2st stulna Yamaha crossar

Bombardier

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Hojlös :(
Har vart och spanat runt hära lite i Botkyrka.
Nu undrar jag om någon i Stockholmstrakten saknar en WR450 eller en YZ450?
WR450 hojjen hade borttaget framlyse(kåpan satt kvar), hojjen såg jag "lånas ut" bland ett gäng som hänger vid bussterminalen i Fittja. Enligt en polare i trakten har han även sett den flera gånger. Otur nog dök civilsaaben upp precis nån minut efter att hojjen stuckit in i Fittjas gångvägar.
En YZ450 syntes hära i Norsborg ikväll. Den saknade nummer och förarn var en grabb utan hjälm/skydd och hade på sig en blå munktröjja.
Håller vidare utkik efter fler hojjar här i trakten :va

Det finns även ett gäng som kör allt från minimoto till crossar till sporthojar i Vårby Gård. Killarna är nog runt 14-15år. Jag har ringt polisen flera ggr men det verkar inte hända något...

Peter80 skrev:
2287745 Det finns även ett gäng som kör allt från minimoto till crossar till sporthojar i Vårby Gård. Killarna är nog runt 14-15år. Jag har ringt polisen flera ggr men det verkar inte hända något...

Ja. Det är jävligt surt att snuten inte tar tag i sånt. Oftast är dessa hojjar alltid inom samma område nästan varje dag. En bra plats och leta på är OK/Q8 vid Hallunda/Brunna.
Ungefär varje gång jag och polarn stannat till dära med mopeden har det funnits "Gangsters" som försökt sno hojjarna, jävligt nog hittade de hans moped en kväll och satte eld på den. :huvet :mad:

Blir tyvärr nästan enklare för hojägarna att själva komma och ta lagen i egna händer. Här i Norsborg ser man ju nästan en ny offroadhojj blåsa runt varje dag.
Tänker fortsätta skriva mina iaktagelser här på forumet. Lär väl bli en hel del i sommar. :död

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman