3 av 4 - C y l i n d r a r

Buttman

Warrior of the world
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
KTM 660, YZF 750 Streetfighter
Hej,

Efter vinterhalvåret kom hojen aldrig igång igen ordentligt.
Den går bara på 3 av 4 möjliga cylindrar. Jag bytte stift och det hjälpte inte. Vid vissa varvtal kan den kicka in, men den senaste tiden har det varit helt dött oavsett varvtal. Ibland ger den ifrån sig ett blåsljud, men 'that's it'.

Plockade ut stiftet vid den delen som verkade vara död. Stiftet var inte igensotat och den var torr.
:huvet
Innan jag lägger en trasa i tanken och tänder på så undrar jag om det finns någon som kan tipsa mig om hur jag skall få bukt med problemet?

Tack! :tummenupp

Tändhattarna sitter "gängade" i tändkablarna. Skruva bort tändhatten från kabeln och beskåda ärgad koppar. Kanske. Ta isär alla och kolla för skojs skull. Lösningen är att klippa av en bit av tändkabeln och gänga på hatt'n igen. Annars kan ju en förgasarrengöring vara på sin plats också.

Eftersom du har kollat stiftet i den förmodade döda cylindern och det var torrt så är det nog en bra idé att se över bränsletillförseln. Bensin kan ju som bekant fälla ut diverse klegg som kan plutta igen munstycken m.m.

Tändhattarna sitter "gängade" i tändkablarna. Skruva bort tändhatten från kabeln och beskåda ärgad koppar. Kanske. Ta isär alla och kolla för skojs skull. Lösningen är att klippa av en bit av tändkabeln och gänga på hatt'n igen. Annars kan ju en förgasarrengöring vara på sin plats också.

Ska prov det...hoppas det funkar...

Eftersom du har kollat stiftet i den förmodade döda cylindern och det var torrt så är det nog en bra idé att se över bränsletillförseln. Bensin kan ju som bekant fälla ut diverse klegg som kan plutta igen munstycken m.m.

I förgasaren då antar jag...

Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm