25kw??

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
när man ska fixa mellanhojj får den max ha en effekt på 25kw. om man tex köper en 600cc o ska stypa den, hur vet man när man har 25kw?? :confused:
måste den lämnas in på en verkstad som fixar detta eller kan man strypa den själv?? om man då styper den själv, måste man inte in o bänka nårra ggr så man får 25kw??

vill veta! :cool:

Det beror väl helt på vad du tänkt dig för cykel. Köps på märkesverkstad och dom skriver intyget som du ska ha med dig till bes. så därför kan dom vilja montera strypet också.
Finns även all-mc verkstäder som säljer strypsatser med intyg som du får montera själv.

okej, kan man stypa en gsx-r 750 o ha en sån som mellanhojj?? isf slipper man byta till större senare =P
vad kostar hela kalaset isf?

Vad det kostar kan jag inte svara på men att det går är jag ganska säker på.
Brukar gå på mellan 1000kr och upp till 3000kr att strypa den, sen tillkommer reg.bes.
Min 125:a kostade 1300kr att strypa men då krånglade det sig för dom så det tog längre tid.

nu snackade ja lite skit.... menade att ja skulle strypa en 600 enstånka o sedan köpa en 750R som stor hojj! men iaf går en XT 600 89-93 bra när dom e strypta??

AdrenalineRush skrev:
nu snackade ja lite skit.... menade att ja skulle strypa en 600 enstånka o sedan köpa en 750R som stor hojj! men iaf går en XT 600 89-93 bra när dom e strypta??

Bänka en xt och ta med dig papprena till regbesiktning.
Den Kommer nog att gå igenom för mellanklass på det =)
Någon som vet vad en sån väger?

XT600 går helbra strypta! Har kört både strypt och ostrypt XT årsmodell 2000 (ska inte skilja sig så mycket från de älde, XT:n har ändrats väldigt lite under sina 20 år). Normalt så behöver man inte varva XT:n till mer än 5500 rpm, och där någonstans har man effekttoppen, men bäst knuff (brantast lutning på effektkurvan) är det från 3500-4500 ungefär.

En strypt XT går ganska så exakt likadant (om inte aningen starkare... har jag fått intrycket av iaf) som ostrypt upp till 4000 rpm, och därefter händer det inte så pass mycket mer, bara till att växla. Man har alltså kvar större delen av knuffen jämfört med original, och kör man lite lugnare så märks det inte skillnad alls. Vissa varvar ju inte över 4000 :rolleyes:

Att gå från 125:a till strypt stånka och sedan 750 radfyra låter vettigt och bra. Du hinner säkert lära dig mycket mer nyttigheter än de som hoppar på +100-hästarsmaskiner på en gång.

NoicE skrev:
Bänka en xt och ta med dig papprena till regbesiktning.
Den Kommer nog att gå igenom för mellanklass på det =)
Någon som vet vad en sån väger?

Skulle inte förvåna mig. Har för mig att Freddie bänkade en XT och det blev 29 hk på bakhjulet. Iofs tror jag det rörde sig om ett rätt plågat exemplar, men ändå. Går de på bakhjulseffekt verkligen?

XT:n är rätt tung. 180 kg tjänstevikt i regbeviset har jag för mig.

Last edited:
Ju mindre du måste strypa, desto bättre går cykeln... En oskriven men sann lag.

Så därför borde en sådan XT gå ganska bra, ostrypt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT