-

Anmäl dig till nyhetsbrev från MC-varuhuset, Lelles, Din-MC, AVA så skickar de ut detta när det är dags, olika varje år.

Sen tror jag att om du går i och vill köpa full utrustning så kan du förhandla dig till ganska bra rabatt oavsett rea eller ej.

Ta en vända till de olika och kolla outletavdelningarna. Det är rätt låga priser där redan nu.
Sedan, om du har vägarna förbi Helsingborg kan du ju kolla in på Nilssons MC...

I övrigt, rean brukar komma efter säsongen, sedan brukar priserna vara allmänt lägre på vintern.

Den traditionella butiks rean börjar när MC-säsongen är slut.
Vill du börja övningsköra 2015 och inte vill lägga ner en förmögenhet på stövlar, byxor, jacka , handskar , ryggskydd, hjälm bara för att komma igång med övningskörning så finns minst två alternativ
1) JULA och/eller Biltema för jacka, byxor, hjälm, stövlar, ryggskydd, Handelsboden.com för handskar.
2) Kolla på blocket. Det bara dräller av MC-utrustning som "reas" ut. Och det behöver inte vara "begagnad" utrustning. Köpte själv ett par skinnbyxor för 300kr som nya kostat ca 2500kr. Säljaren, en pensionär omkring 75år, hade sålt hojen 1 månad tidigare och nu sålde han kläderna. Skinnbyxorna ser ut som de bara hängt i affären.
3) :va

Last edited:
2) Kolla på blocket. Det bara dräller av MC-utrustning som "reas" ut. Och det behöver inte vara "begagnad" utrustning. Köpte själv ett par skinnbyxor för 300kr som nya kostat ca 2500kr. Säljaren, en pensionär omkring 75år, hade sålt hojen 1 månad tidigare och nu sålde han kläderna. Skinnbyxorna ser ut som de bara hängt i affären.
Hämtade du möjligen skinnbyxorna i Torslanda?

Den traditionella butiks rean börjar när MC-säsongen är slut.
Vill du börja övningsköra 2015 och inte vill lägga ner en förmögenhet på stövlar, byxor, jacka , handskar , ryggskydd, hjälm bara för att komma igång med övningskörning så finns minst två alternativ
1) JULA och/eller Biltema för jacka, byxor, hjälm, stövlar, ryggskydd, Handelsboden.com för handskar.
3) :va

http://www.sharkspeed.se har väl lite billigt också om man bara vill köpa något att ha för stunden.

Tänk på att det är viktigt att köpa bra hjälm (glasfiber är bättre än plast) samt bra ryggskydd. Kommer inte riktigt ihåg men när jag köpte mitt ryggskydd fick jag info från en kille på LellesMC som pratade om ryggplattor som är godkänd och icke godkänd. Det är nog bra att ta reda på det innan du köper något bara för att tänka på priset. För när du väl klotar så vill du ha bra grejer annars kommer du ångra dig.

Jag ville ha så billiga saker som möjligt för att det handlar om så mycket pengar. Men jag tänkte OM jag klotar och hjälmen spricker eller ryggskyddet inte skyddar som det ska bara för att jag inte ville lägga lite extra på det så kommer jag ångra mig. Jag köpte mitt skinnställ med handskar och skor på blocket, använt bara ett fåtal gånger. Men hjälm och ryggplatta köpte jag nytt så jag visste om att det inte hade varit i backen någon gång.

Bara ett litet tips från lilla mig :)

Vänta dig kraftigt nedreade varor framåt november/december-->

Mitt bästa tips är att lyssna till Kajan, mycket kloka ord ligger i den texten. Allt annat än full utrustning är väldigt dumdristigt imo (vet från min egna korta erfarenhet), lägg prio på bra hjälm och ryggskydd. Jag kan rekommendera Sharp.gov om du vill jämföra hjälmar.

Som tidigare nämnt i tråden, köper du komplett utrustning inifrån/ut och uppifrån/ner så kan du pruta på totalsumman.

Det har jag gjort ett par gånger.

Handlar du på Stockholms MC-varuhus så får du väldigt bra hjälp och mycket bra personligt bemötande av Olow. Det kanske inte blir billigare där än hos annan handlare men service är värt pengar i mina ögon.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025