#3 Josh I Mura Räjsing - DNS-rapport Anderstorp REC

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
För att klargöra allt. DNS. Did not start. Tycker du tråkiga racerapporter är tråkiga. Sluta läs.

Det hela började helt über, klockan 05:02 när klockhelvetet ringer med någon skön disneymelodi framförd av Peter Jöback. Snooza oförskämt många gånger tills det verkligen är totaldags att gå upp. Palta på sig lite lagom mycket sletna kläder. Sådär jättekallt ska det väl inte bli? Johansson hämtar upp i fin hyrbil klockan 05:28. Dags att åka till Flugan som står och varmtjör (borde gjort iallafall) Dodgen. Ståndsmässigt ska vi komma fram till race två i Anderstorp. Något annat vore ju rent ut sagt pinigt.

Umbau och skit på vägen medför att vi är framme på myren cirka fyra minuter innan besiktning. Öppna dörrarna och kasta ut allt för att få loss R6an, som dagen till ära får agera sturmmotorrad. Flugan besiktar den helblanka och dekaltrimmade besten som ska bärga sköna poäng i sammandraget. Vi andra installerar oss i depåboxen tillsammans med Wikberger-boys, PRO-räjsing och nåt gammalt härke med #63 påklistrat. Vi myglade till oss en svinbra tankplats, preppade denna med våra grejer och tyckte att alla förutsättningar var optimala för ett bra race.

Flugan börjar kvalet lite småkyligt och bombar in en 54-tid. Många team är ute på banan och vi i depåstaben (inte heller denna gång fanns det plats för toksnabba ungtuppar med mycket vilja och stora ambitioner :mad:) installerar oss vid startochmål med den för dagen gladpackbeklädda laptopen. Någon smäller en motor och kvalet rödflaggas, flugan kommer in och vi slänger på värmarna. Allt i sin ordning.

Han ger sig ut igen en stund senare men får inte ordning på några tider samtidigt som våra depåboxgrannar bombar in en 43a, och helt plötsligt ligger först. Johansson får blodad tand och ger sig ut på jungfruresan på flugans R6a. Vi hinner se honom passera startochmål två gånger, sen är han puts väck. Spårlöst borta. Ingen gulflagg, ingen ambulans, ingen skamkärra, ingen har sett #3 på banan. Starka teorier sprids i depån om att han vurpat, krupit ner och gömt sig i bollhavet för att slippa flugans bistra blick. I teamet ville vi dock inbilla oss att han fått soppatorsk, trots att vi strax innan stått och hetsat kring vi hur på absolut bästa och snabbast sätt skulle få ner turbotrattslangen i det lilla lilla hålet i tanken.

När kvalet är slut står vi och blickar ut över myren och ser tre hojar på skamkärran. Visst, han är upplastad på den. Än så länge finns dock en påtaglig optimism blandat med tråktankar om plastning av kåpor, timslånga surftimmar på ebay och lättad plånka. Mycket riktigt. Lowsider i Opeln. Ingen direkt hastighet, ingen påbromsning, ingen skit på banan - SKITDÄCK!

När vi lastat av härket släcks glöden i flugans ögon, jag och Johansson öppnar varsin folköl, samtidigt som UnderDOG får sin ingenjörskvarn vattnad och till alla pris vill skruva ihop hojen. Bakramen är av på tre ställen, kåpstag, kåpfästen, kåpor, kylare och lite motorkåpor hamnar genast på "att-göra-listan". Det hindrar dock inte UnderDOG's entusiasm att växa ännu mer då depågrannar och bistra _konkurrenter_ skanderar att "det är bara att tejpa".

Vi ger det ett försök, samtidigt som jag häller i mig ytterligare en folköl och agerar mothåll när UnderDOG går loss med borrmaskinen. En halvtimma efter starten har vi faktiskt löst ihop bakramen på ett imponerande bra sätt och humöret börjar stiga. Beror det på våra sinnessjuka mek-skills, eller är det öl nummer fyra eller fem som talar sitt tydliga språk?

Den tillfälliga mek-euforin stagnerar dock när vi kommer underfund med att kylaren verkligen är sned, fläktarna satt sig rejält och kåporna kommer verkligen inte att hänga kvar, hur många rullar silvertejp vi än virar på. Ridå. Igen. Regnet börjar strila och inpackandet av härket påbörjar samtidigt som #63 öppnar sin sjuttonde burk med makrill i tomatsås och depåboxen luktar allt mer kattmat.

Sammanfattningsvis kan man säga att REC#2 på Anderstorp, där vi återigen skulle hamna topp10, blev en kalldusch, på flera olika sätt. Nu BLIR det ebay-surf, folkölmeck och planering inför nästa race som med största sannolikhet blir på Mantorp.

//#3 Josh I Mura Räjsing speedcrew master, hållundan.
 
Last edited:
Ahhh en mästerlig rapport, helt klart imponerad av ditt sätt att ge läsaren en inblick i racingens underbara värld.

Synd att ni är kassa på att köra och mecka, man ligger inte och matar bombtider på kvalet om man inte måste.

Kylare kan man limma och tejpa, buntband och gaffa löser resten.

I övrigt så är kattmat nyttigt och ger fin päls :mattias
 
Ahhh en mästerlig rapport, helt klart imponerad av ditt sätt att ge läsaren en inblick i racingens underbara värld.

Synd att ni är kassa på att köra och mecka, man ligger inte och matar bombtider på kvalet om man inte måste.

Kylare kan man limma och tejpa, buntband och gaffa löser resten.

I övrigt så är kattmat nyttigt och ger fin päls :mattias

Håller med dig. Vi har en duktig skribent i tiimet.

Vi är inte alls kassa på att köra, vi hade bara otur :gnissla

1,54 är en riktig bombtid.

Vi är i grund och botten sprintförare som är vana vid att öpnna en gfolköl, tjura,pack och åka hem om man vurpar.

Snart har vi förhoppningsvis dock en egen 200-hästars erf-hoj med 3 uppsättningar reservdelar och en ändrad syn på panikmek.
 
Håller med dig. Vi har en duktig skribent i tiimet.

Vi är inte alls kassa på att köra, vi hade bara otur :gnissla

1,54 är en riktig bombtid.

Vi är i grund och botten sprintförare som är vana vid att öpnna en gfolköl, tjura,pack och åka hem om man vurpar.

Snart har vi förhoppningsvis dock en egen 200-hästars erf-hoj med 3 uppsättningar reservdelar och en ändrad syn på panikmek.
Thats the spirit, i övrigt så är kylfläktar och annat bjäfs helt onödigt, detta kommer ni snart att märka när ni fulmekat tillräckligt många år och lik.

I verktygslådan skall man ha en stor hammare och en ännu större slägga, resten lånar man av konkurenterna.
 
Ahhh en mästerlig rapport, helt klart imponerad av ditt sätt att ge läsaren en inblick i racingens underbara värld.
:Bugar

GSXR1100R skrev:
Synd att ni är kassa på att köra och mecka, man ligger inte och matar bombtider på kvalet om man inte måste.

Kylare kan man limma och tejpa, buntband och gaffa löser resten.
Jag fick ju inte vara med. :mad:

I övrigt så är kattmat nyttigt och ger fin päls :mattias
:fakta

Härligt skriven rapport men jäkligt tråkigt att ni inte fick kört något :tummenupp
Ja, det var redigt synd att vi inte fick visa att vi förtjänar förstaplatsen som GBG's främsta REC-team. :gnissla
 
Last edited:
#63 vill be om ursäkt för viss butterhet och osociala tendenser hos teampersonalen under (W)REC(K):et. Detta berodde på konstig känsla i magen med kväljningar samt huvudvärk. Troligen kolmonoxidförgiftning.
 
Überrapport från våran skribent!


:D Sorry flugan (jag vet att det var -14 grader och regn, men ändå)
Fifan, den där tiden skämtar man inte bort :D .
Edit: Ställde mig och glodde på live-timing och väntade på att våran tid skulle gå ner när Johansson gick ut. Men det stod still på 1.54... länge... sen såg jag nr 14 passera två gånger men ingen Johansson däremellan... bäd :D
 
Last edited:
Håller med dig. Vi har en duktig skribent i tiimet.
:fakta Snart ska jag även visa att jag kan tjöra fort också. Riktigt fort. :4skrika

Johansson skrev:
Snart har vi förhoppningsvis dock en egen 200-hästars erf-hoj med 3 uppsättningar reservdelar och en ändrad syn på panikmek.
:fakta

#63 vill be om ursäkt för viss butterhet och osociala tendenser hos teampersonalen under (W)REC(K):et. Detta berodde på konstig känsla i magen med kväljningar samt huvudvärk. Troligen kolmonoxidförgiftning.
Det var bara för att du käkade chips halv nio på morgonen. Du borde tagit en folköl med mig istället.
 
Last edited:
#3 Gossar i Muren gjorde en seriös satsning på att tejpa ihop hojen innan rejset.
När Bröölalt övertydligt tutade i hornet hängde bakramen fortfarande anmärkningsvärt sladdrigt, men ingen avmattning i teamets frenetiska upplivningsförsök kunde skönjas.
När jag kom in från min första stint var boxen sopren. Inte ett spår av att teamet ens serieanmälts. Hoppas att folkölen smakade på vägen hem!
 
En racerapport av högsta klass, ära eller lecahavet är parollen vi alla lever med.Respekt :yoparty

På Mantorp ska jag köra dubbeln då blir det hets :hets
 
En racerapport av högsta klass, ära eller lecahavet är parollen vi alla lever med.Respekt :yoparty

På Mantorp ska jag köra dubbeln då blir det hets :hets

På Mantorp kanske vi kör wildcard i Nec, orka harva i lecat i REC liksom.

Bara Henke får sålt volvon så köper vi 1000cc om det finns nåt till salu.
 
På Mantorp kanske vi kör wildcard i Nec, orka harva i lecat i REC liksom.

Bara Henke får sålt volvon så köper vi 1000cc om det finns nåt till salu.
Av en händelse har jag en nästan oskruvad GSXR 1000 till salu, den är baserad på en 02-1000 ram, 01-1000 morot och resten är troligen 00-750 delar, extra kåpset föjer med.

Hojen har endast gått i mål ett fåtal tävlingar.
 

Bifogat

  • 2001_0116_091657AA.JPG
    2001_0116_091657AA.JPG
    74.4 KB · Visningar: 91
Av en händelse har jag en nästan oskruvad GSXR 1000 till salu, den är baserad på en 02-1000 ram, 01-1000 morot och resten är troligen 00-750 delar, extra kåpset föjer med.

Hojen har endast gått i mål ett fåtal tävlingar.
Vi ska tjöpa guldig Jimmy-bad-boy-retta från nöhll8!
 
Back
Top