25kw´s hoj

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Hoj
Honda 900 F Superbike
Tja tänkte köpa större hoj i vinter. Det vill säga en mellan klass hoj.
Hur många kubik får en sådan ha eller finns det ngn gräns?

Har kollat lite på r6:an och Suzuki Gsx-r 600...
Villken är mest prisvärd finns det andra bra hojar som rekomenderas så kan ni gärna tipsa...

Mycket tacksam för seriösa svar :tummenupp

hmmm

Kubiken spelar ingen som hellst roll ...bara över 400 tror ja , sen får du har 600cc eller 1200cc om du vill , bara du inte har över 25kw ...

Jag rekomenderar honda cbr 600 :D så klart :)

Men av dem du valde mellan hära hade jag tatt R6:an ...

mvh Mar

Jimmy_N skrev:

Villken är mest prisvärd finns det andra bra hojar som rekomenderas så kan ni gärna tipsa...

Jimmy_N skrev:

Tjenare!
Jag har ett litet råd. Sålde precis min GS 500 E efter att ha kört den strypt i två år. Om du köper en sporthoj med så mycket ursprungseffekt e risken att den kommer bli rejält slö efter en strypning. Du kan även spara en hel del försäkringspengar om du köper en mindre hoj med tanke på att många försäkringsbolag försäkrar efter ursprungseffekt.

Ang din första fråga så får kubiken vara hur stor som helst bara inte effekten överstigen 25kW. Det finns även en gräns för kW per kilo, men det e inget som jag tror att vanliga hojar berörs av!

Ha det gott och lycka till med letandet!

Mar skrev:
Kubiken spelar ingen som hellst roll ...bara över 400 tror ja , sen får du har 600cc eller 1200cc om du vill , bara du inte har över 25kw ...

Jag rekomenderar honda cbr 600 :D så klart :)

Men av dem du valde mellan hära hade jag tatt R6:an ...

mvh Mar

Tackar för svaret det var allt jag ville veta :tummenupp

Jimmy_N skrev:

Hmm, du är 87:a ja....
Om du inte är gjord av pengar skulle jag nog föreslå nån 600 från sent 80-tal eller så till att börja med. Försäkringen på t.ex. en R6 är inte att leka med, speciellt inte i din ålder. Tycker du att du har råd med det, så är säkert R6:an ett kanonbra köp.

Man skulle väl annars kunna rega en mc som 25kw och plocka bort strypningen efter ett tag.. Det är väl inget de mäter på en besikning? Eller blir de så slöa av att ha 25kw?

jonasjacobson skrev:
jag har en aprilia rs 250...om du ska ha 25 kw är det ju bra om du har så få kilo som möjligt...
Bara den inte överstiger 0,16kw/kg vilket gör att aprilian nog är på gränsen, beroende på vilken tjänstevikt som står i reg.beviset.

Jimmy_N skrev:
Man skulle väl annars kunna rega en mc som 25kw och plocka bort strypningen efter ett tag.. Det är väl inget de mäter på en besikning? Eller blir de så slöa av att ha 25kw?

olovlig körning? :va

(men allt vad det innebär om man torskar... :7peta )

Jimmy_N skrev:

Det kan man göra, besiktningen kommer inte att bry sig. Då får man ju vara medveten om att man skulle kunna åka dit för olovlig körning, om man skulle ha riktigt mycket otur.

Och dessutom så tillämpar de flesta försbolag dubbel självrisk vid en krasch. (Efterssom den är försäkrad på ursprungseffekten är det inte otillåtet annars får du ingen ersättnign alls)

Köp en R6 - Stryp den - regga om den - försäkra på pappsen - o låt morsan pröjsa - slopa strypningarna - bränn på som fan --> antingen höjer du försäkringspremierna eller så kan du få dig ett nyp av nån dum blondin! Go for it!

Frågorna kan få svar på www.vv.se ...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...