25kw Xt 600??

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
dom har 40hk orginal, 34hk efter strypning. :rolleyes:
någon här som kört strypt xt 600?? går det att wheela me en sån om den e strypt? :confused:
Kan polisen märka om man har en sånn ostrypt när man kör med mellanKort??

AdrenalineRush skrev:
någon här som kört strypt xt 600?? går det att wheela me en sån om den e strypt? :confused:

Hej

Tja de har ju 40-45hk beroende på årsmodell. Det märks inte stor skillnad på en strypt 40 hästars XT.
Polisen får skruva sönder hojen för att märka att den är ostrypt, annas går det inte..... om de bryr sej alls om en XT dvs

Slanga... visst går det, men du får räkna med att koppla upp den mestadels.

Edit: Glömde säga... PM:a Gustav1 om mer info, han har en strypt XT har jag för mej.

Förlåt om jag förstör tråden lite men. Hur kan wheela eller icke wheela va det viktigaste när man köper en hoj? Jag brukar använda min hoj för att åka med, oftast på 2 hjul och helst med mycker nerlägg.

Men för att svara på den onödiga frågan. Ja, det går att slanga med en strypt XT.

EBS skrev:
Förlåt om jag förstör tråden lite men. Hur kan wheela eller icke wheela va det viktigaste när man köper en hoj? Jag brukar använda min hoj för att åka med, oftast på 2 hjul och helst med mycker nerlägg.

Men för att svara på den onödiga frågan. Ja, det går att slanga med en strypt XT.

Det är kul att wheela! :fakta häärlig känsla :tummenupp

Last edited:
EBS skrev:

Var skrev han att det var det viktigaste?
Jag antar att du inte bryr dig om utseendet, vikt eller motoreffekt på hojar du köper eftersom du endast har den för att åka med?

eisbaer skrev:
Var skrev han att det var det viktigaste?
Jag antar att du inte bryr dig om utseendet, vikt eller motoreffekt på hojar du köper eftersom du endast har den för att åka med?

Du har sett min NSR. Tror du jag bryr mig om utseende? :rolleyes: ;)

Vikt och effekt är viktigt pga att det med det går att köra fortare. Går inte att köra fortare med rätt utseende. :p

eisbaer skrev:
Erkänn att du köpte NSRen för att det är en wheeliemaskin!

Okej.. jag erkänner.. :rodnar

Samma när det gäller FZan. Den går på bakhjulet mest helatiden. :rolleyes:

jag tycker det är ganska viktigt att kunna wheela me mellanhojen dels för att det e skoj att göra sånt o dels för att mellanhojjen inte får ha någon monster effekt, så raktfram kommer väll inte vara nån höjdare! =P

AdrenalineRush skrev:

Jag har kört en strypt XT600'00, går riktigt bra upp till 4000 rpm, och XT:n som ostrypt ger inte så hemskt mycket mer effekt efter det varvtalet. Ska du slanga på ettan (upp utan koppling) kommer du dock inte lika långt som en ostrypt (eftersom den strypta slutar ge effekt någonstans strax över 4000 rpm, medan den ostrypta ger några hästar till upp till 5500-6000 någonstans) om du inte blir en balanskonstnär. Att koppla upp på tvåan har jag aldrig testat med en strypt, men med en ostrypt så tror jag inte att man ligger över 4000 rpm då man drar upp den. Kanske en liten aning, men rycker man mer så går den väl upp även med 34 hk. Lättare att balansera på tvåan = går att köra långt, och uppe på slangen på tvåan ligger varvtalet en bit under 4000 rpm (om du har hittat balanspunkten dvs), så det är lungt med en strypt så länge du får upp den.

Last edited:
Re: Re: 25kw Xt 600??

lJag klippte upp den strypta hojen på slangen i 80km/h med lite vilja och mycket våld!! (gurra som vittne)
och den pallar att varvas över 4000 på slangen! man ligger över det nästan då man börjar slanga med en XT.

tks skrev:
Jag har kört en ostrypt XT600'00, går riktigt bra upp till 4000 rpm, och XT:n som ostrypt ger inte så hemskt mycket mer effekt efter det varvtalet. Ska du slanga på ettan (upp utan koppling) kommer du dock inte lika långt som en ostrypt (eftersom den strypta slutar ge effekt någonstans strax över 4000 rpm, medan den ostrypta ger några hästar till upp till 5500-6000 någonstans) om du inte blir en balanskonstnär. Att koppla upp på tvåan har jag aldrig testat med en strypt, men med en ostrypt så tror jag inte att man ligger över 4000 rpm då man drar upp den. Kanske en liten aning, men rycker man mer så går den väl upp även med 34 hk. Lättare att balansera på tvåan = går att köra långt, och uppe på slangen på tvåan ligger varvtalet en bit under 4000 rpm (om du har hittat balanspunkten dvs), så det är lungt med en strypt så länge du får upp den.

okej, så man kan till o me wheela me en strypt sådan! =)
ja ska ifs köra ostrypt, dom sista 6hk kan behövas... men under reggning, uppkörning o lite efteråt kommer den vara strypt =P

Hej!
Tror inte att du behöver joxa med strypning fram och tillbaka. Jag körde en -98 som vid registrering kördes i bromsbänk. Den gav inte mer effekt än att den gick in i mellanklassen! Så, bänka maskinen ostrypt och se om inte det räcker. Spar tid och pengar!? Kan man bränna bakhjul med en MT5 så bordedet funka med det mesta... Teknik som allt annat! Hur skickligt är det egentligen att slanga på en R1a?

/arcamone

-som förmodligen kommer få massor av bitska kommentarer nu-

arcamone skrev:
Jag körde en -98 som vid registrering kördes i bromsbänk. Den gav inte mer effekt än att den gick in i mellanklassen!

...går de på bakhjulseffekt vid registreringsbesiktning?

Det klart det går att wheela. Det går med alla tvåhjuliga fordon...
Det gäller bara att lista ut hur.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...