böter,,men jag över-klagade och fick ner straffet till 2-månader,,känndes lite bättre än 4..

ja åkte ca 300 meter i ca 100km/h på en 50väg framför en civilare.

Då han stoppat mig och slutat spotta mig i ansiktet sa jag att:

det är tisdag kl 20.40
inte en bil på vägen
gick MAX 50, helt säker.. eller har du klockat??
jag har koll
inge folk.

det var också vad polisen skrev i rapporten.
det var i juni, sen i slutet av aug kom ett brev från åklagarmyndigheten där det stod att det saknades bevis för att jag varit fara för andra och därmed kunde inte vårdslöshet i trafik styrkas.

tack för det televerket.

sorry för kortet, men tog dom ditt kort på plats? vad står i rapporten? du bör ju kunna överklaga.

Vafasen...har Hamrén börjat jobba i Uppsala ocksåh:va :D
Överklaga och håll tummarna:tummenupp
Nitisk pappablå, men den som bäddar sängen dåligt kanske drömmer mardrömmar eller hur man säger:näsblod

Det är därför jag inte kommer att stanna i sommar. Är trött på poliserna som tror dem är så jävla mycket bättre än vanligt folk och inte kan vara lite moraliska ibland.

kommer ihåg när jag blev stoppad förut då dem hade "sett" mig wheela, 4 snutar som hoppar ut spydiga som fan, inte en enda som var trevlig. jävla svin jag drar alla över en kant lika bra :)

Låter som att man får passa sig när det är dax för premiärturen.
Erkände du?
Som du skrev, man blir ju inte direkt sugen på att stanna nästa gång. Det är pest eller kolera när eller om man satannar.
Tur att man kör lagligt :rolleyes: Det är väll därför man kör motard :D

Om du inte har erkänt så måste du överklaga, om du har erkänt så kanske man kan överklaga ändå :va

Detta var maj 2006, Blev inte klart förens nu.
Jag har överklagat allt som gått vart i tingsrätten, avslag i hovrätten.. Tro mig jag har försökt allt, tom en jurist som hjälpt mig med allt..
Jag har/hade behörigheterna ABCE och jobbar med körkortet, detta gjorde att jag BARA fick det indraget 3månader, tyckte hon på länsstyrelsen!!!
20meter, inte en mäniska i närheten och det gick i 45kmh Och det var inte i tättbebyggt område!!
Vådslöst mot mig själv tydligen!
Det ända jag kan överklaga nu är spärrtiden, och det är på gång.....
Jag kommer inte kunna bli av med spärrtiden, utan i bästa fall få den lite kortare.

Detta var maj 2006, Blev inte klart förens nu.
Jag har överklagat allt som gått vart i tingsrätten, avslag i hovrätten.. Tro mig jag har försökt allt, tom en jurist som hjälpt mig med allt..
Jag har/hade behörigheterna ABCE och jobbar med körkortet, detta gjorde att jag BARA fick det indraget 3månader, tyckte hon på länsstyrelsen!!!
20meter, inte en mäniska i närheten och det gick i 45kmh Och det var inte i tättbebyggt område!!
Vådslöst mot mig själv tydligen!
Det ända jag kan överklaga nu är spärrtiden, och det är på gång.....
Jag kommer inte kunna bli av med spärrtiden, utan i bästa fall få den lite kortare.

Fy f__n så surt!

Lider med dig, hoppas att du hinner köra nått i sommar!

står det i rapporten att det gick under hastighetsbegränsningarna och att det var utanför tätbebygt område samt att inga bilar i närheten?

isåfall är det direkt fel att döma för vårdslöshet då det enbart riktar sig till hurvida du utsätter andra för fara.

du har inte brutit mot några som helst regler.

om du vill kan jag skicka över en kopia på min polisrapport och åklagarens avslag på utredning. antagligen hjälper det inte dock...

Back