30 jättegetingar mot 30.000 bin. Getingarna vinner.....

• Thread starter Thread starter Coola Ola
  • Start date Start date
Coola Ola skrev:
Fifan... Kolla de här getingarna, inget man vill ha innanför tröjan....
http://www.eden.rutgers.edu/~chriseng/m01_hi.wmv :död

Är det nåt jag verkligen hatar mer än allt annat så är det just getingar.
Den japanska bålgetingen är klart det värsta naturen skapat. 2 stick sen dör man sakta. Smärtan av ett stick är nog obeskrivlig, för de som fått ett har säkert fått ett till o sen var det slut....

7-10 stick dödar en häst.

hade man fått den innanför tröjan hade man gått en smärtful och grym död till mötes :död

Vanliga bin är hemska men det gör ju inte ONT när de sticker, kliar bara lite.

Såg ett program om just den japanska bålgetingen för ett tag sen. fattar inte hur min puls kan nå 90+ av att bara se dem :skrämd

Huuugah!!
Jag vill inte ha en sån varken innanför tröjan eller på visiret!
Är juh som hämtade från en dålig skräckrulle juh :skrämd
//Tobbe

CalleE skrev:

Från länken ovan:
"The largest hornet in the world, the aggressive black-and-yellow giant hornet is both feared and revered in Japan. The ingredients of its powerful venom are contained in a popular sports drink touted as a performance booster."

Jag har iofs alltid trott att japaner varit lite konstiga men att ha en potentiellt dödligt gift i drinken låter lite konstigt?

okok, jag vet, cig o alkohol o annat knark är också dödligt,,,,

-edit- hmm, kanske ska läsa hela artikeln innan jag skriver inlägg

Last edited:
Mavve skrev:
Jasså det sa jag inte? :brinnerup

Sorry! Om du nu tog illa upp på nått vis!

Men med lite sådant där i tanken så kanske du blir topp 10 på Vätternrundan nästa år? eller Wasaloppet?

Fast du kanske pratar mycket och utför lite? Ungefär som jag då! Skål på dig! :fyllisar

CalleE skrev:
Sorry! Om du nu tog illa upp på nått vis!

Men med lite sådant där i tanken så kanske du blir topp 10 på Vätternrundan nästa år? eller Wasaloppet?

Fast du kanske pratar mycket och utför lite? Ungefär som jag då! Skål på dig! :fyllisar

Nejnej, jag tog inte illa upp - läser din länk för full. Hade tydligen redan läst den innan....

Ska springa broloppet(öresundsbron) men där ska jag inte komma topp10, för jag ska cykla hem från malmö sen hade jag tänkt ;)

Jag springer tills sträckan är slut. Vill jag vinna vinner jag....

Coola Ola skrev:
Från länken ovan:
"The largest hornet in the world, the aggressive black-and-yellow giant hornet is both feared and revered in Japan. The ingredients of its powerful venom are contained in a popular sports drink touted as a performance booster."

Jag har iofs alltid trott att japaner varit lite konstiga men att ha en potentiellt dödligt gift i drinken låter lite konstigt?

okok, jag vet, cig o alkohol o annat knark är också dödligt,,,,

-edit- hmm, kanske ska läsa hela artikeln innan jag skriver inlägg

Visste du att giftet från bin o getingar innehåller enzymer som faktiskt är BRA för din kropp o sägs motverka muskelvärk o ledvärk?

Bara att skaka på ett bi-bo o be dem sticka dig några gånger, låt det inte överskrida 100 för sen blir det för mycket av det goda....

"In Japan's mountain villages, the hornets are valued as part of the basic diet. They are eaten deep fried, or even as hornet sashimi."

Holy shiiiit, de äter dem!!!! :skrämd
Undrar vem som får äran att samla ihop dem för att sen tillaga dem?

Mavve skrev:
"In Japan's mountain villages, the hornets are valued as part of the basic diet. They are eaten deep fried, or even as hornet sashimi."

Holy shiiiit, de äter dem!!!! :skrämd
Undrar vem som får äran att samla ihop dem för att sen tillaga dem?

Ähh, kan dom käka delfin, så är det inte så konstigt att käka insekter. Har för mig att i Mexico är det en delikatess att äta choklad-doppade myror. Mums..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT